Sefii iti spun cum NU trebuie sa te imbraci la serviciu


Cei din jur isi formeaza o idee despre competentele unei persoane inca din primele secunde in care o vad. Nu modul de a vorbi sau cunostintele acesteia contribuie la formarea imaginii ei, ci stilul vestimentar pe care il adopta. O [...]


Cei din jur isi formeaza o idee despre competentele unei persoane inca din primele secunde in care o vad. Nu modul de a vorbi sau cunostintele acesteia contribuie la formarea imaginii ei, ci stilul vestimentar pe care il adopta.

O persoana are la dispozitie aproximativ 30-40 de secunde pentru “a face impresie” in fata sefului sau a colegului de munca, asa ca trebuie sa fii atenta la hainele pe care alegi sa le porti in prima zi de lucru. De pilda, cu cat mai multa piele arati, cu atat iti vei pierde sansele de a inspira credibilitate.

Pentru a sustine aceasta afirmatie, specialistii iti propun un exercitiu simplu: imagineaza-ti ca porti o rochita de vara decoltata si ca stai langa colegul tau care a ales un costum negru, extrem de elegant. In birou intra seful vostru, care are de gand sa va desemneze noi sarcini. Care dintre voi inspira oare mai multa credibilitate?

Pentru a evita situatiile de acest tip, pune-ti la punct trei garderobe diferite: una cu tinute potrivite pentru locul de munca, una cu haine perfecte pentru sfarsitul de saptamana si una cu tinute pentru ocazii speciale.

Cu toate ca metoda pare usor invechita, vei observa ca iti va fi mult mai usor sa alegi hainele pentru o zi de lucru in momentul in care totul este organizat ca la carte.

Magazinele au tendinta de a amesteca stilurile, insa o persoana care nu se pricepe atat de bine poate cadea cu usurinta in capcana deisgnerilor. Pentru a evita gafele vestimentare, citeste pararile catorva sefi care s-au lovit de situatii care mai de care mai diverse.

Asistenta mea era o tanara prezentabila si foarte priceputa, dar dupa un an de activitate a inceput sa adopte un stil foarte neingrijit. Daca la inceput purta sacouri si pantofi cu toc, dupa ceva timp a inceput sa se imbrace cu tricouri lalai si pantaloni decolorati. Era clar ca nu mai este atat de dedicata job-ului cum a fost initial, asa ca ne-am luat la revedere.” – George – Vicepresedinte Companie de Resurse Umane

Lucrez in domeniul juridic de cativa ani buni si nu pot sa nu observ evolutia stilului vestimentar al femeilor. Ele au trecut incetul cu incetul de la deux pieces-uri, la rochite nepotrivite, la slapi si blugi. Este extrem de neplacut, cu atat mai mult cu cat autoritatea lor scade.” – Simona – Avocat

Prea multa piele la vedere, prea mult parfum… Una dintre subalternele mele se imbraca foare nepotrivit. Cu toate ca adopta un stil interesant, iar hainele ei sunt de buna calitate, fusta ei este intotdeauna cu cativa centimetri mai scurta, tocurile cu cativa centimetri mai lungi, iar machiajul cu cateva tonuri mai strident.” – Marius – Director Marketing

In mediul academic regulile vestimentare nu sunt atat de clare pe cat ar trebui. Una dintre domnisoarele profesoare din scoala pe care o conduc reuseste intotdeauna sa dea nastere unor discutii deoarece nu se imbraca potrivit. Doamnele profesoare mai in varsta o critica destul de des. Decolteul nu este cea mai potrivita alegere pentru mediul scolar.” – Camelia – Director

Expresia “omul potrivit la locul potrivit” poate fi adaptata in “tinuta potrivita pentru job-ul potrivit”, asa ca gandeste-te la imaginea pe care vrei s-o creezi in mintea celor din jur si evita greselile care te-ar putea compromite. Pararea sefului este foarte importanta, asa ca iti poti revizui stilul in functie de obiectiile lui.

related posts

Modifică setările cookies