10 ponturi pentru a trece cu bine un interviu telefonic


Tot mai multe companii, cu precădere multinaţionalele, apelează la un interviu telefonic ca o primă etapă în procesul de selecţie a angajaţilor. 


Dacă te afli în această postură şi dacă îţi doreşti cu adevărat să obţii postul respectiv, atunci ai nevoie de o pregătire temeinică. 

Un interviu telefonic trebuie tratat ca un interviu normal, scopul final fiind acela de a impresiona angajatorul şi de a-l determina să te cheme ulterior la o întâlnire faţă în faţă. Iată care sunt cele mai importante 10 aspecte de care e bine să ţii cont în cadrul unui interviu telefonic:

1. Elimină factorii care îţi pot distrage atenţia. Programarea interviului e esenţială, la o oră şi într-o locaţie în care să nu fi deranjat de sunete sau de alte persoane.

2. Studiază cu atenţie angajatorul. Pregătirea interviului telefonic trebuie să includă o analiză minuţioasă a companiei pentru care vrei să lucrezi (istoric, produse etc.). 

3. Asigură-te că ştii cu cine vei vorbi. Într-un fel se pregăteşte discuţia cu un specialist de resurse umane şi altfel cu un director sau cu un manager.

4. Fii cât mai concis. Ca o regulă nescrisă, un răspuns la o întrebare nu trebuie să fie mai lung de două minute. Nu e rău să ai şi ceva de scris lângă tine pentru a lua notiţe care te pot ajuta în discuţie.

5. Pregăteşte dinainte câteva răspunsuri. Se ştie faptul că întrebările referitoare la puncte tari şi puncte slabe sunt des întâlnite în cadrul unui interviu telefonic. Ca urmare, e ideal ca acest tip de întrebare să nu te surprindă.

6. Zâmbeşte şi fii încrezător. Chiar dacă nu eşti văzut, o mimică relaxată a feţei schimbă tonul vocii, oferind energie şi entuziasm. La fel de importantă e dicţia şi controlul emoţiilor.

7. Axează-te pe exemple concrete. Angajatorul vrea să ştie cum poţi să-l ajuţi în afacerea sa, iar tu trebuie să te promovezi ca o persoană care ştie să prevină sau să rezolve problemele. La un un interviu telefonic poţi face asta oferind cazuri reale din experienţa ta de muncă anterioară.

8. Evită discuţia despre bani. Dacă eşti întrebat la telefon despre pretenţiile financiare, încearcă să „fentezi” interlocutorul. Totuşi, dacă acesta insistă, oferă-i o marjă salarială de la care să poată porni negocierile ulterioare.

9. Preia iniţiativa. Dacă întrebările s-au terminat şi nu ai primit încă invitaţia la interviul faţă în faţă, e indicat să pui tu întrebarea „când ne putem vedea?”.

10. Nu uita să mulţumeşti. Interviul telefonic nu se termină o dată cu încheierea apelului. Un email de mulţumire e totdeauna binevenit.

related posts

Modifică setările cookies