Femei in CTRL: Alis Gheorghita, fondatoarea MOJA.RO, povesteste drumul ei catre succes


Pe cat este de tanara, pe atat de multe planuri marete are pentru viitor, iar succesul de care s-a bucurat pana acum nu face decat sa o ambitioneze si mai mult. Alis Gheorghita activeaza intr-un domeniu care place tuturor femeilor si nu priveste business-ul ca pe o pasiune, ci strict ca pe o chestiune bine pusa la punct si gandita cu o strategie pentru fiecare an.


Concept store-ul MOJA.ro a prins contur in urma cu aproximativ doi ani de zile. Cum ti-a venit ideea infiintarii unui magazin online si in cat timp ai reusit sa pui pe picioare o afacere, intr-o perioada dificila din punct de vedere economic?

Ideea a venit in urma cu 3 ani, chiar in perioada aceasta, in timpul unei vacante. La acea vreme, lucram in publicitate si imi doream ca la un moment dat sa dezvolt si alte business-uri conexe, avand oarecum experienta pe partea de promovare. Am identificat aceasta oportunitate pe piata noastra, pentru ca la acel moment nu era foarte dezoltat acest segment si astfel toata experienta de business, marketing si promovare din spate s-a revarsat ca si informatie catre acest proiect.

Care a fost investitia initiala?

Nu detin o informatie clara in acest sens la acest moment, pentru ca din clipa in care m-am gandit la acest business pana la concretizarea efectiva a acestuia, a existat o perioada de cateva luni in care s-au tot investit sume. Lucrurile s-au facut pe parcurs, pentru ca am incercat sa gasesc cele mai bune solutii pe partea tehnica, astfel incat a durat ceva pana cand ideea initiala a prins contur. A fost cu atat mai greu cu cat aveam un job full-time si a fost dificil sa concretizez lucrurile in doar cateva ore dupa birou.

Care a fost cea mai grea situatie pe care ai intampinat-o in construirea propriului business si cum i-ai facut fata?

Situatii grele au existat de la an la an, pentru ca imi doream sa se intample lucrurile mai rapid decat era firesc. Pe atunci, oamenii nu aveau atata incredere in comertul online, asa cum se intampla acum, pentru ca nici nu existau atat de multe concept store-uri concentrate pe vanzari online. Noi ne-am indreptat catre o selectie de designeri mai accesibili ca pret, dar si cu produse deosebite in acelasi timp.

Care a fost momentul de care esti cel mai mandra?

Sunt multe momente de acest gen. In primul rand, am vazut cum business-ul in care am depus mult suflet si multa munca a crescut precum un copilas mic, care acum se tine pe picioarele lui si se sustine singur. Apoi, momentul in care ne-am mutat in primul sediu, cand am sarbatorit primele mii de like-uri de pe Facebook sau cand am schimbat ambalajele sunt realizari mari, pe care mi le amintesc cu drag. Un alt moment unic il reprezinta cel in care clientii suna la sediu si ne felicita pentru produse. Si prin astfel de situatii, atat eu cat si echipa mea, care s-a marit intre timp, ne amintim cu drag cum a inceput totul si unde am ajuns intr-un timp relativ scurt si in conditiile in care noi nu am avut in spate un fond de investitii sau un om puternic de business. Am crescut strict pe picioarele noastre si asta este un mare lucru.

Ce inseamna Moja si de ce ai ales acest nume?

A fost un proces indelungat, care a durat cateva luni, dar in final a fost unul de succes. Mi-am dorit un nume scurt, usor de pronuntat, ceva care sa aiba o semnificatie. “Moja” inseamna “unic” in swahili si am pornit de la ideea ca fiecare femeie este unica, iar cea care vrea sa cumpere de la noi, trebuie sa gaseasca mereu lucruri unice. Eu am fost singura care a crezut in Moja, pentru ca persoanele din jur nu au fost in asentimentul meu. Eu mi-am dorit acest nume pentru brand, mi s-a parut de efect si cu noroc si se pare ca am avut dreptate.

Pe MOJA.RO sunt comercializate creatii ale designerilor romani, consacrati sau tineri absolventi ai facultatii de arte. Care sunt criteriile dupa care selectezi designerii si produsele?

Acum cativa ani era o reticenta atat din partea publicului, cat si din partea designerilor. De la discutia initala pe care o aveam cu ei si pana ajungeam la shooting si finalizam colaborarea era o intreaga munca. Acum, fie ii descoperim noi, fie ne contacteaza ei, iar in cazul incheierii unei intelegeri, noi facem o selectie destul de riguroasa a produselor, atat in cazul designerilor cunoscuti, cat si a celor new entry.

Ai lansat cateva colectii capsula in colaborare cu fashioniste cunoscute, precum Antonia, Doina Ciobanu, sau Lana. Cu ce alte vedete ai vrea sa mai colaborezi?

In prezent, publicul nostru are varsta cuprinsa intre 25-30 ani, sunt persoane cu un venit mediu spre mare, care isi permit sa achizitioneze produse de acest gen. Prin colaborarea cu Antonia am dorit sa atragem un public mai tanar si, in acest sens, dorim sa ne mentinem publicul deja castigat printr-o noua colaborare cu o vedeta surpriza, a carei colectie se va lansa la sfarsitul lunii ianuarie. Apoi, in lunie martie-aprilie, va exista o noua colaborare surpriza, la care nimeni nu se va astepta, caci protagonista colectiei va fi o femeie dintr-un alt registru.

De curand ai lansat propria colectie „Moja”. Ce ne poti spune despre acest proiect? Care sunt piesele vestimentare cheie ale colectiei?

Am lansat mai multe linii Moja, iar fiecare dintre ele are mai multe colectii. Avem o linie de tineret, care a fost recent imbogatita cu o colectie colorata de Craciun si imprimata cu motive de sarbatoare si mici accente de portjartier. Colectia se numeste Xmas, iar produsele se gasesc deja pe site.

Moja cut, o alta linie Moja, se adreseaza femeilor mature, accentul fiind pus pe liniile clasice si decupajele cu laser, iar noua colectie se va lansa in ianuarie.
Piesele vestimentare-cheie sunt rochiile, urmate la mica distanta de genti, pantaloni de piele si nu in ultimul rand de tricouri si accesorii.

Te implici si in echipa de design sau te mentii doar pe partea de business?

Echipa de design este formata doar din tinere talentate care au terminat studiile universitatii de arte, insa recunosc ca ma implic si eu. Cu cat suntem mai multe, cu atat se nasc mai multe idei bune.

Pentru MOJA.RO, 2014 va fi cel de-al treilea an de cand exista pe piata. Ce ti-ai propus pentru anul urmator?

Sunt multe planuri pentru 2014. Ne mutam in casa noua, dorim sa lansam si alte categorii de produse, atat cosmetice, cat si mici obiecte de mobilier, poate chiar si o linie vestimentara pentru barbati. In decursul anului viitor vor exista aproximativ 3-4 colaborari si pregatim deja multe surprize si campanii destul de inedite ca si asocieri de imagine. Sa speram ca toate vor avea aceeasi traiectorie ascendenta.

Vom avea inclusiv un showroom, insa nu incurajam atat de mult ideea aceasta, caci suntem un magazin online si ne dorim sa ramanem asa, iar iesirile noastre sa fie strict in cadrul targurilor si al evenimentelor de moda. Din punctul meu de vedere, magazinul online are multe avantaje, pentru ca se pot proba lucrurile acasa inclusiv in combinatie cu alte piese vestimentare sau accesorii din garderoba proprie, iar returul produselor este gratuit.

Ce recomanzi tinerelor care viseaza sa aiba propriul business de moda?

Eu consider ca in primul si in primul rand trebuie sa ai o experienta de business acumulata in ani de munca, pentru ca nu poti face lucrurile dupa ureche, fara sa te fi lovit macar o singura data cu ele, cu toate ca pe parcurs pot aparea situatii pe care nu le-ai mai intalnit  si pe care trebuie sa le gestionezi intr-un fel sau altul. Trebuie sa crezi in business-ul tau si sa depui toate eforturile necesare, trebuie sa crezi in proiectul tau si sa dedici timp, munca si daruire si sa alegi sa lucrezi cu oameni de calitate, cu care poti comunica, pe care ii poti forma ca echipa. Nu in ultimul rand, trebuie sa existe proceduri pe care toata lumea sa le respecte, pentru ca totul functioneaza dupa reguli, de la societate la business.

De unde faci shopping? Optezi doar pentru magazinele online? Ce designeri romani preferi?

In primul rand, eu nu am timp pentru shopping, iar cel mai usor ma imbrac din atelierul nostru. De multe ori se fac prototipurile pe mine, pentru ca am masuri standard pentru XS. De obicei fac cumparaturi cand plec in vacante, insa de curand am achizitionat cateva lucruri de la cateva targuri de moda. Cand fac shopping online, prefer brandurile romanesti si nu aleg in functie de trend sau pret.

Ce recomandari ai pentru cititoarele Perfecte.ro in ceea ce priveste tinuta pentru revelion?

Aceste recomandari depind foarte mult de locul in care merg ele. De exemplu, in cazul in care aleg muntele ca destinatie pentru revelion, eu nu recomand niciodata o tinuta foarte extravaganta. O bluza de matase si o pereche de pantaloni sunt suficiente pentru un outfit reusit. In ceea ce priveste petrecerile din restaurante, 90% dintre doamne prefera rochiile lungi, dar si cele medii sau scurte.
 

FULLSCREEN
Femei in CTRL: Alis Gheorghita, fondatoarea MOJA.RO, povesteste drumul ei catre succes
  • /


related posts