Mituri si adevaruri despre o alimentatie corecta. Ce te ingrasa cu adevarat

Avem impresia ca stim ce sa mancam: mai putina carne rosie si mai multe fibre, mai putine grasimi saturate si mai multe legume si fructe. Gresit! Cel putin asta sustine o noua carte controversata semnata de nutritionistul Zoe Harcombe.  
Mituri si adevaruri despre o alimentatie corecta. Ce te ingrasa cu adevarat

In cartea „The Obesity Epidemic: What Caused It? How Can We Stop It? (Episemia obezitatii – Care sunt cauzele? Cum o oprim?), Zoe distruge toate miturile legate de alimentatie.

Alimentatia in timpul sarcinii. Uite ce NU trebuie sa mananci cand astepti un bebe

Mit: Carbohidratii ar trebui sa fie principalii piloni din regimul nostru alimentar
Potrivit acestei credinte, carbohidratii precum orezul, pastele, painea sau cartofii ar trebui sa constituie mare parte din ceea ce mancam.  Problema este ca atunci cand sunt digerati, carbohidratii se transforma in glucoza .Acest proces determina corpul tau sa produca insulina, cu scopul de a se descurca cu glucoza suplimentara.

Unul din rolurile principale ale insulinei in organism este stocarea de grasime. Astfel ori de cate ori mancanci carbohidrati, activezi mecanismele de depozitare ale organismului tau. In concluzie, te vei trezi cu kilograme in plus.

Zoe ne indeamna sa ne intoarcem la „ceea ce a intentionat natura sa mancam si sa consumam mancare adevarata, neprocesata, cum ar fi carne, oua, legume si salate”.

Mit: pierderea in greutate depinde de cate calorii consumam si  cate ardem
"Daca ar fi fost atat de simplu...", spune Harcombe. "Oamenii cred ca in cazul in care taie 500 de calorii pe zi, ei vor pierde doua kilograme intr-o saptamana. S-ar putea la inceput, dar apoi organismul va recunoaşte ca este intr-o stare de foame si isi va pune in functiune sistemele de conservare a energiei. Deci, se poate sa consumi mai putine calorii, dar in acelasi timp, vei si arde mai putine pe parcursul acelelasi zile", sustine nutritionista.

 "Deci pierderea in greutate este mai mult o chestiune de depozitare de grasime si utilizare de grasime. Ai nevoie ca organismul sa isi declanseze mecanismele de ardere a grasimilor si, pentru a face acest lucru, este nevoie sa reduci nu caloriile, ci carbohidratii", sutine Harcombe.

Mit: Multe exercitii fizice – cheia pentru invingerea obezitatii
Asa se vorbeste de cand lumea. Exercitiile fizice, credem noi, vor arde caloriile, vor topi grasimea si vor accelera metabolismul. Gandeste-te din nou, spune Harcombe.

“Daca te fortezi sa faci muuuulte exercitii, nu vei fi productiva, pentru ca ti se va face foarte foame – corpul tau va avea nevoie de carbohidrati pentru a-si reface depozitele. Daca vrei sa iti controlezi greutatea, este mult mai usor sa controlezi ceea ce mananci. Nu cat de mult mananci, ci ceea ce mananci", sustine Harcombe.

Mit: Grasimea este rea!
“Grasimea pura nu este atat de rea pentru noi, ci grasimile procesate sunt rele”, spune Harcombe.
“ De ce avem aceasta idee, si anume „carnea este plina de grasimi saturate”? Intr-un cotlet de porc de 100g, exista 2,3g  grasimi nesaturate si 1,5 g  grasimi saturate.

"Grasimea este esentiala pentru fiecare celula din organism. In Marea Britanie, conform unui studiu efectuat in 2008 asupra comportamentului alimentar in familie, oamenii au un deficit de vitamine A, D si E, vitamine responsabile pentru o vedere buna, pentru sanatatea oaselor, pentru sanatatea mentala, cancer, circulatia sanguina, deci in concluzie pentru o inima sanatoasa. Aceasta si pentru ca evita grasimile. Asadar, Trebuie sa mancam grasime naturala pentru a avea parte de aceste vitamine esentiale pentru organism".

Sfaturi pentru mamici: Cum sa mananci cu 100 de calorii mai putin zilnic
 
Mit: grasimile saturate cauzeaza boli de inima
In ultimii 50 de ani, am acceptat acest lucru ca pe unul dintre adevarurile nutritionale de baza. Dar Zoe Harcombe spune: "Nicio cercetare nu a reusit sa dovedeasca cu adevarat ca grasimile saturate sunt asociate cu bolile de inima, ca sa nu mai vorbim ca ele le-ar provoca”.

Mit: Trebuie sa manance cinci portii de fructe si legume pe zi

Evita fructele daca vrei sa slabesti: zahul pe care il contin va fi stocat sub forma de grasime.

Mit: Fructele si legume sunt cele mai hranitoare alimente
Se pare ca nu. Harcombe sustine  ca legumele sunt un mare plus la dieta doar in cazul in care sunt servite in  unt pentru a oferi vitamine liposolubile. Insa fructoza, zaharul din fructe, merge direct la ficat si este stocat sub forma de grasime. Fructele trebuie evitate de catre cei care incearca sa slabeasca.  "Vitaminele si mineralele bune se gasesc in alimentele de origine animala”, sustine Harcombe

 

tina (2011-02-23 13:16:11)
nu mai nou draga "perfecta"...de cand lumea e asa !
Andi (2010-11-03 11:44:37)
Doamne cum poate un nutritionist sa te indemne sa nu mananci fructe!!! Ce e in capul lor??? cand in fructe si legume gasesti tot ce e mai important pt organsimul nostru.
Ade (2010-11-01 19:27:13)
NUMAI ABERATIII !!!!!!!!!! de unde a iesit acest ZOE???
CA (2010-11-01 18:06:06)
Hei hei HEI. Referitor la alimentatie si carbohidrati. Eu sunt superman Nu aceasta este problema,Problema este ca DUMNEZEU mi-a dezoltat anumite aptitudini psihice ,fizice ,intelectuale si Atentie Energetice. Am facut o scoala CEREASCA. Adica am fost ca in armata inca mai rau O armta in cre veam Cate o entitate sau mai multe cu grade superioare care ma pregateau,pt. a ajunge la nivelul dorit de ei,pt. fiecare tip de pregatire aveam un fel de alimentatie ,. Calculati Nu am consumat alimente gatite ,pregatite aprox.din 2001 pana in 2010 primvara ,aveam un tip de dieta in fiecare tip de pregatire ,adica meniul era diferit. In acest moment eu fac efort fizic adica sport intre 15 minute si 30 minute dupa acre munca normala mai mult de birou. Si consum in anumite zile peste 6000 de calorii ,peste sase mii ,Deci nu va luati dupa ce auziti de la mine ca pun pe calculator indac nu sunt toate pe cre le consum si mai mult eu le consum prin trasformarea lor in energie ,un fel de vanticel cald ca de la feonul de par care iese din tot corpul ,acea energie se poate canaliza in anumite terminatii ale organismului ,maini de ex.un fel de bioenergie care poate arde alte persoane si trece prin alte corpuri de cativa centimetri adica zeci de centimetri. Deci nu este de joaca ,mai mult fac dus cu apa rece.Sunt ras in cap si fara cciula sau lat fel de protectie pt. cap si incaltat cu pantofi chiar la - 20 de grade sau mai mult ,fara indinspensabili ca imbracaminte.Am ghete aproape noi pe care nu le-am folosit 10 zile consecutivsi le am de cel putin 5 ani adica mai precis de aprox. 8 ani. Deci nu va jucati cu dieta de acea vi sau dat peste cap anumite calcule. Nu poate trai nimeni ca mine .Poate trai si fi ca el.Eu nu ma joc si cu viata nue ste de joaca, sunt inchinat la DUMNEZEU imi doresc sa am capacitatile pe care le are un suflet Viu iesit din trup .nu un sflet oarecare.Un suflet foarte evaluat cam la nivelul meu de evolutrie spirituala ,acestea ar fi foarte mari calitati .DUMNEZEU imi da anumite drepturi dar nu am voie s a folosesc acele lucruri numai in cazuri exceptionale, unele lucruri nu le voi divulga cat traies ,adica voi pleca cu ele in LUMEA cea adevarata ,adoca in lumea cea vesnica ,aici este o miniatura a CERULUIaprope o lume falsaEste un chin pt. mine s a triesc in trup dupa ce vezi CERUL linistea ,oridinea disciplina .etc Ce este acolo fata de ce este aici si catedoata nu am voie sa fac curat cum vreau sau sa folosesc capacitile acre le am sau chiar nu am voie s a intervin intodeauna ,sau nu direct Din unele puncte s epoate,,Citez din DUMNEZEU TATAL ,FOLOSESTE PERIILE' Si are dreptate,adica cine crede ca el decidesua face ce vrea se inseala,Omul alege sa fac anumite lucruri si alege pana la un moment dat. Bafta Mai mult referitor la alimente ,conteaza cum sunt pregatite ,de cate ori sunt folosite uleiurile etc. nu intodeauna sunt toxice ,cum sunt spalate adica igiena, conteaza detaliile foarte mult.Bafta
Presedintele l-a desemnat pe Mihai Tudose ca premier, dupa consultarile cu partidele. "Aceasta criza dauneaza grav Romaniei"
Recomandari