Vrei să faci afaceri „istețe”? 10 specialiști români se destăinuie


Ediția 2018 a evenimentului dedicat mediului de afaceri Bucharest Business Days s-a desfășurat în perioada 12-13 decembrie și a avut în prim-plan conferințele bazate pe ideea de „smart”.

Tag-uri:

La capitolul Smart Business, 10 afaceriști de renume din România și-au expus punctele de vedere încercând să ofere soluții „istețe” de dezvoltare în mediul antreprenorial.

Daniel Bogdan, vicepreședinte Enea, a insistat în mod deosebit pe optimizarea zilei de muncă prin intermediul unui concept care câștigă din ce în ce mai mult teren, Continuous Integration (CI). E un termen folosit cu precădere în industria software, dar se poate adapta la orice tip de organizație, presupunând interacțiunea cât mai deasă între departamente.

Specialist în asigurări la Groupama, Călin Matei a scos în evidență progresul tehnologiei din ultimul secol și a subliniat cât de important este să știm când să adoptăm și când să ne adaptăm la provocările permanente din mediul de afaceri.

Cu multă experiență în domeniul bancar, Elisa Rusu a pus pe tapet o problemă arzătoare cu care se confruntă mulți afaceriști aflați la început de drum, lipsa lichidităților. În condițiile în care un credit de la bancă e dificil de obținut, au apărut pe  piață instituții de finanțare rapidă precum Instant Factory, unde scoringul se face pe loc, iar banii pot intra în posesia clientului în aceeași zi sau în maximum 24 de ore.

Cu o experiență deosebită în mediul de afaceri, Cristian Onețiu (co-fondator Life Care) a tras un semnal de alarmă referitor la efectele păguboase pe care le poate avea o colaborare defectuoasă între CEO, CFO și patron, adică cele trei verigi esențiale din conducerea unei companii.

Silviu Hotăran, director în cadrul GKTI, a avut o abordare mai lejeră, sfatul său pentru oamenii de business fiind ca, în orice situație, să vadă partea plină a paharului. „Să ne placă ce facem ca să facem numai ce ne place”, a încheiat acesta.

În continuare, Sorin Faur (fondator Academia HR) s-a referit la partea de resurse umane, demonstrând că fluctuația de personal aduce pierderi financiare imense pe termen mediu și lung. La fiecare persoană plecată din firmă, costul e undeva între trei și șase salarii brute ale respectivului fost angajat. „Oamenii nu muncesc doar pentru bani, vor experiență de viață, să nu confundăm oamenii cu posturile pe care le ocupă”, a mai spus Sorin Faur.

Cunoscutul Dragoș Anastasiu, preșdintele grupului Eurolines, s-a concentrat pe mentalitatea deficitară a poporului român, identificând egoismul și lipsa de încredere în cei din jur ca principale aspecte negative. „Smart înseamnă să lucrăm în echipă, cu o mentalitate deschisă. Nu ești mai important decât celălalt!”, a afirmat Anastasiu.

Un alt afacerist de top, Felix Pătrășcanu (FAN Courier) a marșat pe ideea că trăim într-o lume robotizată, dar noi, oamenii, trebuie să modelăm acești roboți și să le dăm ceva din atributele specific umane, adică cinste, corectitudine, onestitate.

În calitate de managing partner la Equatorial, Dan Berteanu s-a axat pe dezechilibrul interior pe care l-a provocat omului cultura digitală, automatizarea și inteligența artificială. „În acest context, este important să ne reinventăm, să ne controlăm emoțiile și să ne păstrăm echilibrul mental”, a fost sfatul lui Dan Berteanu.

În încheiere, cunoscutul analist al mediului de afaceri Iancu Guda a pus punctul pe „i” reliefând faptul că din România dispar firmele pe zi ce trece (raportul e 1,6 out la 1 in), fapt care duce la o competitivitate redusă a afacerilor și la o pătură de mijloc subțire în societate.



related posts