(P) Cum înveți copilul să iubească mișcarea?


De la o vârstă fragedă, copiii noștri duc o viață sedentară, petrec ore lungi în pat, merg la grădiniță sau la școală – adesea cu automobilul familiei sau cu transportul public – unde stau pe scaun destul de mult. 

Tag-uri:

Ajunși acasă, își fac temele, se uită la televizor sau mai stau la joacă prin casă, de obicei tot așezați, apoi iau cina și intră la odihnă. Pe scurt, ziua lor constă, practic, în prea puțină mișcare față de cât au nevoie.

Ce putem face? Multe, variate și interesante lucruri, dar e înțelept să le luăm încet, ca graba să nu ne strice nici abordarea, nici treaba! Dacă vrei să afli cum îl poți învăța pe cel mic să iubească mișcarea, rândurile de mai jos te așteptă cu interes.

Oferă-i exemplul personal!

Copiii învață cel mai bine atunci când cei care au grijă de ei sunt grijulii, implicați în explorările lor, căci adulții sunt modele – de atitudine și comportament – pentru cei mici. Așadar, copilul va învăța să iubească mișcarea, jocul în aer liber, dacă vede că tata și mama sunt persoane active, care fac din sport poate nu neapărat un mod de viață, ci un reper permanent. Vei constata că, pe măsură ce înaintează în vârstă, copilul tău va adopta noi influențe, va învăța și de la cei din afara familiei, însă modelul parental rămâne cel de referință.

Distracția susține pofta de mișcare.

La fel cum este important pentru tine, ca părinte, să ai parte de suficiente momente încărcate pozitiv, pentru copil este necesar ca sportul practicat să aibă potențialul de a-l binedispune. În definitiv, vârstele fragede se împacă mai ușor cu învățarea prin joacă și mai puțin cu efortul disciplinat, focalizat pe atingerea unor scopuri anume. Pentru început, puteți încerca opțiunea excelentă a unui curs de înot pentru bebeluși. Acest sport este relaxant atât pentru tine, cât și pentru copil, poate fi învățat și practicat de oricine și este o sursă excelentă de relaxare și joacă.

Este un sport considerat complet, deoarece susține dezvoltarea armonioasă atât fizic, cât și mental. Conferă echilibru, coordonare în mișcări, siguranță de sine, crește capacitatea musculară și respiratorie, ține greutatea corporală sub control – obezitatea la copii este un factor critic asupra căruia s-au concentrat inclusiv rapoarte ale Organizației Mondiale a Sănătății.

Răbdarea face minuni!

Se întâmplă ca unii copiii să nu fie pregătiți – mental, în primul rând – pentru a practica sporturi complexe sau de echipă, ci se arată mai degrabă dispuși să învețe mișcările de bază. Este o nevoie esențială pentru cel mic să deprindă corect abilitățile motrice fundamentale – alergare, săritură, aruncare, cădere – și cum să facă efort fără a se accidenta.

De exemplu, jogging este un sport simplu, practicabil oriunde și oricând, chiar în casă dacă puteți instala o bandă de alergare. Acest tip de mișcare este extraordinar, deoarece vă oferă posibilitatea de a introduce ulterior în programul de mișcare idei variate, precum mersul piticului, sărituri peste obstacole, care îi sporesc și mai mult potențialul de competitivitate și distracție.

Un aspect foarte important este ca, dincolo de dragostea pentru activitățile fizice, să nu forțezi situația, pentru ca lucrurile să nu degenereze în stres. Ține minte că nevoile și dorințele copilului sunt simple și orientate, în primul rând, spre orice formă de joacă. Dacă mișcarea pe care i-o propui are potențialul de a-l face să se bucure, atunci entuziasmul este semnul că ați găsit programul potrivit.

Cel mai mare beneficiu al practicării sportului de către cei mici este îmbunătățirea considerabilă a dezvoltării fizice și mentale. Mai mult chiar, îi ajută prin îmbunătățirea funcționării organelor interne, în special a sistemului cardiovascular și a aparatului respirator, prin tonifierea mușchilor și întărirea oaselor. În plus, mișcarea fizică susținută este și un excelent catalizator al creșterii încrederii în propriile forțe și a capacității de socializare – trăsături de care orice om echilibrat are nevoie.

related posts