Dependenta de branduri apare din copilarie. Uite ce trucuri folosesc companiile pentru a castiga clienti


Brandurile incearca dintotdeauna sa-si convinga potentialii clienti de faptul ca produsul promovat de ele merita achizitionat. Tintele nu sunt doar adultii, ci si copiii. Cartea “Trucuri pe care companiile le folosesc sa ne manipuleze mintea si sa ne convinga sa [...]


Brandurile incearca dintotdeauna sa-si convinga potentialii clienti de faptul ca produsul promovat de ele merita achizitionat. Tintele nu sunt doar adultii, ci si copiii.

Cartea “Trucuri pe care companiile le folosesc sa ne manipuleze mintea si sa ne convinga sa cumparam”, scrisa de Martin Lindstrom, dezvaluie si analizeaza eforturile pe care le fac brandurile pentru a-si fideliza clientii.

Lindstrom sustine ca, inca de timpuriu, copiii devin constienti de existenta brandurilor. In sprijinul afirmatiei sale, autorul citeaza un studiu al SIS International Research (o companie americana de cercetare in domeniul marketingului), potrivit caruia 53% dintre adulti si 56 % dintre adolescenti folosesc branduri care le-au intrat in minte de cand erau mici. Produsele vizate sunt mancarea, bauturile si articolele menajere, promovate prin publicitate.

Teoria lui Linstrom are si o baza stiintifica: copiii pot recunoaste inca inainte de a ajunge la varsta de trei ani emblemele unui numar mediu de 100 de branduri. Pana la varsta de zece ani, ajung sa-si aminteasca intre 300 si 400 de branduri, afirma dr. Allen Kanner, de la Institutul Wright, specializat in “Psihologia copilului”.

Totodata, copiii sunt din ce in ce mai mult influentati de modelele promovate. De exemplu, o companie cunoscuta a idealizat “printesa”, transformand-o intr-o emblema a feminitatii la care fetele trebuie sa aspire. Dupa aceasta etapa, fetitele adopta un alt stereotip, identificandu-se cu Barbie sau cu o diva pop, ca Miley Cyrus (Hannah Montana), de exemplu. class=" lazy"

Nici baietii nu sunt lasati deoparte. Lindstrom scrie ca unele branduri le ofera produse gratis cu diferite ocazii.

Autorul nu trece cu vederea nici faptul ca deciziile copiilor influenteaza intreaga familie, ceea ce-i face si mai importanti pentru branduri. Exista diferite moduri prin care cei mici ajung sa-i manipuleze pe cei apropiati. Fie negociaza cu parintii, fie incep sa faca scandal in public pentru a-i convinge sa le cumpere ceva anume . Alteori, acestia pun articolele dorite, de care au auzit in reclame, direct in bratele casieritei. Concluzia: daca un copil isi va dori cu ardoare ceva, acest fapt va afecta intreaga familie.

Sursa: Gandul



related posts