Carmen Dascalu, afacerista care a dat lovitura imprietenindu-se cu "Google". Cum ajung rochiile ei la mii de romance


"La 6 ani am invatat sa cos la masina bunicii. Pe la 10-11 ani imi modificam singura hainele: le taiam gresit, iar apoi bunica mi le repara", asa si-a descoperit pasiunea pentru moda Carmen Dascalu, tanara care la 29 de ani se poate considera o femeie de afaceri de succes. Este detinatoarea brandului Carmencita, cunoscut pentru rochiile de seara pe care le comercializeaza pe internet.


Carmen Dascalu si-a inceput businessul aducand un stoc de 700 de rochii din China, pe care le-a distribuit in magazine, in sistem de consignatie. In prezent, are propriul atelier. Pasionata de creatiile lui Elie Saab si Zuhair Murad, Carmen a facut pasul de la simpla comercializare a rochiilor la designul lor.

"Visul meu a fost de la inceput sa le produc,  insa n-am fost pregatita. Business-ul de productie este unul cu un volum de munca foarte mare, cu riscuri, cu research si implicit costuri. In timp am acumulat informatii si am scapat de teama de a face ceva ce altii o fac de 20 de ani", spune Carmen.

Faptul ca in prezent creeaza si vinde rochii nu este o intamplare. Talentul si l-a descoperit inca din copilarie. "Am visat dintotdeauna sa fac rochii. Multe fetite fac rochii papusilor, insa eu le fotografiam si faceam album cu ele. Papusile aveau rochii speciale de Craciun, Revelion sau alte ocazii. In liceu, ultimele 10 pagini ale caietelor erau numai cu schite cu rochii. Pe vremea aia desenam rochii inspirate din tinutele pentru competitiile de dans sportiv, pe care l-am practicat 10 ani", spune "Carmencita".

Foto: Carmen Dascalu, detinatoarea brandului Carmencita

Internetul, principalul aliat in lupta cu concurenta

Carmen Dascalu spune ca internetul a jucat un rol major in succesul afacerii sale, mai ales ca, deocamdata, isi vine rochiile exclusiv online. Si-a inceput afacerea de la premisa ca "este o cerere foarte mare de rochii de ocazie pe internet: sunt aproximativ 70,000 de cautari lunare pe ”rochii de seara”. 

Concurenta pe piata online de rochii de seara este mare, iar Carmen Dascalu stie ca pentru a avea succes trebuie sa intelegi cum functioneaza internetul." Este absolut necesar sa investesti in promovare. Altfel este ca si cum ti-ai deschide un magazin in mijlocul unui camp. Investesc lunar in campanii de PPC (Pay per click) in Facebook, Google, dar si in campanii de SEO".

Studiile din facultate - a urmat cursurile Academiei de Studii Economice - au ajutat-o in momentul in care si-a facut magazinul online. "Am fost angajata inca din primul an de facultate. Am lucrat in vanzari, marketing si in online. M-a fascinat marketingul online de cand am inceput sa construiesc in 2011 magazinul online. Am vrut sa inteleg comportamentul clientului online, dar si toata partea tehnica de masurare a randamentului campaniilor de marketing", spune Carmen Dascalu.

Romancele, dispuse sa cheltuiasca intre 300 si 500 ron pe o rochie de seara

Primeste aproximativ 30 de comenzi de rochii pe zi,  preturile unei rochii variind de la 100 de Ron pana la 1200 de Ron. Din experienta sa de pana acum, Carmen spune ca femeile din Romania sunt dispuse sa cheltuiasca intre 300 si 500 de ron pentru un astfel de articol vestimentar. "De obicei rochiile sunt printre cele mai vandute articole vestimentare si mi-am dorit initial sa ma focusez pe un singur produs. Ulterior am facut si o colectie de fuste."

In atelierul de creatie lucreaza in permanenta cate 5 persoane, mare parte din productie fiind externalizata. Carmen nu este singura care face designul rochiilor. "Avem un designer foarte creativ, dar incercam sa pastram modelele simple. Cu cat sunt mai elaborate cu atat creste pretul si atunci automat se restrange si publicul. Pentru rochiile de ocazie broderiile pe tulle au mare cautare, dar si voaluri ce contin matase naturala. Avem un furnizor in Romania, foarte serios si cu o gama foarte varianta".

Atelierul Carmencita nu produce insa numai rochii de seara, ci si rochii de zi, office, de cocktail si fuste. "Am avut mare succes cu rochiile office foarte feminine. Cred ca romancele care muncesc 12h/zi mai au foarte putin timp dupa job sa se imbrace intr-o rochie mulata si atunci simt nevoia sa fie cat mai feminine si la birou".

Cum arata rochia de seara perfecta in viziunea lui Carmen Dascalu? "Ar trebui sa fie foarte comoda, sa poti dansa toata noaptea fara sa fii atenta sa nu ti se miste decolteul, sa nu ti se ridice fusta daca este mulata etc. O rochie perfecta este cea care te reprezinta. Stii ca e rochia potrivita atunci cand o imbraci si in prima secunda te uiti in oglinda si spui wow".

Carmen le incurajeaza pe tinerele care au o pasiune, ca si ea, sa isi urmeze visul. "Cred in fiecare zi ca daca esti cu adevarat pasionata si iti doresti cu tarie sa faci asta, oportunitatile apar. Scuza tuturor este ”eu nu am bani sa fac asta”. Trecand prin aceasta etapa mi-am dat seama ca intotdeauna exista o varianta: cum faci credit sa iti iei o casa sau o masina, asa poti face si pentru business. E adevarat, e nu risc urias, dar daca asta e visul tau, risti tot".

  • Carmen Dascalu, afacerista care a dat lovitura imprietenindu-se cu Google . Cum ajung rochiile ei la mii de romance

related posts

Modifică setările cookies