(P) Cum să mănânci mai sănătos când ești la birou


Munca la birou presupune foarte multă concentrare și efort intelectual motiv pentru care conduce, în dese rânduri, la un nivel ridicat al stresului.

Tag-uri:

Acest lucru înseamnă și șanse crescute să fii neglijent cu ceea ce mănânci. Hrana poate fi decisivă atunci când ai nevoie să dispui de un tonus fizic și intelectual bun, capabil să-ți asigure o capacitate optimă de concentrare. Așadar, culmea, stresul de la birou te poate face să mănânci prost, iar mâncatul prost te poate face mai stersat și mai puțin concentrat. Un cerc vicios din care poți ieși, totuși, cu ceva atenție și disciplină. În general, este destul de dificil să păstrezi o dietă sănătoasă atunci când faci parte dintr-un colectiv din care cu siguranță apare mereu cineva cu o idee de genul unei comenzi de la un restaurant de tip fast food. Totuși, totul ține de cât de dispus ești să faci un efort și să nu dai curs tentațiilor, iar dacă vrei să mănânci curat și să te menții în formă, poți comanda mâncare în Timișoara fără a fi necesar să apelezi la soluții nesănătoase. Iată cum poți proceda pentru a te asigura că nu cazi pradă ispitelor culinare. 

Pregătește-ți meniul în avans

Cele mai multe probleme în dieta oamenilor apar atunci când aceștia trebuie să decidă în mod spontan ce mănâncă. Atunci când îți este foame, ești foarte expus la a lua decizii impulsive și bazate pe pofte, nu neapărat pe ceea ce știi că este o alegere rațională și benefică pentru tine. Astfel, poți ajunge să faci compromisuri și să mănânci mâncare de care îți e poftă, dar care te poate îngrășa sau care poate fi nesănătoasă, în general. O metodă foarte bună prin care poți evita acest fenomen este alegerea meniului de a doua zi încă din seara anterioară. Fie că alegi să îți gătești ceva acasă, fie că îți alegi mâncarea pe care o vei comanda, este foarte important să optezi pentru ceva anume într-un moment în care ești sătul și poți lua decizii raționale, neinfluențate de alți factori. Pregătește-ți masa principală, sau mesele principale, dacă ai de gând să mănânci de mai multe ori la birou, iar a doua zi va trebui doar să îți respecți planul deja făcut.

Ia la tine gustări sănătoase

O altă problemă care îi determină pe oamenii ce muncesc la birou să mănânce nesănătos este perioada dintre mese, timp în care muncesc și acumulează stres. Din dorința de a rupe ritmul, mulți aleg să fumeze, în vreme ce alții cad pradă tentațiilor culinare și ajung să își cumpere dulciuri ori sucuri acidulate, care le oferă o satisfacție de moment, dar le dăunează pe termen lung. Dacă vrei să scapi din aceste capcane, poți preîntâmpina apariția momentelior de slăbiciune prin apelarea la mici trucuri, precum gustările. Optează pentru o cantitate rezonabilă de migdale, nuci, curmale, caju, sau chiar pentru fructe. Acestea îți vor potoli poftele, dar îți vor aduce și un aport semnificativ de vitamine, minerale și fibre. Ai grijă, totuși, pentru că unele fructe și tipuri de nuci pot fi foarte bogate în calorii și trebuie consumate cu moderație. Afinele, kiwi și merele sunt ideale pentru a fi consumate în pauzele dintre mese, din categoria fructelor. 

Nu ceda presiunii sociale

Există situații la birou în care colegii vor să comande junk food sau să meargă la restaurante de acest fel pentru a scăpa rapid de grija mesei de prânz. Chiar dacă presiunea poate fi destul de mare, trebuie să reușești să îi reziști și, fie să rămâi la birou și să mănânci ceea ce ai la pachet, fie să mergi cu colegii, dar să nu mănânci, ori să optezi pentru o variantă sănătoasă, precum salatele aflate în meniurile oricărui restaurant. Disciplina face diferența. 

Viața de angajat la birou este una plină de tentații, dar cu pregătiri optime și cu multă disciplină, poți reuși să mănânci mai sănătos. 

related posts