S-a descoperit aroma care ne face mai buni


Mirosul painii proaspat coapte ne lasa gura apa dar, conform unei noi cercetari, are si un important rol social: ne face mai amabili cu strainii.


Potrivit cotidianului "Daily Mail", cercetatorii de la o universitate franceza au descoperit ca clientii unei brutarii manifesta un comportamant social mult mai altruist decat clientii unui magazin de haine, de exemplu.

Descoperirea, publicata in "Journal of Social Psychology", sustine ca anumite arome pot declansa o atitudine pozitiva, care duce la un grad ridicat de altruism in cazul strainilor.

Mai multe studii au demonstrat legatura dintre mirosurile placute si starea de spirit, dar acesta si-a propus sa faca o legatura concreta intre arome placute si fapte bune.

Cercetatorii au recrutat 8 barbati si femei care au stat in fata unei brutarii si a unui magazin de haine. Acesti voluntari se prefaceau apoi ca scapa ceva din geanta (o manusa, o batista, un pachet de tigari), mergand cativa pasi in fata unui client abia iesit din brutarie/magazin.

Potrivit acestor experimente independente, repetate de 400 de ori, atunci cand voluntarii "scapau" ceva in fata brutariei, 77% dintre straini se opreau pentru a recupera obiectul si a-l inmana posesorului. In fata magazinului de haine, doar 52% dintre straini faceau acelasi lucru.

"Experimentul a demonstrat ca, in general, ajutorul spontan este acordat mai des in zone in care exista un miros ambiental placut. Acest studiu demonstreaza rolul unui miros placut de mancare asupra altruismului", a declarat unul dintre cercetatori pentru ziarul "The Independent."
 

related posts

Modifică setările cookies