Femei in CTRL: Ioana Ciolacu Miron in topul designerilor din Europa. A cucerit European Fashion Award 2011 cu o colectie de haine origami


Desi abia a terminat Facultatea de Arte Decorative si Design din cadrul Universitatii Nationale de Arte, Ioana Ciolacu a obtinut anul acesta locul II la prestigioasa competitie de moda pentru tinerii designeri, European Fashion Award, cu o colectie inspirata din arta origami.


 


De la constructia de case, la “constructia” de haine

Inainte sa se remarce ca un tanar designer de haine-concept, Ioana Ciolacu a fost studenta la facultatea de arhitectura „Ion Mincu”, care i-a oferit baza pentru actuala directie, spune ea. In ultimii ani de facultate a inceput sa urmeze, in paralel, si cursurile Facultatii de Arte Decorative si Design de la UNArte, pentru a-si indeplini “o pasiune mai veche”, de pe vremea cand incerca, fara succes, sa modifice hainele mamei. 

Ioana este de parere ca studiul culorii, formei si al perceptiei, pe care si le-a insusit de la cursurile de arhitectura se reflecta in hainele pe care le face: “Creatiile mele vor emana intotdeauna o atitudine geometrica, cateodata riguroasa, cateodata organica a cladirilor.”

Oul cu care a cucerit Europa

In vara anului trecut, dupa ce a absolvit arhitectura, Ioana a decis sa-si dedice toata energia si creativitatea modei. A cautat pe internet proiecte in care s-ar putea implica, si astfel a descoperit concursul European Fashion Award FASH 2011, adresat studentilor la design si tinerilor designeri la inceput de cariera. 


 
La concursul desfasurat la Munchen au participat 84 de tineri din 17 tari, dar colectia Ioanei, “Muna”, a cucerit juriul international prin estetica impecabila si conceptul creativ.

Tanarul designer a folosit bucati mari de material, pe care le-a impaturit dupa principiile Origami, cu foarte putine cusaturi. Cuvintele-cheie ale colectiei au fost “ou” (“muna” in finlandeza), “reflectie”, “origami” si “inside-out”.

Ioana isi motiveaza alegerea spunand ca a vazut hainele ca pe niste modalitati de a te apara de « pericole nevazute, ca viteza sau aroganta, care te fac sa treci neatins de frumusetea detaliilor ». Prin formele si volumele materialelor, designerul a vrut sa aduca o oda frumusetii interioare, caracterizata prin forme simple. 

La finalul concursului, Ioana a primit un premiu substantial in bani, servicii media  datorita carora a devenit cunoscuta in presa, dar si invitatia de participarea cu un stand la targul ISPO de la Munchen, un eveniment cu 60.000 de vizitatori.

De la ou la sageata

Dupa absolvirea facultatii de design anul acesta, cu colectia “Stardust”, realizata sub indrumarea Venerei Arapu, Ioana si-a lansat recent cea de-a treia colectie, “Arrow”.

“Pentru Arrow am ales sa continui conceptul de la Muna, privit dintr-un alt unghi, ca oglinda a evolutiei mele ca designer. Daca la Muna formele erau ermetice, rotunde si inclinate spre interior, Arrow este simbol pentru iesirea din acest univers si intrarea in lumea materiala. Este plina de geometrie si unghiuri, formele sunt precise, am dat o mare atentie texturilor (de la pliseuri la transparente) iar culorile sunt o combinatie dintre baze de alb/negru/nude cu accente fresh de turcoise sau verde crud.”, spune ea.

Colectia a fost prezentata la Gala Avanpremiere printr-un fashion film, decizie pe care Ioana a luat-o impreuna cu criticul de moda Alin Galatescu, “pentru ca imi plac provocarile creative”.

Rolul unui film de moda este de a reda atmosfera unei colectii, elementele-cheie ale pieselor vestimentare, precum si tipul de personaj pentru care au fost create. Desi binecunoscute pe plan international, fashion filmele sunt abia in stadiul incipient in moda romaneasca, initiativa Ioanei fiind cu atat mai binevenita.

Filmarile pentru cele 2 minute si 28 de secunde de pelicula au durat 1 zi, iar postprocesarile alte 4 zile, dar Ioana este foarte multumita de rezultatul final. Si-a ales o echipa formata din persoane apropiate, cu care sa poata face schimb de idei creative. Asa se face ca modelul din film, Iulia Tomescu, este, in realitate, “arhitect, ca si mine. Detasata fiind de meseria de model, a improvizat, sugestiile mele de miscare si atitudine fiind doar punctuale.”, a povestit ea.

Unde gasiti creatiile Ioanei Ciolacu

“In primul rand clientii imi pot face o vizita la studioul de pe Ion Campineanu nr 31. Online pot fi gasita atat pe www.ioanaciolacu.com  cat si pe www.endra.ro,  iar momentan fizic pot achizitiona creatiile mele din Iasi din Iulius Mall sau de la targuri cu specific.” Noi va recomandam sa n-o ratati pe Ioana la Unveiled 5, targul de moda dedicat designerilor romani la inceput de drum, care se va desfasura sambata, 10 decembrie.

Cat despre preturi, “fiind o colectie pret a porter, Arrow are preturi accesibile”, spune designerul. “Cea mai scumpa este rochia neagra de cocktail cu decupaje, la pretul de 160 euro, iar cele mai accesibile sunt bluzele din voal, care incep de la 40 euro.”

Planuri de viitor

Desi in prezent Ioana este ocupata cu productia la scara larga a pieselor din colectia “Arrow” si cu participarea la targurile de sarbatori, ea spune ca se gandeste serios si la extinderea brandului ei. Astfel, printre planurile de viitor se numara, in ordinea importantei, “sa vand in exteriorul Romaniei, sa imi extind studioul si poate, in 5 ani, sa deschid un magazin in Bucuresti.”

Recomandari pentru tinuta de Revelion

Ioana nu are inca planuri pentru noaptea de Revelion (“Nu imi fac planuri decat de Craciun si de Pasti, asa ca nu stiu sigur unde ma va gasi Anul Nou.”), dar spune ca oriunde o va prinde miezul noptii sigur va purta o creatie proprie “deoarece sunt piese versatile, comode, care imi complimenteaza statura in orice situatie.”

Am rugat-o sa ne recomande o piesa din ultima colectie pentru o petrecere chic de sarbatori, iar Ioana a ales rochia nude din jerse elastic cu maneci negre, “care a devenit deja un icon al colectiei” (350 de lei). 


 

FULLSCREEN
Femei in CTRL: Ioana Ciolacu Miron a debutat in moda cu o colectie premiata la European Fashion Awards
  • /

related posts