(P) Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți deschizi un magazin alimentar


Un magazin alimentar poate fi o afacere bună, mai ales dacă este amplasat într-o zona în care rețelele de supermarket-uri nu au deschise puncte expres de comercializare a produselor. Dacă te bate gândul să-ți deschizi propriul magazin, iată câteva lucruri pe care să le ai în vedere!

Tag-uri:

Deschiderea unui spațiu comercial, oricât de mic, implică anumite formalități. Prin urmare, ca antreprenor, trebuie să te încarci cu multă răbdare atunci când pornești pe acest drum. Dar dacă în final profitul este semnificativ, va merita din plin efortul.

Realizează un plan de afaceri realist. Un plan de afaceri reprezintă o proiecție a modului în care afacerea ta va genera profit în următorii ani. Practic, ar trebui să includă informații despre ce vrei să vinzi, o descriere a afacerii, o analiză a pieței și a competiției, precum și planuri despre modul în care îți vei comercializa produsele.

Planul de afaceri este un instrument extrem de util deoarece îți ghidează pașii în business. Printre altele, te ajută să stabilești necesarul de resurse și sursele din care acestea pot fi obținute, să încadrezi eficient în timp etapele afacerii, cât și să prevezi fazele pe care le ai de parcurs.

Investește în echipamente și mobilier de calitate. Pentru tine în calitate de comerciant, totul pleacă de la alegerea mobilierului și a echipamentelor potrivite pentru produsele pe care le vinzi. De la rafturi și vitrine frigorifice de diverse capacități, ai nevoie de echipamente de calitate care să te ajute să prezinți și să păstrezi alimentele în condiții optime cât mai mult timp!

Achiziționarea unei vitrine frigorifice, de exemplu, este o investiție în viitorul afacerii tale. Însă pentru a alege vitrina frigorifică potrivită magazinului tău trebuie să știi detalii precum: ce capacitate și model de vitrină răspunde cel mai bine nevoilor tale, ce facilități și tip de ventilație ar trebui să aibă, ce alte funcții și caracteristici ar fi binevenite etc.

Trebuie să reții că nu există ceea ce am putea numi ”cea mai bună vitrină frigorifică”. Există însă produse care îți satisfac complet sau parțial nevoile și este important să îl alegi pe cel care se mulează cel mai bine pe nevoile tale.

Din fericire, oferta de pe piață este destul de generoasă în privința vitrinelor frigorifice. Ai ocazia să alegi dintr-o gamă variată de vitrine verticale, orizontale, simple sau duble, cu rafturi etc.

Expune produsele într-un mod cât mai atractiv. Fiecare magazin are o ambianță proprie al cărei scop este să creeze un mediu plăcut atât pentru clienți, cât și pentru personalul comercial. Astfel, printr-o amenajare corespunzătoare se dorește transmiterea către consumator a unui mesaj care să-l convingă să cumpere din magazin.

Dacă ne gândim că statisticile arată că potențialul cumpărător decide din primele secunde de stat în magazin dacă va cumpără sau nu de la tine, aspectul vizual capătă o putere de persuasiune extrem de valoroasă, de care fiecare proprietar de magazin trebuie să profite.

De la elementele exterioare, precum firma, intrarea în magazin și vitrinele exterioare, la elementele din interior – rafturi, vitrine frigorifice și mobilier comercial în general –, toate elementele de amenajare contribuie la succesul unui magazin.

Mai mult, gama de produse pe care alegi să o comercializezi trebuie să țină cont de nevoile clienților din zonă și să fie adaptată pe parcurs. Magazinul trebuie să fie bine aprovizionat tot timpul pentru ca rafturile goale nu îl vor face atractiv pentru clienți. Analizează piața, urmărește comportamentul consumatorilor și vezi la final de luna care sunt produsele care se vând cel mai bine.

Până la urmă, o afacere crește direct proporțional cu implicarea ta în evoluția și dezvoltarea ei. Cu cât vei fi mai devotat misiunii tale, cu atât magazinul tău va avea din ce în ce mai mult succes.

related posts