Home Shopping Femei in CTRL Fashion Lifestyle Beauty Diet & Health How to Love & Sex Bloguri Gossip Video
marime text:

Pro sau contra maritis? De ce majoritatea fetelor isi doresc cu disperare sa se marite?

“Toate fetele viseaza de mici sa se marite si sa aiba o nunta de basm!”  Asta e subiectul numarul 1 de dezbatere la o intalnire intre fete, unde 99 la suta din participante sunt adeptele acestei idei. Eu sunt restul de 1 la suta. Si sunt sigura ca mai exista si altele ca mine pe lumea asta care nu s-au visat de mici mirese si nu si-au pus pe cap fata de masa a mamei, nu au defiliat prin casa pe valsul nuptial si nici nu le-au dat ultimatum iubitilor lor.
Pro sau contra maritis? De ce majoritatea fetelor isi doresc cu disperare sa se marite?

Dar azi, multe fete, foarte multe, din pacate, parca si-au facut un tel din a se marita. Fie de mici, indoctrinate de mamici sau bunici, fie pur si simplu pentru ca toate prietenele lor sunt acum doamne la casa lor si… cum sa ramana tocmai ele pe dinafara?  Sau, si mai rau, unele tin atat de mult la statul de doamna si tanjesc cu disperare dupa un inel pe deget, incat nu-si dau seama cand sentimentul de iubire este inlocuit de un sentiment de satisfactie care nu are puterea sa cimenteze o relatie.

Nu vreau sa generalizez. Dar cred ca lucrurile trebuiesc facute din convingere. Tot ce facem in viata noastra, nu doar treaba asta cu nunta. De la cel mai marunt lucru, la cele mai importante decizii. Din suflet si cu drag. Asa ca, daca te hotarasti sa te mariti, important e sa o faci pentru ca asa simti tu cu adevarat. Nu pentru ca asa spune mama sau pentru ca iti e teama de ce comenteaza lumea din jur, nu pentru ca asa e… normal sa se intample intr-o relatie sau asa trebuie, ca doi oameni care se iubesc sa se si casatoreasca.

Ce inseamna NORMAL? Si cine hotaraste ce inseamna acest NORMAL? Si de ce TREBUIE? De unde acest imperativ? De ce o obligatoriu sa existe o hartie care sa spuna ca te numesti doamna X? De ce sa schimbi ceva in relatia ta, doar de gura lumii, de rusine sau fortat de imprejurari, cand totul merge atat de bine intre voi si amandoi stiti ca nu e nevoie de juraminte in fata legii sau a preotului ca sa fiti impreuna si sa va bucrati unul de altul zi de zi?

Iar atunci cand ele fac pasul ca sa fie la moda sau sa intre in randul lumii, iar ei accepta tocmai de gura iubitelor lor, fara prea mare tragere de inima sau impinsi de la spate de familie, rezultatul il stim cu totii: de multe ori, dupa nunta, planeta se scufundaOamenii nu se mai inteleg, dispar pasiunea si placerea aceea de a petrece timpul impreuna, ele cred ca ei sunt acum o proprietate cu acte si incep sa puna conditii, ei devin indiferenti si le privesc pe ele ca pe colega de apartament buna la toate.

Si cred ca cel mai trist este atunci cand doi oameni casatoriti, dar care nu mai simt unul pentru altul ceea ce i-a adus impreuna, raman impreuna din obisnuinta si din inertie si nu din convingere ori de drag. Nu vreau sa fiu avocatul diavolului si sa militez CONTRA maritisului, dar raman la parerea mea ca iubirea adevarata nu are nevoie de acte, fapte marete si declaratii oficiale pentru a face doi oameni fericiti si impliniti.

 

Fii tot timpul in CTRL! Citeste Perfecte.ro direct de pe telefonul mobil, pe m.perfecte.ro
Scrie un comentariu



  • mihai (2011-09-27 12:55:41)
    majoritatea femeilor intra in criza maritatului in jurul varstei de 25 de ani , asa am observat eu . pana la 25 de ani nu le intereseaza barbatul in mod special si numai bani , tzoale si cosmetice , sa arate bine pt ele , sa moara de invidie colegele . au figuri in cap cu duiumul si nu le intereseaza decat shoppingul , munca dauneaza . dupa 25 de ani se intreaba una pe alta "fata tu cand te mariti" daca nu esti maritata cine stie ce defect ai . asa ca intra intr-o criza profunda si se marita la repezeala cu primul venit . asta nu pt ca l-ar iubi pe nefericit , poate doar sa-i cheltuie banii si sa starneasca putin invidia "prietenelor" , pt ca pt asta traieste o femeie sa faca totul sa moara de ciuda orice purtatoare de tzatze pe o raza de 100 km
    raspunde »
  • Lyv (2011-09-20 13:27:41)
    care este farmecul sa scrii un articol unde iti spui clar parerea personala?oricine ar putea face asta! in primul rand eu cred ca cine scrie un articol ar trebui sa ramana neutru, adica sa nu si spuna propriul punct de ce profesionalism este asta???? si ar trebui ca aceasta persoana sa stie sa accepte criticile, la fel cum face si cu laudele, si nu sa si jugneasca i..,wake up!!!unde e profesionalismul in Romania??? mai trageti si voi cu ochiul in tarile civilizate ca in ritmul asta va duceti la vale, in loc sa evoluati!!!!
    raspunde »
  • Altcineva (2011-09-19 13:53:04)
    Oameni buni, voi chiar n-ati inteles nimic din articolul asta. Ideea era cat se poate de simpla din ce a scris omul asta aici: Treaba asta este atat de serioasa incat ar trebui facuta din CONVINGERE. Nu a spus nimeni ca trebuie interzisa casatoria, deci nu stiu de unde ati tras concluziile astea de desfrau si alte cele. Iar faptul ca exista si fete care nu si-au facut un tel din a se marita si sunt fericite cu viata de familie pe care o au si fara acte, nu le face mai prejos. Sunt atatea cupluri care sunt o familie in sensul cel mai intim si frumos, cu copil acasa, cu dragoste si intelegere, dar care nu au nevoie de o hartie pentru siguranta. Ele nu au nevoia aia sa fie mirese ca sa se simta implinite, ei nu simt ca pot calca stramb pt ca nu il retine actul acela. Ce e asa de greu de inteles? Ati sarit atatea cu gura, ca ii dau si mai mare dreptate celei care a scris materialul. Zau asa. Siguranta nu tine de certificatul de casatorie. Dragostea nu tine de un inel. Familia nu tine de ce spun cei din jur. Fiecare e cu pararea lui. Iar voi nu cred ca ati inteles exact despre ce era vorba aici: despre cele care se marita fara sa simta cu adevarat. Cele care o fac din dragoste si din convingere, bravo lor. Cele care nu simt nevoia sa faca pasul, bravo lor ca au curaj si nu se lasa intimidate si fortate sa faca ceva ce nu vor. Cele care o fac de dragul de a o face, pacat. Asta era ideea, zic eu clara, din acest material. Ma surprinde cat de multa lume are prejudecati.
    raspunde »
    clar si concis (20 septembrie 2011)
    ;)
    raspunde »
  • cineva (2011-09-19 11:45:46)
    uhhh ce greseala! Cand te casatoresti nu schimbi sentimentul de iubire cu unul de satisfactie ,ci sentimentul de iubire se imbina foarte frumos cu cel de siguranta!!!!! Toti psihologii o sa spuna asta! Lumea aceasta e pervertita, normal inseamna sa crezi in Dumnezeu si in ce pacat ca nu mai este asa! De ce sa te casatoresti? Pai daca tu ai vrea sa construiesti o casa scumpa i-ai da toti banii constructorului inainte??????????Nu cred!!! Asa si in viata de cuplu! Si toata ideea acestui articol se bazeaza pe niste cazuri probabil reale de oameni egoisti care nu stiu cat este de importanta relati cu Dumnezeu in familie! Acei oameni nu sunt casatoriti ci au semnat un contract in care fiecare asteapta sa fie implinit si nu da nimic in schimb, nu da pt ca e gol si nu are ce oferi, de aceea simte nevoia disperata de a primi! Dc nu se casatoresc unii? Pt ca e foooaaarte usor sa renunti cand ti se pare ca mofturile tale existentiale nu sunt implinite!!! Dar uitam ca suntem doar oameni si niciodata, dar niciodata nu vom fi capabili sa implinim pe cineva asa cum isi doreste!!!!!!!!!!
    raspunde »
  • Andrei din ZALAU (2011-09-19 11:17:43)
    Un inel nu e o sarma pe deget! Fiti si voi mai isteti... De ce sa mai platesc mancarea cand o cumpar? O pot manca si daca o fur si tot ma satur... cam asa pune Mihai problema... :) Casatoria e unul din cele mai importante "contracte" din viata noastra. De ce sa nu il punem pe hartie? :) Societatea inseamna disciplina si civilizatie. PACAT CA AM PERVERTIT ASA MULT LEGILE LUI DUMNEZEU!!!
    raspunde »
  • maya (2011-09-19 11:10:45)
    fiecare face asa cum o parte de femei carei isi doresc sa se casatoreasca dar nu de dragul parintilor sau a celor din jur, ci pentru ca asa se simt ele ni nu ne asigura ca fara act sau cu act vonm ramane impreuna, dar cred ca merita incercata si viata de familie. Si femeile care zic ca nu vor sa se casatoareasca mint sau vor sa dea impresia de altceva. O femeie care isi doreste sa se casatoareasca nu e cu nimic mai prejos decat cele 1 %. Va pup
    raspunde »
  • Mihai (2011-09-19 10:59:37)
    A fi impreuna poate sa insemne si fara juraminte si fara sarma aia de pe deget. Ce inseamna casatoria? O perindare cu clanxoanele suprasolicitate pana la Primarie - Serviciul de Stare Civila, apoi la beserica, sala de adunare, lacas de cult, ce-o fi, si apoi dupa biserica si sfintenii s.a.m.d. se sare in extrema cealalta: chef = dezmatz, muzica, mancare si bautura. Cam asta inseamna sa fi casatorit! De ce zic asta?! Cate cupluri nu sunt impreuna si chiar si cu copil! Locuiesc impreuna de ani buni de zile si nu sunt casatoriti si totul merge ca pe roti! Asta nu se numeste casatorie?! Bun vin unii si zic: "in fata legii nu esti casatorit" zic ca au dreptate nu se numesc "soti" ci "concubini", si nu se numeste "casatorie" ci "concubinaj notoriu" dar, in mare, la o eventuala despartire, daca este ceva de impartit, lucrurile deruleaza cam la fel ca si la divort; vin alti si zic ca "nu e casatorie in fata lui Dumnezeu" iar eu zic "GRESIT!" ca nu ti-a dat nush ce popa sau pastor sau rabin "binecuvantarea" lui/bisericii nu inseamna ca Dumnezeu nu ii vede pe cei 2 ca si un cuplu si nu ii iubeste ca pe un cuplu sau ca pe o familie. Ce ar mai ramane? Cheful? ma gandesc ca asta e un lucru care nu mai trebuie discutat. Ok, nu se mai cinsteste. Si? In ultimul timp cinstea si facturile cauzate de eveniment sunt, de cele mai multe ori, mai mult sau mai putin aceleasi sume. Si atunci, ma intreb eu, de ce TREBUIE sa te casatoresti? Toata ideea asta cu casatoria este o chestie strict impusa de societate! De parinti, de prieteni, de cunoscuti precum si de cei care nu te cunosc deloc! Cum adica? Incepand cu cei care nu te cunosc: nu ai o sarma pe deget, esti considerat in continuare liber si de aici pot sa apara tot felul de complicatii. ex: un tip incepe sa ii faca avansuri unei tipe care e intr-o relatie serioasa de multi ani, apare si partenerul tipei dar celalalt nestiind in ce se baga continua cu o atitudine flirtuoasa in ciuda faptului ca ea ii spune clar sa inceteze ca e intr-o relatie serioasa si ca nu are chef de flirturi sau aventuri. In cele din urma partenerul tipei ia atitudine. Asta duce la 2a lucruri: angiul se lasa pagubas sau angiul se simte jignit la orgoliu si face scandal. In ambele cazuri seara celor 2 e in mare ruinata! In cazul prietenilor e putin diferit: cum au zis si altii toate fetele din "gasca" sau din "garda veche" sunt casatorite sau logodite si, deci, una din ele a vazut toate inelele posibile si a gustat putin din entuziasmul prietenelor ei si apoi a auzit si de luna de miere si de alte chestii de genul asta. Inconstient prietenele au exercitat o presiune asupra codasei. Dupa ce a vazut si a auzit i-ar place si ei sa aiba o experienta asemenea si in plus o intreaba si "casatoritele" intrebari ca: "tu cand?" sau "inca nu?!". La baieti e altfel: Baietii cand aud ca se casatoreste unu ii zic sa-l ierte Dumnezeu si poarta doliu :p De familie nu cred ca tre sa mai povestesc. Mamicile de obicei sunt cele care decid daca a venit sau nu a venit timpul ca plodul ei sa fie casatorit! Asta in cazul in care mamica e de acord cu alesul/aleasa! Daca nu ii place, va face tot posibilul sa ii vada despartiti. Tatii de obicei raman mai distanti. Rare si extreme sunt cazurile in care intervin tatii. Si apoi mai vin si santajele de gen: "daca nu te casatoresti atunci ii dai papucii si urmatorul/urmatoarea! Asta nu e treaba!" sau pe partea cealalta "Daca mai umbli cu ala/aia sau daca te casatoresti nu mai ai ce cauta in casa asta!" Sexy, nu? In final, trebuie sa ne gandim ca omul este 100% dependent de societate si de multe ori aceasta dependenta face ca omul sa tanjeasca dupa lucruri de care nu are neaparata nevoie. In concluzie, daca stai putin si gandesti la rece, vei observa ca a trai cu cineva tot restul vietii, a fi mama copiilor lui, a-l iubi tot restul vietii nu inseamna casatorie la primarie sau la popa, ci mult mai mult, ceva care societatea nu iti poate da sau lua, ceva care se confunda cu notiunea de casatorie si de aceea e un "ceva" care nu e foarte bine definit de societate, pentru ca e un "ceva" unic, simtit de fiecare individ altfel, dar e la fel de puternic. Casatoria e ca o sabie cu 2a taisuri, poate fi placut, minunat chiar, sau poate fi nasol, chiar groaznic. De aceea e bine sa stii ce faci cand faci acest pas si in special sa stii de ce faci acest pas si cel mai important sa cunosti persoana cu care intentionezi sa faci acest pas. Rare sunt casatoriile dupa cateva saptamani de relatie si apoi casatorie si happily ever after!
    raspunde »
  • fara ocupatie (2011-09-19 04:46:46)
    M-am saturat de subiectele cu nunti, nunta regala, nunta tiganeasca, nunta lui borcea. Nu inteleg de ce trebuie sa fie totul extravagant si exagerat, de ce nu simplu si atat.
    raspunde »
    gaby (27 septembrie 2011)
    pt ca in asta consta farmecul prostiei la romani . daca nu ai bani , daca nu epatezi a bogatie , daca nu te imbraci de firma , esti un nimeni . rautatea tipic feminina este recunoscuta , astfel ca daca te mariti automat intrii in categoria fetelor "cuminti" , serioase , altfel esti o parasuta ordinara avida dupa bani .
    raspunde »
  • john wayne (2011-09-19 03:10:16)
    In sfarsit ceva bun din partea sexului feminin , bravo Teo felicitari pentru articol , mi-a placut mult. Imi place mult cum gandesti pari genul de femeie care nu poate decat sa te incante si in acelasi timp sa te surprinda . Restul fetelor si femeilor luati aminte la acest articol si incercati sa nu mai fiti false si cu gandul ca trebuie sa fiu si eu in rand cu ceilalti .
    raspunde »
  • Eu (2011-09-18 20:44:53)
    Din ce vad, autoarea se pare ca a avut dreptate, tinand cont de reactiile atat de vehemente si ostile, care nu fac altceva decat sa demonstreze o parte din disperarea acestor femei. Omul si-a spus parerea, nu a militat pentru interzicerea casatoriei, oameni buni, a spus doar ca e un lucru care trebuie facut din suflet, la momentul potrivit, si doar DACA simti cu adevarat. Se pare ca ori n-ati ineteles mesajul, ori sunteti incuiate la minte si nu mai stiti ce inseamna cu adevarat dragostea. Pentru unele e mai important statutul in sine de femei maritate sau siguranta aia ca barbatul de langa ele e al lor. Pe altele le face fericite iubirea in sine si omul de langa ele. Care sunt mai castigate, sincer? Vorbiti de credinta cu atata usurinta, dar apoi desfiintati un om pentru ca nu are aceeasi parere cu voi, vorbiti despre principii si moralitate, dar nu sunteti in stare sa fiti tolerante sau nu indrazniti sa dati credit faptului ca maritisul nu este o conditie sine qua non a iubirii si nici iubirea nu atinge punctul maximus fara maritis. Doamne, credeam ca site-ul asta e dedicat femeilor in control, adica deschise la minte, dar tare trist e sa vezi cu cata rautate (tipic feminina, de altfel) sunt desfiintate parerile altora mai destupate la minte, care isi "permit" sa faca nota discordanta si nu se supun orbeste unei societati plina de faslitate si superficialitate.
    raspunde »
    Dya (18 septembrie 2011)
    fiecare gandeste cum vrea. nu pt ca asa a impus societatea sau altcineva. daca nu e cineva de acord cu tine nu inseamna ca e incuiat sau ca ar critica autoarea. te dai desteapta fara rost. fiecare si'a spus parerea, ideile. nu vom fi toate ca tine si asta nu ne face sa fim mai prejos. si tu esti la fel de ostila ca toata lumea. ca altfel comentai si'ti spuneai parerea strict despre articol si nu despre ce au discutat restul.
    raspunde »
    Loredana (19 septembrie 2011)
    Sunt de acord cu tine, ca fiecare ar trebui sa-si spuna parerea lui si sa nu se lege de parerea altuia, dar eu cred ca "Eu" se referea la modul in care si-au spus unele fete parerea, au spus-o intr-un mod nepoliticos. Ai citit toate cometariile? Tie ti-a placut ce raspuns ai primit la comentariul tau cu referire la zodia Pesti? Banuiesc ca nu, asa nici autoarei nu i-au picat bine acele jigniri. Eu am scris un comentariu cu parerea mea fara sa ma leg de nimeni si tot s-a gasit cineva care sa-mi spuna ce gen de femeie sunt, doar dintr-un comentariu, fara sa inteleaga mesajul acestui articol. Nu ti-am raspuns in nume de rau sau pentru ca nu as fi de acord ca tu esti pro/casatorie (si eu sunt pestoaica, dar deocamdata nu sunt pregatita pentru acest pas), ci doar ca sa-ti spun la ce cred ca s-a referit "Eu" :) .
 
 

 

 
barbati  barbatul perfect  cearta  contraceptie  cuplu  dating  femei  femei sexy  iDUMP4U  inceput de relatie  intim  maturitate sexuala  relatie  relatii  sex  sex-appeal  sfaturi de despartire  sfaturi de relatie  site de sfaturi  viata