Joburi cool: Catalina Chirica, PR-ul care ar putea aparea in reclame


Satena, cu ten masliniu perfect, in blugi, maieu alb si o mare floare din matase in par, Catalina Chirica mi s-a parut mai degraba imaginea unui produs cosmetic, decat PR-ul din spatele campaniei de promovare. Aceasta a fost prima mea impresie cand am intalnit-o anul trecut, la o prezentare despre fonduri de ten. Eu venisem ca blogger, iar ea era gazda noastra impreuna cu un reprezentant al firmei de cosmetice. 


Ce inseamna parabeni, de ce este fondul de ten valabil doar un an si cum sa-l aplici ca sa nu faca riduri: Catalina stia sa-l descrie de parca ea l-ar fi facut. De fapt, era PR Manager la compania care gestiona campania online si era pregatita sa raspunda la orice intrebare, cam la fel cum un bucatar poate sa-ti descrie in o mie de detalii reteta lui preferata. Adica era stapana pe situatie.

Mii de fete viseaza la o carte de vizita pe care sa scrie PR, viseaza sa se imbrace in fiecare zi a lunii altfel, dar mereu chic, sa bea cafele in centru cu diversi clienti si sa isi noteze ideile indraznete pe servetele, cand le loveste inspiratia si n-au la indemana un laptop. Cam asa parea viata Samanthei, PR-ita din Sex and the City, nu-I asa? Realitatea nu e chiar atat de glamorous. Catalina Chirica este PR Manager la una din cele mai puternice agentii de advertising pe piata (Odyssey este locul 6 in Top 10 agentii publicitate din Romania conform clasament facut de Forbes), iar singura asemanare cu personajul din film este ca si ea are un simt al modei extrem de dezvoltat. In rest, munceste in biroul sau de dimineata pana seara.

La vie en rose
Poate de-asta si-a decorat peretii biroului cu flori roz, asortate cu wallpaperul computerului si cu imensa ei cana de cafea. Dupa atatea pagini alb-negru de rapoarte si prezentari, se cere putin roz! La fel cum se pricepe la fondul de ten prezentat, Catalina stie o gramada de lucruri despre iaurt, masini de curse, bere, produse cosmetice etc. Asta e meseria ei. Dar poate si talentul pana la urma: reuseste cu farmec si pricepere sa impace clientul, o companie care vrea sa se stie ca face ceva nemaipomenit, cu jurnalistii, prefesionisti in a gasi nod in papura.

PRiceputa la PR
A pus prima caramida in cariera ei la o firma de constructii, apoi a invatat sa vanda si sa se vanda in departamentul de marketing al unei banci si tot acolo a ajuns, dupa 3 ani, sa faca parte din departamentul la care viseaza mai toate fetele: PR. Semn ca stapanea arta comunicarii din ce in ce mai bine, dupa 4 ani a primit o oferta de la o agentie de advertising. Cand ei te cauta si nu-i cauti tu pe ei, clar esti pe drumul cel bun! Si uite asa a ajuns sa aiba pe cartea de vizita un job-title impresionant: PR Manager. Si, da, la serviciu vorbeste rom-engleza specifica domeniului: briefing, training, brainstorming, target. That’s life… in PR!

Aparentele conteaza
In meseria asta, mai mult decat in oricare, felul in care te prezinti iti poate distruge sau salva un eveniment. Iar Catalina ridica shoppingul la rang de… arta. Mai degraba, de sport extrem! “Shopping-ul este o arta. Iti trebuie una bucata artista, cateva prietene ale artistei, un card cu potential, timp, o cafea inainte de shopping pentru a face “planul de bataie”, rabdare, rezistenta la etichete cu pret soc, indiferenta la atitutidinea neprietenoasa a unor vanzatoare in zile proaste, eliberarea creierului de orice alti factori de stres pentru a putea lua decizii inspirate in privinta culorilor etc...”, spune ea.

PR-ul, o meserie de genul feminin
“PR-ul inseamna multa comunicare, zambet, relatii de colaborare, creativitate si organizare. Nu sustin ca femeile sunt mai pricepute decat barbatii in ceea ce priveste PR-ul, insa cred ca se descurca cu o usurinta mai mare, jobul de PR fiind de fapt mult ‘mai natural’ decat un job clasic.”, crede Catalina despre acest domeniu dominat de femei.
“Cred ca relatiile de business cu adevarat profitabile sunt cele neviciate de astfel de bariere. Atat timp cat exista respect reciproc, profesionalism si obiective comune, vorbim despre un business sanatos, care este...unisex.”

Catalina Chirica este PR Manager la agentia Odyssey Communication.

  • Joburi cool: Catalina Chirica, PR-ul care ar putea aparea in reclame

related posts

Modifică setările cookies