Silvia Șerban, designerul român care aduce la Geneva ținute create de ea 


Vestimentația purtată de promoterii Mazda în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2018 a fost realizată de către designerul român Silvia Șerban. Cu o carieră de peste 22 ani în domeniul designului vestimentar, Silvia a fost aleasă de echipa de design a companiei pentru a face parte din acest proiect îndrăzneț.


S-a dorit elaborarea unor ținute urbane, confortabile, versatile având ca punct de plecare liniile cursive și armonioase ale modelelor mărcii.

În urma proiectului Academia de design Mazda din 2016, organizat împreună cu revista Elle în România, am remarcat creativitatea și potențialul foarte ridicat al designerilor locali, prin urmare faptul că am ales un designer român pentru a realiza ținutele Mazda pentru Salonul Auto de la Geneva, a fost un lucru firesc. Ne-a plăcut percepția Silviei despre îmbrăcăminte, versatilitatea, liniile simple, dar dramatice și fluide în același timp, care imprimă hainelor o stare de mișcare. În plus, creațiile Silviei au o notă de subtilitate și sunt sofisticate atât cât este necesar. Designul KODO reprezintă filosofia noastră de a insufla viață și personalitate automobilelor. Pentru noi, mașinile sunt o operă de artă, iar intenția este să creăm emoție în rândul clienților de la primul moment în care observă un model Mazda”, declară Kevin Rice, director de design Mazda Motor Europe.

La rândul ei, Silvia Șerban afirmă că: „A fost o onoare și o plăcere să lucrez la acest proiect! Kevin Rice mi-a arătat foarte specific câteva dintre modelele mele care i-au atras atenția și care au fost puncte de inspirație în construirea conceptului din partea mea. Am găsit asemănări de esență între felul în care lucrez și elementele de design Kodo de care trebuia să țin cont. Așa că lucrurile au decurs de la sine, fără nicio complicație pe partea de creație

Dacă rochia propusă pentru femei nu a suferit nicio modificare de la schiță până la prototip, cămașa pentru bărbați a fost ajustată de mai multe ori până la faza finală. 

De obicei, ținutele negre pentru evenimentele de tipul expozițiilor auto atrag atenția prin eleganță, dar au și dezavantajul de a contura o imagine ușor sobră, tocmai de aceea am preferat ca acum să propun mai mult tonuri de gri decât negru și cred că am reușit să păstrez acea linie elegantă și distinsă cerută de Mazda.”


Nu este pentru prima dată când aplicarea principiilor KODO folosite de constructorul auto nipon iese din sfera design-ului auto, lărgind orizonturi și permițând creatorilor să-și exploateze tehnicile și puterea de exprimare. 

În 2015, KODO a stat la baza creării unei biciclete de circuit care a integrat în design principiul japonez “frumusețe prin minimalism” ori a unei canapele KODO imaginată după aceeași premisă – revelarea frumuseții interioare a obiectului, aflate în echilibrul ideal dintre forma și funcția acestuia. Acestea și alte creații KODO, inspirate de maeștrii artizani japonezi, au putut fi admirate la Salonul de Design de la Milano, din 2015 și la Tokyo în 2017. 

related posts

Modifică setările cookies