Maria Lucia Hohan, designerul care a dus moda romaneasca pe covorul rosu din Cetatea Filmului

La 32 de ani, Maria Lucia Hohan poate fi considerata cel mai tanar ambasador al Romaniei, chiar daca nu lucreaza intr-o ambasada si, in loc de intalniri la nivel inalt, imbraca cele mai frumoase femei din lume in creatii diafane si ultra-feminine.
Tag-uri:
Maria Lucia Hohan, designerul care a dus moda romaneasca pe covorul rosu din Cetatea Filmului

Steaua ei norocoasa: foarte multa munca

Unul dintre cele mai puternice branduri vestimentare din Romania are in spate o femeie delicata si discreta, a carei reusita internationala nu ascunde manevre istete de PR sau pile, ci, pur si simplu, mult talent si foarte multa munca.
Maria Lucia Hohan si-a luat diploma in design textil de la renumitul Institut Superior des Arts Apliquees de la Paris, dupa care s-a mutat la Milano, unde a lucrat la Krizia, sub indrumarea Miucciei Mandelli.

Dupa stagiul milanez a primit oferte de la diverse case de moda internationale, Maria a decis sa se intoarca in Romania.

“Desi am avut norocul de a lucra pentru branduri cunoscute, mi-am dorit enorm de mult sa creez propria marca. Nu am visat niciodata sa fiu designer la o casa internationala consacrata, am visat, in schimb, sa creez propriul meu univers, propriul brand si am fost intotdeauna convinsa ca poti face asta si din Romania. In plus, din cele mai pragmatice motive din lume, era mult mai plauzibil sa incep aici, unde costurile infiintarii unui atelier erau semnificativ mai mici”, marturisea Maria, intr-un interviu acordat Income Magazine.

Avea doar 23 de ani cand si-a deschis primul atelier in Bucuresti, in 2003. Inceputul ei a fost unul timid, dar Maria avea un plan bine pus la punct pentru viitor. A inceput sa creeze haine elegante, dar ieftine si accesibile. In curand, editiile romanesti ale revistelor internationale “Elle”, “Glamour” sau “Cosmopolitan” au inceput sa-i prezinte creatiile in pictorialele de moda si primele vedete (Andreea Raicu si Andreea Banica) au inceput sa-i poarte creatiile.

Maria Lucia Hohan sustine insa ca cea mai buna publicitate este cea pe care i-au facut-o clientele multumite. “As vrea sa cred ca cel mai bun PR sunt recomandarile venite de la clientele mele de atelier, care au plecat multumite, insa sunt constienta ca trebuie sa am mereu presa si media de partea mea. Din fericire, am foarte multe prietene vechi in domeniu - stiliste si jurnaliste, cu care efectiv am crescut si ne-am ajutat reciproc de lungul anilor. Este esential sa ai alaturi oameni care cred in tine si te ajuta; si pe care ii ajuti la randul tau.

Din pacate, relatiile mele din moda sunt limitate la un anumit grup, deoarece este un mediu superficial, bazat pe interese, extrem de critic si, mai presus de toate, frecventat de persoane foarte false - e un mediu in care nu-mi face placere sa ma arunc, nici daca trebuie. Am remarcat ca presa de tip monden (paparazzi, platita) functioneaza foarte bine si poate propulsa sau distruge un brand. Prefer insa sa nu beneficiez de acest tip de promovare si sa ma limitez la mediul strict profesional, asa ca nu ma veti vedea niciodata la anumite posturi TV sau in editoriale "dubioase", deoarece in ciuda faptului ca promovarea pe aceste canale pare eficienta, este de scurta durata si are o falsa valoare.

Prefer sa cred ca longevitatea si calitatea unui brand vor prima intotdeauna, mai ales pe termen lung, inaintea brandurilor impostoare si de calitate indoielnica. Iar eu voi gandi mereu pe termen lung, nu ma intereseaza beneficiile imediate si de scurta durata.”, a declarat Maria intr-un interviu pentru site-ul one.ro.

“Black Swan”, filmul care a propulsat-o spre faima international

In 2010, filmul “Black Swan”, cu Natalie Portman si Mila Kunis, a creat un adevarat trend in moda internationala, tinutele inspirate de lumea baletului fiind la mare cautare. Iar atunci cand editorii de fashion de la marile publicatii internationale au inceput sa caute colectii de moda pe care sa le foloseasca in pictoriale, creatiile Mariei Lucia Hohan, feminine, diafane si rafinate s-au potrivit perfect in cadru.

“Pentru orice designer este esentiala promovarea, iar aceasta de multe ori se face exclusiv prin intermediul stilistilor. Eu am apelat la stilistii internationali si odata intrata pe lista acestora, am avut acces la celebritati internationale care si-au dorit sa imi imbrace creatiile. Aproape toate actritele imbracate cu rochii MLH au primit review-uri extrem de pozitive din partea criticilor de moda si au aparut in zeci de articole pe net, iar aceste reactii favorabile le au determinat si pe altele sa apeleze la mine.”, a povestit designerul intr-un interviu pentru bfresh.ro.

In ultimii doi ani de zile rochiile semnate de Maria au ajuns sa fie purtate de nume grele din showbizz-ul international, precum Jennifer Lopez, Eva Longoria, Taylor Swift, Jennifer Hudson, Nicole Scherzinger, Lana del Rey sau Rosario Dawson. De la premiile Oscar pana la Casa Alba, rochiile MLH au starnit admiratie si invidie oriunde au fost purtate.
In pofida succesului rasunator de care se bucura peste Ocean, Maria nu a avut niciodata un magazin propriu. La inceputul carierei, chiriile uriase au facut-o sa aleaga vanzarile online si timpul i-a demonstrat ca are dreptate.

“Colectiile mele se gasesc in Romania exclusiv in showroomul din Cotroceni si pe site-ul meu, mlh-shop.com, care este cea mai completa platforma de vanzare a creatiilor MLH, precum si in magazine din Italia, Dubai, Grecia, Spania, Irlanda, Elvetia etc. iar in curand pregatesc distributia de rochii de mireasa MLH in New York si Paris, in magazine specializate.

Recomand insa tuturor sa achizitioneze de pe site-ul mlh-shop.com, deoarece in doar trei zile pot avea rochia dorita la usa, fara a trece prin efortul comenzii/probei/deplasarii. Rochia comandata pe site se poate face conform dimensiunilor clientei - trebuie doar mentioneze inaltimea, masurile bust-talie-sold, iar in trei zile rochia va sosi intr o cutie frumoasa cu funda, la usa ei.”, a declarat Maria pentru one.ro.

Frumusetea si calitatea rochiilor ei, dar si pretul accesibil (nicio rochie nu este mai scumpa de 2.000 de euro, majoritatea preturilor fiind curprinse intre 350 si 1000 de euro) au facut ca brandul Mariei nu doar sa nu resimta criza, ci chiar sa prospere. De altfel, la sfarsitul anului trecut, MLH a avut o cifra de afaceri de 500.000 de euro.

“MLH a evoluat treptat, natural, firesc, tot ce am acum este rezultatul a aproape 10 ani de munca. Fiecare banut era reinvestit in firma, in materiale, in productie. Firma valoreaza mai mult decat cifra ei de afaceri datorita potentialului enorm si datorita faptului ca, in ultimii ani, a crescut si valoarea brandului MLH, care in fashion este mai importanta chiar decat cifra de afaceri”, a declarat ea.


 

FULLSCREEN
Maria Lucia Hohan, designerul care a dus moda romaneasca pe covorul rosu din Cetatea Filmului
  • /

Hărţile războiului din PSD. De câte voturi este nevoie pentru a-l demite pe Dragnea
Recomandari