Cum să îți echilibrezi munca și viața personală. Sfaturi de care să ții cont


În ziua de azi parcă pare din ce în ce mai dificil să găsești un echilibru între viața personală și toate sarcinile de la locul de muncă.


Ca femeie, în special dacă ești mamă, un job full time vine la pachet cu numeroase task-uri de rezolvat, la care se adaugă frustrările că nu îți poți împărți timpul în mod egal între muncă și familie.

Totuși, cum una din calitățile unei femei de succes este capacitatea de a se adapta provocărilor de zi cu zi, înseamnă că există câteva soluții la care poți apela.

Organizează-ți eficient programul de lucru

Ca să fii sigură că termini munca la timp și nu stai peste program, încearcă să îți faci un plan și să îți împarți sarcinile de lucru astfel încât să fii gata la timp. Notează pe hârtie sau folosește un program special care să te ajute să te ții de planificare și apucă-te de treabă.

În același timp, ar fi bine și să limitezi cât mai mult posibilele activități care te-ar distrage de la ce ai de făcut. Închide internetul de pe telefon ca să nu fii tentată să intri pe rețelele de socializare. În cazul în care știi că ai putea să fii distrasă de conversații cu colegii, atunci te poți duce să lucrezi singură într-o sală din birou sau, de ce nu, să asculți muzică, dacă așa te poți concentra mai ușor la ce ai de făcut.

Deconectează-te din când în când de la muncă

Poți să iei câte o pauză scurtă pe parcursul zilei, de cel puțin 15 minute, în care să iei o gură de aer și să te plimbi, fără să mai verifici mailurile și să te preocupi pentru ce ai de făcut la birou. Același lucru este valabil și în weekenduri, când ar trebui să te bucuri de timpul tău liber.

Totuși, dacă vrei cu adevărat să te deconectezi de la job, atunci soluția este un concediu binemeritat. Orice angajat are dreptul la concediu de odihnă, așa că ar trebui să profiți din plin de zilele tale libere. În funcție de locul în care lucrezi și de vechimea în muncă, poți avea la dispoziție 21 sau 25 de zile de concediu.

Nu căuta perfecțiunea

Când te gândești la echilibru dintre viața personală și muncă, probabil că îți imaginezi acea femeie care se trezește la cinci dimineața, merge la sală, are timp să mănânce micul dejun, termină munca la birou, ajunge devreme acasă și are timp să gătească cina și să se uite la un film. Oricât de bine ar suna, realitatea nu e mereu așa.

E bine să îți creezi un program realist și să nu te dai peste cap încercând sa faci mai multe decât poți într-o singură zi. Asta înseamnă că e în regulă ca într-o zi să te concentrezi mai mult pe muncă și în alte zile să prioritizezi viața personală, fie că e vorba de familie, fie de hobby-urile tale.

Prioritizează starea ta de bine

Oricât de multe task-uri ai de rezolvat la birou, nu sări niciodată peste masă și fă-ți întotdeauna timp pentru cel puțin 30 de minute de exerciții, fie că mergi la sală sau exersezi acasă. Micul dejun e cea mai importantă masă a zilei, iar dacă mănânci pe fugă sau chiar deloc, nu o să ai energia necesară ca să duci la bun sfârșit tot ce ai de făcut.

În plus, așa cum susțin specialiștii de la WebMD, mișcarea poate să scadă nivelul de stres deoarece organismul produce endorfină, un hormon al fericirii care te va ajuta să te simți mai bine. În funcție de programul tău, poți face mișcare dimineața sau seara, dar dacă optezi pentru dimineața, cu siguranță te vei simți mult mai plină de energie pe parcursul zilei.

Echilibrul dintre muncă și viața personală e ceva ce vei reuși să obții treptat, în timp, nu în fiecare zi. Nu te lăsa descurajată că azi nu ai reușit să faci ceva. Important e ca tu să te simți bine în ansamblu și să știi că în acea săptămână sau lună ai reușit să faci măcar o parte din ce ți-ai propus.

Sursă foto: Shutterstock



related posts