Show-ul Victoria’s Secret, anulat. 3 motive pentru care prezentarea de modă și-a pierdut popularitatea


Pentru prima dată în istoria sa de 24 de ani, Victoria’s Secret Fashion Show a fost anulat, pe fondul scăderii notorietății brandului și al accesului discriminatoriu al fotomodelelor în show.


Evenimentul anual al brandului de lenjerie Victoria’s Secret, care a debutat la 1 august 2015, a avut perioada sa de glorie între anii 2001 și 2005. Începând cu 2006, prezentarea și-a pierdut popularitatea, în mare parte din cauza deciziilor restrictive ale companiei L Brands, care deține Victoria’s Secret.

În 2019, show-ul nu va mai avea loc, iar anunțul oficial a fost făcut chiar de managerii L Brands, după ce în iulie vestea a fost răspândită în social media de modelul australian Shanina Shaik. Trei sunt motivele decăderii unui spectacol de modă creat special pentru promovarea colecțiilor de lux ale brandului de lenjerie.

Discriminarea fotomodelelor

Scăderea popularității show-ului are la origine o viziune îngustă a managemetului Victoria’s Secret, care a căutat mereu modele perfecte pentru prezentările sale. Deși neexprimată public, opinia creatorilor evenimentului de modă era că fotomodelele plinuțe nu au ce să caute pe catwalk, cel puțin în show-urile Victoria’s Secret.

Citește și: Fantasy Bra - O istorie a sutienului fantezie al Victoria's Secret. Cele mai scumpe piese de lenjerie

Totul a devenit public anul trecut, când șeful de marketing al brandului de lenjerie, Ed Razek, a spus într-un interviu pentru Vogue că fotomodelele plinuțe și transgender nu vor fi distribuite niciodată într-un show Victoria’s Secret.

Internauții au luat foc și au protestat față de afirmațiile lui Razek, căruia i-au cerut demisia. Ed Razek și-a anunțat demisia în octombrie 2019, la un an de la declarațiile ofensatoare.

Citește și: Valentina Sampaio, primul model transgender care va apărea într-o campanie Victoria’s Secret

Gisele Bündchen, un fotomodel care a făcut istorie cu Victoria’s Secret începând cu 1999, a decis să renunțe la colaborarea cu brandul în 2007. Ea a explicat care au fost motivele plecării în cartea ei, Lesson: My Path to a Meaningful Life.

„În primii 5 ani mă simțeam confortabil să defilez în lenjerie intimă, dar cu timpul m-am simțit  din ce în ce mai puțin degajată să merg pe catwalk doar în bikini sau tanga. Dați-mi o trenă, o pelerină, aripi – vă rog, orice să mă pot acoperi puțin”, a dezvăluit Gisele (foto).

Vânzările, în continuă scădere

În ciuda expansiunii brandului (un magazin Victoria’s Secret s-a deschis și la București în a doua jumătate a acestui an), vânzările sunt în continuă scădere. Conform revistei Fortune, vânzările sunt în continuă scădere, în fiecare trimestru, din 2016 încoace.

Comportamentul clientelor este strâns legat de scăderea popularității unui show care a promovat mereu luxul.

Audiența scăzută

Primul show Victoria’s Secret a avut loc la Plaza Hotel din New York la 1 august 1995. La vremea respectivă, evenimentul nu a fost televizat. 

Catherine McCord în 1995. FOTO: Getty Images

Abia în 2001, show-ul a ajuns la postul ABC și a fost urmărit de 12,4 milioane de telespectatori. A fost și cel mai bun an din punctul de vedere al audienței.

Cifrele au scăzut dramatic din 2015, cel mai slab show fiind cel din 2018, când s-au înregistrat doar 3,27 de milioane de privitori.

Fotografii: Getty Images

Vezi și VIDEO: Kim Kardashian, dezvăluiri despre dieta sa

  • Show-ul Victoria’s Secret, anulat. 3 motive pentru care prezentarea de modă și-a pierdut popularitatea

related posts

Modifică setările cookies