Clara Rotescu, designerul care a cucerit Orientul Mijlociu si capitalele europene. Ce pregateste in noua colectie


Cariera de designer a Clarei Rotescu nu este o coincidenta, cum nici succesul ei international nu este intamplator. Inainte de lansarea primei sale colectii, a dobandit o vasta experienta in lumea modei. A facut PR pentru branduri din industria de fashion, care acum au nu mai putin de 16 francize in lume, a fost personal shopper, a fost PR si parte din organizarea mai multor evenimente din industria de moda romaneasca. Acum colectiile sale sunt apreciate de fashionistele din Europa si Orientul Mijlociu.


Pe langa toate acestea, a fost angajata de cateva branduri romanesti pentru a cauta haine inspirationale (job numit jet- setter), a terminat cursurile de stilist la Instituto di Burgo Milano, a fost stilist al multor vedete autohtone si a lucrat cu cei mai in voga fotografi ai momentului - Vali Calinescu, Doru Amariucai, Marius Baragan, Gabriel Hennesey, a fost director editorial al unei reviste de fashion, "Venue".

"Nu as fi continuat sa fac haine daca acest hobby nu s-ar fi dovedit ca are germenii unui bussiness de la bun inceput. Nu puteam sa imi permit acest lucru. Iar atunci cand m-am simtit sigura pe capacitatea de productie si am avut incredere intr-una dintre colectiile mele, m-am decis ce strategie trebuie sa adopt pentru a face export de brand. Constructia aceasta a durat cativa ani, iar targetul meu au fost regiunile care au evenimente speciale, productia mea indreptandu- se initial catre rochii de seara: middle East si Federatia Rusa", povesteste Clara Rotescu.

Foto: Clara Rotescu

Cum a inceput povestea de succes a brandului Miau by Clara Rotescu?  Cu prezenta Clarei la doua targuri internationale - Wedding Moscow si The Bride Show Dubai - si cu 17 vizite in doi ani in Middle East pentru a studia, pentru a intelege carui public se adreseaza. "Abia dupa ce m-am simtit din nou pregatita pentru Paris am inceput sa particip la targurile de referinta din domeniu - Who' s Next Paris si la show-room-ul din timpul Paris Fashion Week. Acum sunt deja la a 8-a participare la cele doua targuri, dar continuu sa vizitez tarile unde vand....asa ca, daca ar trebui sa dau un sfat pentru cei care urmeaza  acest drum, acesta este: talent, munca, seriozitate, determinare si mult studiu personal de piata", spune Clara Rotescu.

Cum va arata noua colectie semnata Clara Rotescu

In prezent, lucreaza la colectia de primavara-vara 2017, care, potrivit designerului, este o interpretare a romantismului, varianta eclectica. "Este o colectie in stilul Clara Rotescu, cu multe printuri florale, broderii cu fir de matase si o explozie de culori: galben, smarald, coral, papaja, lavanda, aqua, peach si totul are un touch auriu. Materiale sunt in mare parte naturale: organza, cotton, in peliculizat, broderie pe tulle, iar outfiturile au ca destinatie 24 hour, doar cateva plasandu- se clar in zona rochiilor de seara. Este o colectie care se va regasi in showroom-ul care imi reprezinta brandul din Milano, dar si pe pietele deja consacrate".

Foto: tinuta creata de Clara Rotescu

Nu m-as vedea niciodata in haine stilul "pitipoanca": haine mulate, fuste mini mulate, hiperdecolteuri.... Nu are legatura cu costurile, ci doar cu stilul. Consider aceste tinute in afara oricarui stil, sunt mai degraba anti-stil, demonstreaza goliciunea interioara. Daca nu ai nimic de aratat din interior, vinzi ce este mai usor... Clara spune ca femeia care va purta rochiile Miau este sigura pe ea, dar avand in suflet o fragilitate romantica, o femeie distinsa, o femeie careia nu ii este frica sa fie singulara, sa fie APARITIE. O femeie cu atitudine, care se ingrijeste si care emana frumusete si bucurie.

Succesul nu a venit instant.. si nici usor

Designerul marturiseste ca a trecut prin multe perioade grele. "Nu am mostenit nicio fabrica si in tot acest timp a trebuit sa construiesc un brand si in paralel a trebuit sa supravietuiesc. As fi putut face mult mai mult, as fi vrut sa fac mult mai mult, as fi vrut sa ard niste etape, dar, in ciuda aparentelor, a face haine este, dincolo de creativitate, un bussiness greu, sensibil, prezenta pe pietele internationale trebuie sa fie punctuala, contemporana schimbarilor, cu colectii clasice- de doua ori oe an, de resort- de alte doua ori pe an. Acum am dezvoltat si o linie pret-a- porter si una destinata copiilor", spune Clara Rotescu.

Stilul Clara Rotescu: ce poarta si cu ce nu s-ar imbraca niciodata

"Sunt adepta stilului mix&match, a unui stil versatil, plin de culoare. Imi cumpar piese vestimentare de oriunde, fara sa tin cont de pret sau brand si avand in minte structura mea corporala si o viziune de ansamblu a " dressingului", la care adaug toate cunostintele mele despre tendinte", spune Clara.

Foto: Clara Rotescu

Designerul marturiseste ca 80% dintre hainele sale sunt piese clasice, care isi gasesc rostul peste ani in multe variante de outfituri. "La acestea adaug an de an cateva piese vintage, cateva extravagante, piese care dau culoare oricarei tinute. Pentru vara aceasta, mi-am achizionat deja un colier cu scoici mari superb si unul cu capete tribale semnat Curated, o rochie de vara din cotton cu matase Zayan si o camasa lunga tip caftan facuta de prietenul meu, un designer dubaiez ODT, cu care expun la targurile internationale. Cele mai valoroase achizitii sunt o geanta si o pereche de papuci Gucci, fiind o fana a designerului Alessandro Michele".

In ce nu o sa o vedem vreodata imbracata? "Nu m-as vedea niciodata in haine stilul "pitipoanca": haine mulate, fuste mini mulate, hiperdecolteuri.... Nu are legatura cu costurile, ci doar cu stilul. Consider aceste tinute in afara oricarui stil, sunt mai degraba anti-stil, demonstreaza goliciunea interioara. Daca nu ai nimic de aratat din interior, vinzi ce este mai usor".

  • Clara Rotescu, designerul care a cucerit Orientul Mijlociu si capitalele europene. Ce pregateste in noua colectie

related posts

Modifică setările cookies