(P) 5 idei pentru un mic dejun vegan


Dietele vegetariene câștigă tot mai mult teren, fiind adoptate de oameni din motive ce țin de sănătate, dar și din motive ecologice, etice sau religioase.

Tag-uri:

Alimentația vegană fără foc poartă denumirea de „raw vegan”. Vegan înseamnă dieta de origine vegetală, fără ingrediente de origine animală.

Astfel, prin introducerea unui procent mare de crudități în alimentația zilnică, aducem nenumărate beneficii asupra organismului.

Alimentele de bază folosite sunt:

  • legumele, într-o varietate cât mai mare, cu precădere frunzoasele consumate în sucuri sau salate;
  • vlăstarii și germenii care redau o sursă majoră de proteine și sunt de asemenea alimente foarte bogate din punct de vedere nutrițional;
  • semințele și nucile constituie o sursă importantă de acizi grași saturați și de proteine complexe;
  • fructele, în stare crudă sau uscată, dar nu într-o proporție mare.

Oamenii care nu mănâncă carne se bucură de greutate mai mică, reducerea nivelului de colesterol și glicemie, risc scăzut de boli ale inimii, tensiune arterială mai mică, risc scăzut de cancer.

Cercetările în domeniu indică faptul că marea majoritate a persoanelor care respectă o dietă vegană beneficiază de un aport zilnic mai bogat de vitamine și minerale, decât cele care au o dietă omnivoră. Acest lucru se explică prin cantitatea mare de fructe și legume din planul alimentar vegan, alimente care conțin o multitudine de vitamine, minerale și fibre.

În cantități suficiente și combinate corect, alimentele de origine vegetală pot oferi organismului toți nutrienții necesari menținerii stării perfecte de sănătate.

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei și este recomandată și celor care vor să slăbească. Senzația de foame poate fi redusă printr-o masă de dimineață consistentă.

În continuare îți oferim câteva idei simple de luat în considerare pentru un mic dejun vegan.

Smoothie hiperproteic vegan

Acest smoothie hiperproteic este potrivit celor care-și doresc să înceapă ziua consumând multe proteine. Semințele de cânepă sunt perfecte în combinație cu pudra proteică din orez, untul de arahide și bananele coapte, iar pentru un plus de aromă poți adăuga scorțișoară și curmale. 

Miniburgeri cu quinoa si fasole roșie

Această rețetă este destinată celor care iubesc quinoa. Combinând fasolea roșie și quinoa se creează o textură și o aromă deosebită. Pe lângă faptul că acești miniburgeri sunt bogați în proteine și fibre, se gătesc repede și sunt delicioși. 

Pentru chifteluțe ai nevoie doar de o cană de quinoa fiartă și scursă, pe care o amesteci cu o conservă de fasole roșie, o conservă mică de porumb dulce, o ceapă tăiată mărunt, făină cât să se lege compoziția (cam o jumătate de cană) și condimentele tale preferate (sare, piper, oregano, pudră de usturoi, de exemplu). Amesteci bine toate ingredientele, prăjești chifteluțele, apoi asamblezi miniburgerii după placul tău (cu felii de legume, brânză tofu și frunze de salată, între două jumătăți de chiflă pufoasă). 

Dacă nu ai timpul necesar pregătirii lor în casă, îi poți comanda online din orice oraș. De exemplu, poți comanda și în Bacău de pe foodpanda acești minunați miniburgeri.

Chifteluțe de ciuperci cu semințe de cânepă

Cui nu-i plac chifteluțele? Chifteluțele vegetale obținute din amestec de semințe de cânepă, ierburi aromate și ciuperci proaspete sunt cu siguranță o alegere potrivită pentru micul dejun.

Tot ce trebuie să faci este să amesteci ceapa și ciupercile călite cu ouă bătute și câteva linguri de semințe de cânepă. Adaugă făină ca să se lege compoziția și condimente și ierburi aromate ca să aibă gust, apoi prăjește-le așa cum prăjești de obicei chifteluțele.

Batoane proteice „raw vegane”

Batoanele proteice sunt o sursă minunată de energie și sațietate. Ele pot fi pregătite cu ușurință acasă.

Ingredientele necesare pentru batoanele proteice vegane sunt: migdale crude, semințe de cânepă decorticate, curmale, nuci pecan crude, pudră de vanilie, scorțișoară, pudră de roșcove și unt de cacao. Sunt foarte gustoase și sănătoase!

Mic dejun cu ovăz

Ovăzul este poate, cea mai populară opțiune pentru micul dejun. Pentru micul dejun pe bază de ovăz avem nevoie de: fulgi de ovăz, lapte pe bază de plante, semințe de chia și îndulcitor natural la alegere. Se poate servi ca atare sau i se pot adăuga fructe sau unt de arahide.

Veganismul este un stil de viață plin de compasiune. Ales corect și echilibrat din punct de vedere nutrițional aduce organismului nenumărate beneficii. Alimentele din surse vegetale, consumate în cantități suficiente și combinate eficient pot oferi organismului toate elementele hrănitoare necesare menținerii stării perfecte de sănătate.

related posts