Andra Turcanu, fondatoarea Loulou, brand ce se vinde pe 3 continente: "Am inceput afacerea cu 200 de euro imprumutati"

Andra Turcanu, sefa de promotie in liceu si absolventa de doua facultati (ASE – Marketing, licentiate cu 10 si Facultatea de Studii Economice Europene) si de Master in Marketing si Management International (se autodefineste ca fiind un mix intre o tocilara si o rebela, intre o artista si un manager), a fondat brandul Loulou in 2012, cu 200 de euro imprumutati de la tatal ei, in mansarda casei in care locuia. 
Andra Turcanu, fondatoarea Loulou, brand ce se vinde pe 3 continente:  Am inceput afacerea cu 200 de euro imprumutati

Daca in 2014, valoarea estimata a brandului era de 800.000 de euro, acum valoarea brandului romanesc care se intinde cu succes pe 3 continente, cu magazine in Bucuresti, Galeriile Lafayette din Dubai Mall si in Melbourne, este de aproximativ 2.500.000 de euro. 

Ce ai avut in minte si in suflet cand ai inceput povestea Loulou? 

Undeva prin 2011 am cunoscut o echipa de tineri care erau implicati in diverse proiecte foto pentru o serie de vedete locale. Echipa era formata din fotograf (Cristian Gugu), post prelucrare (Codrin Roibu), make-up (Paulina Buldumea) si hair (Silviu Iuga). In acel moment ei recrutau pe cineva pe zona de styling, iar eu facusem deja cateva proiecte cu alte vedete. 

Mizand mult pe stilul meu creativ, acesti oameni m-au sustinut si incurajat sa merg pe un drum al meu, drum ce la un an incepea sa se numeasca LOULOU. Acest nume a aparut in 2012, cand am hotarat ca este momentul ca atelierul meu de acasa sa inceapa sa se dezvolte si pentru alti oameni, nu doar pentru proiectele mele. In 2012 am inchiriat prima locatie si am facut si prima angajare a unui croitor care venea din serie. Asadar, a fost nevoie ca eu sa invat mult si am invatat, m-am autoeducat in zona modei. 

Foto: Andra Turcanu


Dar totul a inceput din copilarie, de fapt...

La 12 – 13 ani mai exact, cand insiram in curtea casei margele si faceam tot felul de coliere din resturi gasite prin casa. De 4 iulie, ziua Americii, am iesit cu colierele in Herastrau si le-am vandut pe toate :)

Mi se pare firesc ca fac asta de la 12 ani, mi se pare firesc ca mi-am imbracat toate prietenele de-a lungul anilor, mi se pare firesc ca imi faceam hainele aproape singura, mi se pare si mai firesc ca mereu am fost o shopaholica :))), mi se pare firesc ca faceam styling pentru diverse proiecte si mi se pare firesc ca am vandut haine vintage aduse din Londra si Amsterdam in cadrul targurilor V for Vintage (eu fiind de multi ani un fan declarat vintage), mi se pare firesc ca am lucrat cu si pentru aproape toate cluburile mari din Bucuresti, facand scenografie si ocupandu-ma de costumele de scena si acum mi se pare firesc ca in 2012 am vrut sa am un nume pentru ceea ce faceam si sa duc povestea mai departe: LOULOU :)

Cum a ajuns brandul LouLou sa fie prezent pe trei continente? 

Cred ca am inceput cu dreptul. :) Cred ca am muncit mult si cred ca am avut si niste ingerasi acolo sus. Cand am inceput intregul proiect, visam deja luna si soarele. Imi aduc aminte grimasele familiei si prietenilor. Erau toti foarte sceptici si aproape ca nu credeau in visurile mele. Povesteam ca vreau sa fac o casa de moda internationala si totusi aveam un croitor si 2 masini de cusut, o locatie in Pipera si vreo 4 cliente.

La acel moment, mi-am facut o schita in minte de dezvoltare. Trebuia, in primul rand, sa cuceresc inimile romancelor. Si apoi pe ale strainilor. In 2013, ianuarie, am fost la prima expozitie internationala in Paris. Am avut succes in special in zonele arabe. Si atunci m-am implicat foarte tare in dezvoltarea proiectului in tarile de acolo. La scurta vreme, am primit si prima propunere de la investitori veniti din Arabia Saudita. Dar ei voiau 60% din LOULOU si la acel moment am ales calea cea mai grea si anume dezvoltarea din resurse proprii. 

Dupa expozitia din Paris, aveam deja cateva magazine si lanturi de magazine in care LOULOU era prezent ca si brand. Apoi a aparut proiectul GL, care de fapt este un produs al actiunilor mele din zona Golfului. In Australia, proiectul a inceput putin altfel. 

Foto: rochie din noua colectie Loulou

De cand ai inceput sa scrii povestea Loulou ai avut momente in care ai plans de necaz, de ciuda? De ce? Cum ai trecut peste ele? Dar momente de satisfactie maxima, fericire? 

Ohh … dar au fost atatea … si si :) Am plans mult pentru ca m-am lovit de multe, pentru ca am gresit de multe ori si pentru ca am realizat asta doar dupa. Am plans pentru ca mi-a fost greu, dar de fiecare data cand plangeam, cu cat mai rau plangeam, cu atat ma imbarbatam mai tare si parca mereu am reusit sa depasesc momentele acelea. Sunt genul de om care, chiar daca are problem, are si solutii pentru probleme. Sau macar incearca sa le gaseasca. Si de obicei le-am gasit. 

Satisfactie maxima? Pai in fiecare zi traiesc momentele acestea. Am fost fericita cand am vandut prima rochie si sunt la fel de fericita azi, cand vand mii de rochii pe an. Primul client, dar si fiecare client de azi. Zambetul lor. Reusitele profesionale m-au motivat mereu si m-au facut sa vreau mai mult. 

Cat de mult seamana acum brandul Loulou cu ce ti-ai proiectat acum 5 ani in visurile de inceput?

Eu mi-am imaginat totul la o scara foarte mare inca de la inceput. Ceea ce nu stiam atunci este ca totul cere timp si perfectionare continua. Lumea din jur a vazut insa lucrurile altfel, au vazut progresul rapid al brand-ului. Eu insa am vazut un progres comparat cu imaginea mare, care prin comparatie parea mic. Si inca pare mic. Si stiu ca mai avem mult pana departe. Am vrut sa incep o poveste romaneasca a unui brand de succes international. Vreau sa las ceva in urma mea, o mostenire. Vreau ca LOULOU, un brand romanesc, sa ajunga sa fie cunoscut si apreciat pe pietele internationale, alaturi de brand-urile high end, deja consacrate. Vreau sa scriu o pagina din istoria modei romanesti.

Foto: rochie din noua colectie Loulou

Ai reusit sa construiesti un business prezent pe 3 continente, avand public diferit in fiecare dintre locatiile acestea. Cum ai reusit sa vibrezi cu nevoile acestor tipuri diferite de public? Iti adaptezi colectiile in functie de specificul fiecarei tari? 

Intr-un fel da, in alt fel nu. Consider ca femeia e femeie oriunde in lumea asta. Cred cu tarie ca fiecare femeie are nevoie de aceleasi retete de rasfat si isi doreste aceleasi lucruri. Sunt o fata care a avut sansa de a calatori inca de mica, in tari care mai de care mai indepartate si in civilizatii care mai de care mai atipice. Insa mereu am fost genul care a observat, respectat si acomodat foarte usor fiecarei zone in care poposeam. Am cunoscut si mi-am facut multi prieteni in extern si am schimbat multe informatii cu toti cei cu care stateam de vorba. Sunt o fire curioasa si imi place sa inteleg fiecare tipologie in parte.

Si cred ca trebuie sa ai si un oarecare respect pentru orice fiinta din lume si ca trebuie sa-i respecti obiceiurile si traditiile, dar mai ales valorile. Toata lumea este diferita si impartita in culturi si civilizatii, insa cred ca cel mai mare atuu al meu a fost ca sunt romanca. Romancele sunt mereu elegante si in pas cu moda. 

Colectiile sunt adaptate in functie de zona lor de vanzare, insa vorbim doar de lungimi si de cateva culori. De exemplu, in Japonia nu se poarta prea mult rosu. Iar in tarile din Golf nu se poarta prea mult negru- datorita faptului ca majoritatea femeilor poarta negru zi de zi (abaya).

Loulou in Galeriile Lafayette din Dubai 

- Loulou a fost selectat din 60 de brand-uri mari worldwide pentru a primi un spatiu comercial langa Oscar de la Renta in Galeriile Lafayette din Dubai Mall dupa 6 luni de vanzari record in spatiul deschis, de trafic, al mall-ului. Deschiderea unui spatiu comercial acolo a presupus 6 luni de pregatiri, intalniri, deplasari, cercetari, networking, cheltuieli de protocol, investitii in amenajari si stocuri de marfa. Investitia in deschiderea magazinului din Dubai a ajuns la 300 000 de euro. Business-ul Loulou din zona externa se mentine prin colaborari, tipuri diferite de contractari, adaptabilitate la legislatia si rigorile locale si crearea unor colectii adaptate cerintelor pietei de acolo. 

Foto: rochie din noua colectie Loulou

Loulou in Melbourne 

- Magazinul din Australia s-a deschis la finalul anului 2016 si a avut o investitie de 300 000 de euro

- Legislatia din Australia este diferita – exemplu: angajatii sunt platiti saptamanal, nu lunar sau bilunar ca in Romania, iar salariul mediu este cu mult mai mare decat aici, la fel si costul serviciilor si a actiunilor de mentenanta si administratie 

- Stilistii si bloggerii de fashion din Australia au considerat LouLou o revelatie pe piata. Are cereri de la celebritati locale pentru realizarea unor colectii-capsula LouLou pentru ele  

 

Ce trasaturi crezi ca te-au ajutat cel mai mult in a deveni femeia de afaceri de astazi? 

Ambitie. Perseverenta. Devotament. 

Daca ar fi sa-ti compari povestea ta de dezvoltare profesionala cu un film/desen animat/carte/poveste care ar fi aceea? 

“The Intern (2015) Anne Hathaway si De Niro :) mi se pare cel mai ok ca si comparatie. Au fost secvente in care m-am regasit total. 

Foto: rochie din noua colectie Loulou

Ce vedeta internationala contemporana sau clasica o vezi asociata la modul ideal cu brandul Loulou? 

Cine imi place mie mult? Penelope Cruz. Prin naturalete si prin cat e de sexy. Din istorie, imi place Audrey. Logic :). Si Jackie O sau K. In ambele versiuni :)  Dar ca si asociere directa cu brandul mi-ar placea Sarah Jessica Parker. Mi-ar placea Gwyneth Paltrow. Nicole Kidman. Rihanna si Beyonce si Madonna pentru costume de scena. Mi-ar placea mult si Natalie Portman. Eva Longoria. Olivia Wilde. Leighton Meester si Blake Lively si iar Penelope Cruz. 

Care sunt cei mai importanti oameni/personaje sau cele mai importante intalniri din evolutia ta? 

Tatal si mama mea. Andreea Marin. Printesa Lia. Arthur Popa - CEO Baneasa Developments, Stelian Fedorca - dirigintele din liceu - care mi-a servit ca mentor in acea perioada si un om de la care am avut multe de invatat. Fosta doamna ambasador a Braziliei - Socorro Vila Magno si Sylvana Lorenz, PR-ur imperiului Pierre Cardin.

FULLSCREEN
Andra Turcanu, fondatoarea LouLou, brand ce se vinde pe 3 continente: "Am inceput afacerea cu 200 de euro imprumutati"
  • /
Alice (2017-10-18 16:08:34)
Femeile ar trebuie sa fie independente si sa-si faca afacerile proprii! Si eu am inceput afacerea mea proprie pe design interior si apoi mi-am luat un apartament de 3 camere in Cosmopolis de care sut foarte mandra.
Fostul principe Nicolae: Am fost obligat să accept retragerea titlului, am refuzat să semnez
Recomandari