(P) Rețetă de Budincă de Ovăz tradiţională


Budinca de ovăz tradiţională este micul dejun sănătos şi delicios de care ai nevoie zilnic. Se poate realiza în nenumărate moduri, cu lapte de vacă sau lapte vegetal şi delicioase toppinguri şi, de fiecare dată, te va surprinde cu savoarea sa.

Tag-uri: #budinca de ovaz

Hrănitor şi săţios, acest mic dejun echilibrat îţi va asigura nivelul de energie mai multe ore. 

Beneficiile ovăzului

Studiile dovedesc că ovăzul este un aliment echilibrat, bogat în fibre, proteine, minerale, vitamine şi antioxidanţi benefici pentru organism. Se recomandă consumul ovăzului, care este foarte versatil, pentru:

  • Reducerea riscurilor afecţiunilor cardiovasculare;
  • Reglarea colesterolului şi a zahărului din sânge;
  • Reglarea tranzitului intestinal;
  • Un aport echilibrat de minerale, vitamine şi antioxidanţi care susţin sistemul imunitar şi funcţiile celulelor;
  • Controlul greutăţii corporale.

De ce ar trebui să prepari budincă de ovăz tradiţională în fiecare dimineaţă

Se spune ca budinca de ovăz tradiţională este o încântare pentru a începe ziua. Uşor de preparat şi de păstrat, se poate dubla reţetă şi păstra la frigider pentru sau chiar 5 zile. Când doreşti să o serveşti, este de ajuns să mai adaugi puţin lapte şi să o reîncălzeşti în cuptorul cu microunde. Chiar dacă ar fi să consumi zilnic budincă de ovăz tradiţională, versatilitatea ei îţi va permite să nu te plictiseşti niciodată de acest mic dejun savuros şi săţios.

Reţetă de budincă de ovăz tradiţională poate fi personalizată

Marele avantaj al acestei budinci, este faptul că se poate personaliza în funcţie de preferinţe. Astfel, se poate schimba tipul de lapte şi cantitatea folosită din acesta pentru a obţine o budincă mai groasă sau mai moale, după dorinţă. Totodată, gustul poate fi altul prin alternarea fructelor şi a toppingurilor utilizate. 

Budincă de ovăz tradiţională - informaţii nutriţionale pentru o porţie

Dacă urmezi o dietă strictă, informaţiile nutriţionale ale budincii de ovăz tradiţională vor fi absolut necesare:

  • Calorii - 387, din care din grăsimi sunt 117;
  • Grăsimi - 13 grame sau 20% din necesarul zilnic recomandat;
  • Grăsimi saturate - 2 g sau 10% din necesarul zilnic recomandat;
  • Colesterol 6 mg sau 2% din necesarul zilnic recomandat;
  • Sodiu - 53 mg sau 2% din necesarul zilnic recomandat;
  • Potasiu - 347 mg sau 10% din necesarul zilnic recomandat;
  • Carbohidraţi - 58 g sau 19% din necesarul zilnic recomandat;
  • Fibre - 8g sau 32% din necesarul zilnic recomandat;
  • Zahăr - 28 g sau 31% din necesarul zilnic recomandat;
  • Vitamina A - 6% din necesarul zilnic recomandat;
  • Vitamina C - 19% din necesarul zilnic recomandat;
  • Calciu - 250 mg sau 21% din necesarul zilnic recomandat; 
  • Fier - 3 mg sau 17% din necesarul zilnic recomandat.

Bolul cu budincă de ovăz

Budinca de ovăz se va face într-un bol în care vei adăuga, în straturi, ingredientele dorite. În partea de jos vei pune terciul de ovăz, apoi fructele de pădure, nucile sau alunele zdrobite şi, deasupra, mierea sau topping-ul. Opţional, poţi lua în considerare seminţele de in, de chia, susan, floarea soarelui, dovleac sau un mix din acestea. 

Există atât de multe variante ale acestui bol cu budinca de ovăz, încât nu ai cum să greşeşti, ci doar să explorezi, de fiecare dată, o altă combinaţie şi savoare. 

Budincă de ovăz tradiţională - rețetă

Reţeta este pentru 8 porţii de budincă de ovăz tradiţională şi necesită un timp de pregătire de 15 minute şi timp de gătit 20 de minute.

Ingrediente pentru budinca de ovăz tradiţională - 500 grame de fulgi de ovăz, 1 litru de lapte (poate fi lapte de vacă, lapte de soia, lapte de migdale, de nuci sau de seminţe), 250 grame de afine, 250 grame de mure, 250 grame de căpşuni, 120 grame nuci pecan prăjite, 120 grame migdale prăjite, 120 grame miere, toppingurile preferate. 

Mod de preparare budinca de ovăz tradiţională 

Începe prin a pregăti toate ingredientele necesare. Fructele de pădure şi nucile le poţi tăia sau mărunţi după cum îţi doreşti. Dacă ai posibilitatea, foloseşte pentru aceasta rețetă fructe proaspete. În anotimpul rece, însă, poţi apela la fructele congelate. 

Pune într-o oală laptele cu fulgii de ovăz şi lasă-le să fiarbă la foc mic aproximativ 20 de minute. Împarte budincă de ovăz în două boluri, adaugă fructele de pădure şi nucile şi garniseşte totul cu miere sau cu toppingul ales. 

Începe fiecare zi cu acest mic dejun savuros şi bucură-te, totodată, de beneficiile incredibile ale ovăzului! 

related posts