Reclama cu Dakota Fanning interzisa in Marea Britanie. Care este explicatia autoritatilor


Reclama la parfum a carei protagoniste este cunoscuta actrita Dakota Fanning a fost interzisa pe teritoriul Marii Britanii, autoritatile considerand ca imaginea ei nu reprezinta un exemplu pozitiv pentru copii. Vedeta in varsta de 17 ani pare mai mica pe [...]


Reclama la parfum a carei protagoniste este cunoscuta actrita Dakota Fanning a fost interzisa pe teritoriul Marii Britanii, autoritatile considerand ca imaginea ei nu reprezinta un exemplu pozitiv pentru copii.

Vedeta in varsta de 17 ani pare mai mica pe afisul marcii de parfum "Oh Lola!", creat de Marc Jacobs. Surprinsa stand pe podea, cu o sticla de parfum intre picioare, Dakota afiseaza o imagine provocatoare, total opusa inocentei asociate copiilor.

Citeste si: Intrebari indecente? Afla cum vorbesti cu un copil despre sex

Parfumul pe care il promoveaza este creatia designer-ului Marc Jacobs, care a declarat ca a ales-o pe Dakota ca reprezentanta a produsului intrucat, in imaginatia lui, asa arata o Lolita contemporana.

"Oh Lola!" este produs de brandul Coty, care nu se afla chiar la prima abatere in ceea ce priveste caracterul sexual utilizat in promovare.

Autoritatea Standardelelor in Publicitate din UK nu a actionat in mod independent in momentul in care a decis interzicerea campaniei, ci a urmat sfatul Primului Ministru, care a mentionat de nenumarate ori ca sexualizarea copiilor prin reclame trebuie oprita.

"Am observat ca Dakota Fanning tine sticla de parfum intre picioare si am considerat ca aceasta pozitie nu este deloc corespunzatoare varstei ei. Intelegem ca actrita are 17 ani, insa pare mai mica. In plus, lungimea rochiei ei este destul de mica si intreaga pozitie a corpului atrage atentia asupra sexualitatii ei. Multe persoane s-ar putea simti ofensate la vederea imaginilor, asa ca am hotarat sa nu permitem intrarea pe piata a afiselor", a declarat un reprezentant al Autoritatii.

In mod cert, Marc Jacobs exploateaza faptul ca Dakota Fanning pare mai mica decat este. El a declarat chiar, recent, ca rolul pe care aceasta l-a jucat in filmul The Runways a fost cel care l-a determinat s-o aleaga pe ea si sa nu apeleze la serviciile unui model profesionist.

Citeste si: Top 10 cele mai amuzante reclame cu si despre copii

"Vazand-o in film, mi-am dat seama ca este o Lolita a zilelor noastre: seducatoare si dulce in acelasi timp", a declarat designerul.

Lolita este personajul principal al romanului omonim scris de Vladimir Nabokov, in care un barbat de varsta mijlocie dezvolta o obsesie pentru o fetita in varsta de 12 ani.

"Este socant ca oamenii din publicitate se gandesc la astfel de idei pentru a-si vinde produsele. Nu stiu cat de incantati ar fi fost parintii daca ar fi auzit de Lolita contemporana. In loc sa transforme corpurile provocatoare in ceva pozitiv, specialistii ar trebui sa promoveze toate formele si marimile pentru a incuraja acceptarea si increderea in sine", a spus un militant al miscarii impotriva reclamelor necorespunzatoare.

Citeste si: Dependenta de branduri apare din copilarie. Uite ce trucuri folosesc companiile pentru a castiga clienti

Coty recunoaste ca parfumul este destul de indraznet, insa reprezentantii brandului nu considera ca afisul este indecent.

Asemenea acestui caz, site-ul brandului de haine Drop Dead Clothing a fost inchis pentru o perioada, deoarece parea ca promoveaza anorexia in randul tinerilor, punand drept imagine centrala modele extrem de slabe, ale caror oase ieseau prin hainele colectiilor.

related posts

Modifică setările cookies