Joburi cool: Sorina Daescu-Topceanu, modelul din PR. De la imagine la construirea unui brand


Portofoliul de model si prietenia cu designerul de incaltaminte Mihaela Glavan te pot face sa crezi ca Sorina Daescu-Topceanu lucreaza pe cat-walk. De fapt a reusit ca la numai 24 de ani, dupa ce a cochetat putin cu modellingul, sa devina PR Manager la Bortun Olteanu, una din agentiile de PR importante de pe piata. Iar Mihaela Glavan i-a devenit in timp nu doar prietena, ci si clienta.


Nu s-a multumit cu a fi fata frumoasa din reclama
“As putea glumi putin spunand ca lucrez in industria comunicarii de la 16 ani. Pe-atunci doar ca model care devenise imaginea unui brand de haine din piele.”, spune Sorina razand.  Sotul ei, Tudor Daescu, a facut-o sa se gandeasca la domeniul relatiilor publice. “De multe ori, Tudor spunea ca PR-istii sunt precum papusarii pentru ca ei stiu in acelasi timp ce se intampla in fata scenei, dar si in spatele acesteia. Aceasta comparatie a fost cea care m-a atras spre aceasta meserie. Interviul, unul amical, a fost cu Andrei Bortun, actualul presedinte al Millenium People, grupuri de business-uri in comunicare, printre care si Bortun∙Olteanu.” povesteste ea. 

Proiectele preferate: „parfumand” branduri
"Hotel Campari si Campari Tales sunt poate unele dintre cele mai frumoase povesti, la scrierea carora am contribuit. Vorbesc aici de doua evenimente grandioase care au dezvaluit publicurilor valorile care au facut din campari unul dintre cele mai parfumate branduri din lume. Au urmat multe alte povesti, culminand cu cele publicate la propriu, atunci cand cu ajutorul Cristinei Bazavan si a clientului meu Prestigio am cules povesti de Craciun si povesti de dragoste, disponibile acum sub forma de ebook-uri in intreaga lume”, explica Sorina entuziasmata. Din pasiunea cu care vorbeste despre munca ei, se vede ca si-a ales meserie potrivita.

Criza in PR: bugete mai mici, provocari mai mari
Criza financiara a fost un test greu de trecut pentru profesionistii din PR si publicitate. Multi au ramas fara slujbe, iar unele firme au fost nevoite sa se inchida dupa ce si-au pierdut toti clientii. "Eu am perceput criza ca pe o mare provocare, atat pentru mine, cat si pentru clientii mei. Bugetele s-au micsorat drastic sau au disparut intru totul. Multe medii clasice de comunciare au urmat acelasi parcurs. Mesajele noastre trebuiau insa sa ajunga la publicurile pe care le vizam. Si au ajuns. Noi am castigat clienti in aceasta perioada. ECCO, Prestigio si Canyon sunt doar cateva exemple.", spune Sorina despre ultimii ani. 

Prietenia cu Mihaela Glavan
„Petreceam multe seri in curtea Mihaelei sau pe terasa unei cabane de munte, discutand despre cum vedeam dezvoltarea brandurilor ei si comunicarea din jurul lor. Aceste discutii din prietenie s-au oficializat la un moment dat, iar acum discutam si in timpul zilei.” 

Shopping in Romania
Desi multe femei spun ca asteapta vacanta pentru a face cumparaturi masive pentru ca oferta si preturile din afara sunt mult mai bune, Sorina spune ca piata romaneasca a ajuns la un nivel satisfacator. „Piata de la noi a inceput sa se dezvolte din ce in ce mai mult, atat datorita venirii in tara a mai multor branduri fashion, dar si a dezvoltarii magazinelor locale precum Entrance, Benjamin Vintage Store sau The Place. Iar cand vine vorba de designeri, raman atasata de creatiile Andreei Badala si ale Irinei Marinescu”, spune Sorina, o adevarata pasionata de moda, asa cum era de asteptate: doar a lucrat in industrie! 

Timp liber in Bucuresti: ciclism, spa si escalada
„Merg la concerte de rock, joc ping pong sau fotbal de masa. Plimbatul pe bicicleta este punctul central al unui weekend petrecut in Bucuresti. Merg la Residence pentru spa si intalniri de business mai formale. Imi beau ceaiul la The Institute. Dansez serile in cluburile din centrul vechi sau la Tete-a-Tete. Iar la Vertical Spirit si la Ecran merg pentru a ma catara.”, spune ea. 

„Escaladez. Panouri, cand merg la salile din Bucuresti. Stanci, atunci cand reusesc sa evadez pentru un weekend. Este un hobby descoperit destul de recent si este printre printre putinele lucruri care imi capteaza intru totul atentia in momentul in care le practic. Astfel incat a doua zi, la birou, pornesc cu ganduri noi”, explica Sorina cu zambetul pe buze. Dupa silueta ei, inca de model, se pare ca sportul ii prieste.  

Cariera mult visata si vacante de poveste
„Mergeam la o nunta in Italia, drept care am decis sa aterizam la Nisa si sa ne cazam la Cannes. Dupa doua zile am ajuns la Saint-Tropez. Dupa alte doua ne gaseam pierduti prin orasele neumblate ale Provence-ului. Si tot asa pana am ajuns efectiv la nunta, in Torino. Am inchis cercul la Nisa, cu o oprire de o zi in Monte Carlo. Recomand oricui sa aplice reteta zbor cu avionul si inchiriat masina la destinatie.”, asa poveste ea cea mai frumoasa vacanta de pana acum. Si are in planuri sa o depaseasca in anii care urmeaza. 

Sorina Daescu-Topceanu este PR Manager la agentia de PR Bortun Olteanu. 

  • Joburi cool: Sorina Daescu-Topceanu, modelul din PR. De la imagine la construirea unui brand

related posts

Modifică setările cookies