(P) 4 lucruri pe care să le faci atunci când lucrezi de acasă


Dacă te-ai retras în ultimele săptămâni cu munca de acasă din pricina situației neplăcute create de noul coronavirus sau dacă oricum lucrai din intimitatea propriei locuințe încă dinainte să se închidă toate locurile publice, înseamnă că amenajarea unui birou acasă a fost una dintre prioritățile tale din ultima perioadă.

Tag-uri:

Ne-am gândit să îți venim în ajutor în acest sens, așa că află din rândurile ce urmează care sunt cele mai interesante patru lucruri pe care ar trebui să le știi despre cum poți deveni mai eficient în munca de acasă. 

Ține-te de un program de lucru

Alege-ți unul sau mai multe intervale de timp dintr-o zi în care să te concentrezi doar pe task-urile pe care le ai de finalizat și ține-te de programul de lucru.

În acest fel, îți vei seta creierul să funcționeze la capacitate maximă cu o precizie elvețiană, reușind să salvezi câteva ore din zi și pentru activitățile tale personale.

Chiar dacă acum agenda ta zilnică va fi una mult mai flexibilă, e bine să „nu-ți ieși din mână”, ba chiar să poți demonstra șefilor tăi că atunci când au cea mai mare nevoie de tine se pot baza pe experiența și skill-urile tale. 

Nu uita să folosești o aplicație care îți poate monitoriza orele petrecute în fața calculatorului, pentru a avea o evidență clară a numărului de ore pentru care trebuie să fii plătit. 

Creează un spațiu dedicat muncii tale

Într-un univers paralel, probabil toți cei care lucrează de acasă au la dispoziție un birou construit în mijlocul unei mini-biblioteci, în care pot lucra liniștiți ore întregi, sub lumina unei lămpi pentru birou, într-o liniște deplină.

Sau cel puțin acesta este unul dintre idealurile pe care ni le-am creat urmărind filme cu oameni înstăriți din America. Până când vom ajunge să deținem conturi în bancă asemănătoare cu ale lor, realitatea este cu totul alta.

Cel mai probabil, nu vei avea o cameră dedicată biroului tău, însă oricine își poate permite să sacrifice un colț al unei încăperi, ideal pe cel mai bine luminat natural, unde să-și așeze conștiincios instrumentele de lucru, un laptop și cea mai mare cană pe care o găsește, care va fi mereu plină cu cafea. 

Depinde numai de tine cum îți pregătești spațiul de lucru de acasă, așa că inspiră-te de pe internet și creează-ți un loc numai ai tău, cu toate ustensilele de care ai nevoie, pentru a da randament maxim. 

Participă la toate întâlnirile online cu colegii

Dacă ești o persoană introvertită, probabil această perioadă și întreg lockdown-ul au venit ca o binecuvântare pentru tine.

Chiar dacă preferi să îți faci treaba în liniște și te bucuri că nu mai mergi la birou, nu rata apelurile video care, cel mai probabil, se organizează săptămânal între colegii tăi. Participă activ la discuții și vino cu idei care ți-ar putea ajuta colectivul din care faci parte să treacă mai ușor peste această situație. 

Nu fi prea dur cu tine

Indiferent dacă ești sau nu obișnuit cu munca de acasă, e posibil să ai parte și de zile lipsite de inspirație sau chiar de momente în care simți că ești copleșit.

Nu e nimic anormal în asta și nu trebuie să te blamezi pentru că nu dai același randament ca înainte, când puteai merge la birou. Ia o pauză, cere o zi de concediu, dacă simți că ai nevoie de timp pentru tine, și revino la lucru atunci când te simți pregătit. 

Tu cum te-ai adaptat la noul stil de viață impus de carantina totală?

related posts