5 greseli pe care o mama nu trebuie sa le faca la serviciu


In ciuda progreselor extraordinare pe care le-au facut femeile in privinta imaginii lor de la locul de munca, exista inca anumite erori pe care ele tind sa le faca. Sigur, si barbatii gresesc, dar tipul de gafe comise difera in [...]


In ciuda progreselor extraordinare pe care le-au facut femeile in privinta imaginii lor de la locul de munca, exista inca anumite erori pe care ele tind sa le faca. Sigur, si barbatii gresesc, dar tipul de gafe comise difera in functie de sex si au efecte diferite in fata celor din jur.

Femeile au luptat mult timp pentru a le demonstra domnilor ca pot face aceleasi lucruri la fel de bine sau poate chiar mai bine decat ei. Credibilitatea femeilor la locul de munca s-a construit in timp si trebuie “intretinuta”.

Iata cateva dintre greselile care pot fi fatale unei femei, respectiv unei mamici, la locul de munca:

1. Izbucneste in plans sau devine emotiva

Daca un barbat este emotiv, cei din jur il considera “implicat”. Daca o femeie devine emotiva, caracterizarea se schimba in “lipsita de control”. Da, perceptia este gresita si da, lucrurile trebuie sa se schimbe. Cu toate acestea, stereotipurile exista si s-au format pe baza unor fapte.

Au existat momente in care femeile incercau sa controleze situatii folosindu-se de emotii si de lacrimi. Pentru a contrazice “miturile” este nevoie de timp si comportament proactiv, asa ca ar fi indicat ca doamnele sa-si tina emotiile sub control la serviciu.

2. Se machiaza la birou

Chiar daca pare absurd, gandeste-te la parerea pe care ti-ai face-o daca l-ai vedea pe unul dintre colegi barbierindu-se in fata calculatorului. In mare, gesturile sunt asemanatoare. Munca este munca si trebuie tratata cu seriozitate.

Pregateste-te de acasa si ocupa-te de lucrurile cu adevarat importante la serviciu. Daca vrei sa fii tratata in mod egal, trebuie sa fii o profesionista atat din punct de vedere al actiunilor, cat si din punct de vedere al prestantei.

3. Se imbraca necorespunzator

In anumite contexte, hainele spun multe depsre o persoana. O fusta prea scurta si niste pantofi cu toc prea inalt nu transmit mesajul “Sunt aici sa-mi fac treaba”… ci “Sunt aici sa atrag atentie”. La locul de munca, doamnele trebuie sa adopte o garderoba decenta, moderata, usor conservatoare.

4. Barfeste

Da, e adevarat, barfitul face parte din codul genetic al unei femei. Cu toate acestea, ar fi indicat ca aceasta actiune sa fie tinuta la departare de serviciu. O profesionista nu ia in seama discutiile si comentariile rautacioase despre alti colegi de birou, ci isi vede de proiecte cu seriozitate si perseverenta.

In plus, in momentul in care tu o barfesti pe Maria, doua birouri mai in fata cineva te barfeste pe tine. Ceea ce spui tu despre Maria spune mai multe despre tine decat despre Maria, asa ca daca nu vrei ca lumea sa-si formeze o imagine gresita, nu intra in acets cerc vicios al barfelor.

5. Are o relatie cu seful sau colegul din department

Relatiile dintre persoanele care lucreaza in acelasi loc reprezinta unul dintre subiectele preferate ale producatorilor de filme si seriale. In viata reala, cel mai bine ar fi sa eviti sa te atasezi emotional de una dintre persoanele de la birou.

Desigur, daca sotul tau lucreaza deja acolo, ideal ar fi sa pastrati o atitudine profesionista si sa trasati granite trainice intre probleme de acasa si problemele de la serviciu.

Exemplele de mai sus ti se pot parea evidente, dar, din pacate, inca exista cazuri in care doamnele uita de ele. Barbatii raman barbati si lumea afacerilor este condusa, in general, de ei. Pentru a evita problemele de imagine, nu comite cele cinci erori enumerate si demonstreaza-le constant colegilor si sefilor ca femeile pot fi la fel de bune ca ei.

related posts

Modifică setările cookies