Femei in CTRL: din reprezentant medical, Rucsandra Hurezeanu a ajuns sa aiba propriul imperiu de cosmetice


Ma asteptam ca la intalnirea cu Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea brand-ului Ivatherm, sa dau peste o femeie de afaceri agitata, cu un birou aglomerat si cu un telefon care sa sune in continuu. Dar cum socoteala de acasa nu corespunde cu cea din targ, am gasit o femeie linistita, intr-un birou mare, luminos si decorat cu mult alb. Discutia a curs de la sine, asa ca va invit sa cititi si voi reteta ei de succes, desprinsa dintr-o poveste reala.


„Am vrut sa fiu directoare, dar mi s-a oferit doar un post de reprezentant medical”
Rucsandra a urmat exemplul tatalui sau, care este medic neurolog, si a facut Facultatea de Medicina Generala. Cu toate astea, s-a simtit mult mai atrasa de ceea ce facea mama ei, care este o antreprenoare de mare succes. „Mama este farmacista, a avut o farmacie privata, apoi a intrat in import, in distributie si chiar in productie de medicamente. Mi-am dorit sa lucrez impreuna cu ea si a fost foarte hazliu momenul in care i-am propus asta. I-am spus ca vreau sa fiu directoare la fabrica ei, iar ea mi-a raspuns ca tot ce imi poate oferi este un post de reprezentant medical, care presupune sa vand produse. Mi-a spus ca trebuie sa incep de jos, sa invat si abia apoi voi putea sa ii conduc pe altii. Asa ca nu am stat pe ganduri si cred ca am facut cea mai buna alegere. In fiecare zi simteam ca invat lucruri, ca incep sa evoluez, ca imi fac meseria din ce in ce mai bine, vroiam sa fiu prima si sa ajung la rezultatele pe care mi le-am propus,” ne-a povestit Rucsandra.

„Mama a reusit sa ma convinga ca nu pot sa ii invat si sa ii conduc pe ceilalti, din moment ce nu am facut munca lor. Este un lucru de care ma lovesc si eu acum, cand vad ca multi tineri care vin de pe bancile facultatii isi imagineaza ca pot fi direct manageri,” a completat ea.

Apoi, a avut sansa sa plece in Franta, pentru a aprofunda in domeniul afacerilor. A facut un masterat in marketing farmaceutic, la „Ecole Superieure de Commerce de Paris”, care se afla in top trei cele mai renumite scoli de business din Franta. „Nu era o scoala internationala, ci una pentru francezi, asa ca eram singura straina acolo. Am invatat franceza abia in vara dinaintea plecarii, iar interviul l-am sustinut jumatate in engleza, jumatate in franceza. Mi-a fost destul de greu, pentru ca eram foarte tanara si eram intr-o tara straina, in care nu stiam nici cum sa iau metroul sau cum sa-mi fac un card de credit,” isi aminteste fondatoarea brand-ului Ivatherm.

„Cred ca succesul nu poate sa surprinda pe nimeni”

Rucsandra a lucrat multi ani dupa aceea in industria farmaceutica, chiar si in Franta. A creat echipe de vanzari si de marketing, iar dupa 10 ani a decis ca e timpul sa faca o schimbare. „Ajunsesem sa deleg aproape tot, nu mai faceam mai nimic, la ora 3 plecam la piscina si in afara de a face prezentari pentru board si rapoarte peste rapoarte, pentru ca lucram intr-o multinationala, nu mai faceam nimic nou. La un moment dat, am simtit ca pot sa fac mai mult si mi-am dorit sa am propriul meu brand de cosmetice. Am fost intotdeauna fascinata de cosmetice, de parfumuri, de texturi, de produse de ingrijire, pentru ca inca de cand eram mica am fost obisnuita sa o vad pe mama cum isi prepara singura cremele in farmacia in care lucra. Asa ca, nu mi-a mai ramas decat sa aleg aceasta nisa, a dermato-cosmeticelor, unde am reusit practic sa fructific tot ce am invatat, de la medicina la produse farmaceutice,” ne-a spus Rucsandra Hurezeanu.

A pornit business-ul cu 15 oameni, iar din 2005 pana acum si-a dublat echipa. A investit mult in oameni si in produse de calitate, pentru ca spune ea, doar asa poti avea succes. „Cred in crearea unei ambiante antreprenoriale care exista in compania mea, in sensul in care ideile sunt foarte importante, incurajam foarte mult exprimarea propriului punct de vedere, nu este o ierarhie pastrata ca intr-o companie traditinala si atunci oamenii se simt bine aici,” spune Rucsandra.

„In ceea ce priveste produsele, ne-am dorit ca ele sa fie de cea mai buna calitate, iar datorita acestui lucru am decis sa le producem in Franta. Cred ca de multe ori, consumatorii au fost putin derutati pentru ca au vazut o adresa de Targu Mures si pe cealalta parte ¨made in France¨, dar ce este important este ca am reusit sa imbinam tehnologia tarilor avasate cu resursele noastre naturale, cu apa termala Herculane, adica inovatia, cu traditia. Cred in astfel de marci mici, romanesti, care daca ar stii sa combine tehnologia tarilor mai avansate cu resursele noastre naturale, ar putea creea o mica industrie performanta,” a completat femeia de afaceri.

Rucsandra se informeaza in permanenta si incearca sa scoata pe piata produse revolutionare. Chiar in aceasta saptamana, Ivatherm lanseaza doua produse noi, „AQUAFIL rich” si „AQUAFIL light”, bazate pe conceptul de hidratare prin cresterea numarului de aquaporine, despre care s-a descoperit ca sunt niste canale care ajuta apa din interiorul corpului sa ajunga la suprafata.

„Oricat de performanta ar fi compania la nivel de marketing si vanzari, daca nu ai un produs bun, pe termen lung nu poti sa ai rezultate. Deci cel mai important este produsul. Cred ca succesul nu poate sa surprinda pe nimeni, cei care au succes muncesc in fiecare zi pentru el,” e de parere Rucsandra Hurezeanu.

„Mi-am luat multe angajamente cu Ivatherm, dar totusi familia este cea mai importanta”

Chiar daca afacerea pe care o conduce ii ocupa in proportie foarte mare timpul, Rucsandra incearca sa se imparta intre business si familie. „In fiecare zi am impresia ca ziua este prea scurta, pentru ca de multe ori nu reusesc sa fiu peste tot, atunci cand imi doresc. Copiii mei sunt mici acum si au foarte mare nevoie de mine si daca mai demult credeam ca educatia este calitativa si nu cantitativa si ca te poti ocupa de de copilul tau in cele 30 sau 60 de minute pe care ti le petreci cu el intr-o zi, acum mi-am dat seama ca nu e chiar asa si ca cei mici au mare nevoie de timp din partea parintilor si totodata de afectiune si de incurajari.Am foarte multe angajamente pe care mi le-am luat cu Ivatherm, dar totusi familia este cea mai importanta pentru mine. Familia este siguranta pe care ti-o da sentimentul ca orice s-ar intampla, ceea ce este cel mai important pentru tine ti-e mereu alaturi. Si atunci, e normal ca prioritatile sa se schimbe,” ne-a marturisit Rucsandra.



„Nu imi cumpar nicio haina cu ideea de a o purta o singura data!”

Si pentru ca o femeie in CTRL este si o fashionista, Rucsandra are ce sa ne povesteasca si la acest capitol. Desi isi permite sa isi cumpere haine de designer in fiecare zi, femeia de afaceri face shopping destul de rar si nu pune pret pe brand-uri. „Nu-mi imi cumpar foarte multe haine, dar cred ca reusesc sa le accesorizez pe cele pe care le am, astfel incat sa para noi de fiecare data.  Obisnuiesc sa combin intre ele lucrurile noi cu cele mai vechi si nu sunt deloc genul de persoana care isi cumpara o rochie pentru un eveniment. Imi plac atat lucrurile scumpe, cat si cele ieftine, imi plac si hainele designerilor straini, dar si cele ale designerilor romani, insa nu imi cumpar haine cantitativ, ci doar atunci cand gasesc ceva ce mi se potriveste. Chiar nu am nimic impotriva sa le port de mai multe ori,” ne-a spus Rucsandra.

Rucsandra Hurezeanu este constienta ca in industria in care se invarte este foarte importanta imaginea, insa chiar daca are in garderoba haine scumpe si conduce o masina luxoasa (un BMW Seria 3), e de parere ca bunul simt este cel mai de pret. „Cred ca este important sa pastrezi anumite coduri si sa nu mergi in rochii de seara la intalniri de dimineata, de exemplu. Mie imi place ca o femeie sa fie ingrijita, atent imbracata, sofisticata, dar asta nu inseamna brand-uri scumpe.Casa ta, biroul tau sau masina ta vorbesc despre cum esti. Toate te reprezinta,” e de parere fondatoarea brand-ului Ivatherm.

Pe langa mama, sotie, femeie de afaceri sau fashionista, Rucsandra este in primul rand femeie, asa ca isi dedica doar ei o mica parte din timpul liber. „Fac sport de trei ori pe saptamana, alerg dimineata in parc, fac fitness, inot, iar iarna schiez. In weekend citesc foarte mult, asa ca am intotdeauna carti noi pe noptiera, care asteapta sa fie citite. La televizor ma uit foarte putin, insa incerc de fiecare data sa vad emisiunile sotului meu, pentru ca sunt importante pentru el. Citesc si multe reviste, atat profesionale, cum sunt „Cosmetique Mag” si „Anti Aging”,  cat si glossy - primesc la birou toate revistele de femei din Romania, pentru ca imi place sa fiu conectata la preferintele beauty editorilor,” a incheiat Rucsandra Hurezeanu.


 

  • Femei in CTRL: din reprezentant medical, Rucsandra Hurezeanu a ajuns sa aiba propriul imperiu de cosmetice

related posts

Modifică setările cookies