7 reguli de bază în lupta cu stresul la locul de muncă


Românii sunt predispuși să fie afectați de stres, 70 la sută din populația activă a țării noastre confruntându-se cu boala secolului 21, așa cum arată un studiu recent făcut de Organizația Internațională a Muncii.


E bine de știut că stresul nu e de fiecare dată nociv, el putând declanșa acea motivație sau concentrare necesare pentru depășirea unei situații critice.

Totuși, dacă stresul devine cronic, atunci el are diverse repercusiuni asupra stării de sănătate, precum dureri de cap sau de stomac, creșterea tensiunii arteriale, insomnii sau chiar depresii.

Cum nu s-a inventat încă un medicament de combatere a stresului, singura armă aflată la dispoziția noastră e legată de autocontrol și de felul în care ne organizăm ziua de muncă. Iată care sunt cele mai importante reguli care ar trebui respectate de o persoană stresată.

 

1. Recunoaște că ești stresat, de aici pornește totul.

2. Ia-ți mai mult timp liber (pauze) în programul de lucru pentru a elimina presiunea.

3. Ai grijă de sănătatea fizică. Fă câteva exerciții de trei ori pe zi, respectă orele de somn și mănâncă sănătos. De asemenea, bea mai multă apă, în special la serviciu.

4. Renunță la activitățile multiple, în care vrei să le faci pe toate dintr-o dată, și abordează fiecare problemă în parte.

5. Nu te trata după ureche, fără recomandarea medicului. Alcoolul în exces sau alte substanțe interzise nu își au rostul

6. Respectă-ți pasiunile și alocă mai mult pentru lucrurile minore care îți fac plăcere și pe care le-ai neglijat în ultimul timp.

7. Nu te izola, discută despre problema ta cu prietenii apropiați și cu colegii de muncă de încredere. Inclusiv o scurtă întrevedere cu șeful sau superiorul poate face minuni.

 

Vezi și ”România, știi bine”, EPISODUL VI: Ovidiu Oanță și Rareș Năstase, despre cazul de la Caracal

related posts

Modifică setările cookies