Kristina Dragomir isi vinde palariile in magazine exclusiviste din intreaga lume. Cum au ajuns creatiile ei celebre


Palariile create de Kristina Dragomir sunt apreciate de fashioniste din Romania si nu numai. Creatiile sale au ajuns in renumite concept store-uri internationale, iar din aprilie vor putea fi admirate si la Hollywood. 


Kristina Dragomir furnizeaza palarii pentru Casa Regala a Romaniei, iar Principesa Margareta a purtat creatiile sale la renumitul eveniment Royal Ascott, din Marea Britanie, precum si la nunta regala din Luxemburg.

Materialele pe care le foloseste Kristina Dragomir pentru palariile sale originale sunt importate exclusiv din Londra si sunt lucrate 100% manual din fibre naturale.

Palariile Kristinei pot fi admirate si cumparate dintr-un show-room cu totul special.  Showroom-ul se afla intr-un imobil incarcat de istorie, construit de arhitectul Leon Silion in anul 1938 in stilul neo-romanesc, considerat la acea epoca “cel mai fertil imobil din Capitala”, in care au locuit Eugen Lovinescu, Caius Iacob si Liviu Rebreanu. 

Kristina Dragomir este un nume de referinta pentru fashionistele din Romania, care s-au indragostit de palariile tale.  Ce le poti spune despre tine persoanelor care (inca) nu te cunosc?

Sunt un artist vizual care a transpus limbajul artei plastice in obiecte tridimensionale, transformate ulterior in palarii. Interesul personal pentru fascinanta lume a palariilor isi are radacinile in cautari si experiente tehnico-artistice, axate pe directia descoperirii unor noi modalitati personale de exprimare. Iar una dintre marile provocari ale cercetarii mele artistice este puterea simbolica pe care doresc sa o imprim asupra obiectelor pe care le creez. 

Cum ti-ai descrie tu palariile?

Heads Not Hats este sloganul brandului. Palariile pe care le creez transforma capul intr-un artefact mobil. Astfel am reusit sa introduc conceptul de fashion head, ce capteaza privitorul, conducandu-l catre imaginar si fantezie. Obiectul cercetarii mele artistice este palaria, un obiect - concept care se cere in permanenta reevaluat si remodelat prin prisma cerintelor prezentului. Formele palariilor mele sunt forme moderne care se refugiaza astazi in fictiune, luand forme neobisnuite de supereroi, cranii umane sau forme animaliere.

Ce fel de palarii prefera romancele?

Femeia romanca isi doreste sa fie un exemplu de eleganta, dar in acelasi timp sa fie si o aparitie in multime, iar aceste femei cauta intotdeauna cele mai indraznete forme. De aceea le propun forme nonconformiste si concepte indraznete, exprimate doar prin intermediul palariilor create. Temele abordate contribuie si ele la articularea unei imagini fantastice a palariei, posibila doar in contextul modei actuale si mai ales pe gustul romancelor.

Cand ai realizat prima palarie si cum ti-ai dat seama ca ai un adevarat talent pentru asa ceva?

Nu este ceva ce constientizezi, a venit firesc in cadrul preocuparilor mele artistice ca o complectare.

O palarie potrivita poate  da un plus de stil persoanei care o poarte.  In functie de ce aspecte ar trebui sa alegem o palarie?

Devansand functiile sale primare – acoperire si protectie, palaria devine in acest caz un instrument atat estetic cat si simbolic, definit de forme puternice, expresive si tridimensionale. Palaria are inainte de toate o valoare etnica, ea exprimandu-si apartenenta la un grup social, la o profesie, o varsta sau sex.

Desi cu o mostenire stilistica depreciata de vremuri tulburi, palaria imbogateste in continuare arsenalul de seductie, oferind incredere, prestanta si o latura cuceritoare. Este un simbol al asimilarii de catre o persoana umana al unui anume ideal. Femeile, de exemplu, isi doresc permanent sa intervina asupra propriilor corpuri, pe care le modeleaza estetic prin moda in virtutea unor idealurilor personale sau culturale iar functia ornamentarii are multiple aspecte de organizare sociala.

“Cu totii cochetam cu moda pentru ca a existat intotdeauna o inclinatie spre accesorizare si decorare corporala – mijloace care ne pot face sa devenim mai creativi si mai atractivi” sustine Celia Stall-Meadows. Iar palaria trebuie sa fie o exprimare fireasca a discursului estetic al femeii. Nu un accesoriu alipit. De aceea sustin cu tarie ca palaria si capul trebuie sa formeze un tot unitar. Iar criteriul cel mai important pentru a alege o palarie, este sa fie lucrata made-to-measure. Astfel modelul ce urmeaza a fi creat se va adapta fizionomiei si constitutiei persoanei respective, suportand multiple interpretari constructive.

Ce modele de palarii se poarta in 2015?

Odata ce moda contemporana a devenit un fenomen al culturii de masa, publicul a inceput sa fie interesat foarte mult de configuratii noi, de forme inedite iar in 2015 gasim aceste forme de palarii conceptuale, curajoase, in culori tari si boruri XXL, perfecte pentru a inobila tinute simple, conferindu-le un aer nonconformist.

Ne poti spune in ce consta procesul creatiei unei palarii? De la idee, pana la desen si expunerea in magazin?

Pornesc intotdeauna de la un concept, o sinteza a unor modele pregatitoare. Obiectul este mai intai conturat in schitele de pe hartie dand nastere unui calapod. Ulterior acest calapod este cioplit-n lemn cu maiestrie de slujitori ai Reginei Angliei, urmand propriile mele schite. Astfel calapodul se transforma intr-un teren predilect de expresie, constituind forma de baza a palariei.

Formele clasice sunt reinterpretate prin intermediul artei, iar simbolurile incorporate in volume ca elemente decorative, devin mai usor descifrabile. Odata stabilita forma finala, palaria intra intr-un intreg proces de animare a ideii, un proces plin de maiestrie ce insumeaza munca migaloasa a unei intregi echipe de profesionisti.

Le-ai cucerit si pe vedetele din Romania cu palariile tale. Cat mai e pana la Hollywood? Vinzi palarii si in strainatate?

Creatiile mele au depasit demult granitele tarii. Palariile marca Kristina Dragomir se regasesc acum in cele mai selecte si exclusiviste concept store-uri internationale. L'Eclaireur, unul dintre cele mai vechi si renumite concept store-uri pariziene, prestigiosul concept store japonez Beams International din Japonia, Muzeul de Arta Contemporana din Chicago, Swinger International Milano sau Marc by Marc Jacobs din Bruxelles, sunt doar cateva exemple de magazine la nivel mondial care comercializeaza brand-ul Kristina Dragomir, pozitionandu-l pe aceeasi lista de brand-uri cu toate marile case de moda din lume.

Si ca tot m-ai intrebat de Hollywood, incepand cu 1 aprilie a.c, palariile Kristina Dragomir vor face parte din cea mai mare instalatie de arta - The Residency/Who You Are, o instalatie de arta al carui curator este Bea Akerlund – (hollywood’s hottest stylist), care va prezenta lumii intregi, cei mai emergenti designeri direct in inima Hollywoodu-lui, acolo unde arta si-a dat deja intalnire cu moda.

Care sunt cele mai mari satisfactii pe care le-ai avut de cand ai inceput acest business?

Cand Principesa Margareta a Romaniei mi-a purtat creatiile atat la Royal Ascot - The Queen’s Diamond Jubilee cat si la Royal Marriage din Luxembourg.

Colaborarea cu Familia Regala a Romaniei, inceputa in urma cu 3 ani, reprezinta pentru mine o onoare deosebita. Alteta Sa Regala Principesa Mostenitoare mi-a oferit, in numele Majestatii Sale Regelui Mihai I, certificatul de Furnizor al Casei Regale a Romaniei ca semn de recunoastere si de apreciere a calitatii deosebite, pentru palariile create.

Care sunt cele mai cerute modele de palarii?

Palariile ce releva simbolistica felinelor misterioase si palariile ce mizeaza mult pe simplitatea pura a formei si pe detaliu original, cu personalitate, plasat ingenious.

Care a fost cea mai extravaganta solicitare din partea unei cliente?

Cea mai extravaganta palarie a fost solicitata si creata pentru Finala Cupei Mondiala din Dubai, un eveniment sponsorizat de Emirates Airline. La acesta finala, doamnele participante la eveniment se pot inscrie la concursurile in care eleganta si originalitatea palariei cat si a tinutei, sunt premiate substantial, cu cate un Ferrari, in prezenta unui juriu de specialitate.

Care este palaria ta preferata si de ce?

Palaria in forma de craniu uman este forma perfecta pe care am ales-o sa o reprezint impreuna cu simbolistica formelor geometrice elementare. Aceasta forma golita de continutul sau simbolic fixat de istorie a devenit o ambasadoare subiectiva al universului meu personal.

Este o forma ce atrage ca un magnet prin concept si simbol. Iar in creatia artistica personala, incerc sa concretizez pasiunea mea pentru fascinantul univers al inter-relationarilor simbolice, in forme artistice tangibile. Asa a luat nastere in interiorul acestei forme, o calota captiva, transformand palaria, intr-un ansamblu complex cu spatialitate, ce imbina amonios doua forme diferite, printr-o suprapunere si o abordare inedita. 

Ce ne poti spune despre showroomul unde sunt expuse palariile? Arata superb!

Showroom-ul se afla intr-un imobil incarcat de istorie, construit de arhitectul Leon Silion in anul 1938 in stilul neo-romanesc, considerat la acea epoca “cel mai fertil imobil din Capitala”, in care au locuit Eugen Lovinescu, Caius Iacob si Liviu Rebreanu. In amenajarea spatiului am pus accent pe simplitate, ergonomie si functionalitate. Showroom-ul este aerisit si incurajeaza miscarea libera.

Am folosit o paleta coloristica redusa, mobilierul este creionat simplu si in linii drepte, inaltimea peretilor a fost subliniata de panouri decorate ornamental cu stucaturi, ferestrele inalte si elegante sunt foarte frumos proportionate si se raporteaza la sobrietatea geometrica a spatiului. Candelabrele impunatoare din potelan, cufarul si pardoseala din stejar masiv dateaza din anul construirii imobilului.

Siluetele repetitive cu forme alungite, suple si elegante pe care sunt puse palariile, tradeaza un tridimensionalism dinamic si expresiv, ca si masa-cal creatie a sculptorului Darie Dup. Vitralile ofera interiorului o mare eleganta, stucatura si portelanul pictat Fornasetti, fiind elemente ce justifica la randul lor ornamentatia avand la baza valoarea liniei. In fond ea este cea care traseaza cu exactitate valorile spatiale, intr-un limbaj atat de graphic si de elegant.

Cine mai face parte din echipa ta? 

Tehnicianul principal si omul din spatele brandului este sotul meu Cristian Dragomir. El este cel care modeleaza palariile pe calapod si da viata tuturor acestor forme si idei inedite.

Cu ce te ocupai inainte de a deveni designer de palarii?

Un artist vizual se reinterpreteaza permanent prin intermediul artei. Am fost perioade in care am pictat, am facut grafica publicitara, design de obiect, design de costum, make-up si design interior.

Care este relatia ta cu “patria palariilor”, Anglia? Stim ca iti achizitionezi o parte de materiale de acolo.

Materialele pe care le folosesc sunt importate exclusiv din Londra si sunt lucrate 100% manual din fibre naturale. Aceste tesaturi contin zero fibre de carbon si reusesc sa dea fiecarei palarii in parte o nota distinctiva si rafinata la final.

Care crezi ca e factorul care a determinat succesul tau?

Succesul meu consta in modalitatea de abordare a acestui obiect decorativ cat si in interpretarea lui, sustinand, in fapt si o necesitate de adaptare a judecatilor de valoare vizavi de realitatile prezentului, prin adoptarea unei atitudini lipsita de prejudecati in evaluarea creatiei artistice prin prisma multidisciplinaritatii.

Cat de mult muncesti intr-o zi? Cum arata pentru tine o zi “la birou?”

Este un business la care sunt conectata permanent, muncesc cate 12 -14 ore in fiecare zi.

Care a fost cea mai grea situatie pe care ai intampinat-o in construirea propriului business si cum i-ai facut fata?

Inceputul a fost cel mai greu moment. Faptul ca aceasta meserie a disparut demult din nomenclatorul CAEN de meserii din Romania a facut foarte dificil startul dar in acelasi timp a fost si o deschidere catre fascinanta piata londoneza.

Care a fost momentul de care esti cel mai mandra?  

Momentul de care sunt cel mai mandra este ca am reusit performanta ca la o distanta de 60 ani de la perioada interbelica, sa fiu primul artist roman care a reintrodus palariile in limbajul stilistic de zi cu zi al romancelor.

Ce recomanzi tinerelor care viseaza sa aiba propriul business de moda?

Secretul unui business de success sta in pasiunea pe care o pui atunci cand realizezi ceva de inalta tinuta si acest lucru se va reflecta zilnic in discursul public pe care il practici.

related posts

Modifică setările cookies