Marketing manager pentru o companie care inoveaza tehnologia. Mihaela Stanoiu vorbeste despre o cariera de invidiat


De la o mica afacere de export din Coreea, Samsung a evoluat in 70 de ani la un lider mondial in domeniul electronicelor. Cum concurenta pe piata in secolul 21 este mai mare ca oricand, postul de Marketing Manager in Romania si Bulgaria presupune o responsabilitate uriasa. Mihaela Stanoiu este cea care de doi ani si doua luni ocupa aceasta functie si reuseste sa tina pasul cu cele mai noi tendinte din domeniu.


Marketing Manager in doua tari europene

Brandul conscut astazi in intreaga lumea nu numai ca a urmarit trendurile comunicarii mondiale si chiar a inovat prin produsele sale. Primul telefon cu infrarosii din lume, cel mai subtire televizor sau camera foto hibrida inovatoare – sunt doar cateva din superlativele pe care compania le are in portofoliu. 

„Romania si Bulgaria nu sunt piete foarte diferite in ceea ce priveste mentalitatea, nivelul de trai, obiceiurile de consum. Intr-adevar, Bulgaria este o piata mai mica fata de Romania, dar destul de asemanatoare cu a noastra. Astfel, povocarea vine mai degraba din coordonarea de la distanta a echipei din Bulgaria, insa tehnologia moderna ne ajuta sa depasim si aceasta bariera.”, spune Mihaela Stanoiu.

Secolul Eco in tehnologie

In secolul 21, o companie care se respecta nu urmareste doar obiective financiare, ci include in strategie si grija pentru planeta.  Nu face exceptie nici angajatorul Mihaelei Stanoiu, pentru ca Samsung promoveaza produse mai putin poluante si vorbeste despre impactul asupra mediului foarte des.

„Un procent din ce in ce mai mare din populatie a devenit preocupat de valorile ecologice, intelegand impactul negativ pe care il au asupra mediului unele produse. Ma bucura faptul ca aceeasta tendinta a luat amploare si ca aceste valori sunt impartasite si de compania in cadrul careia lucrez, care isi diversifica de la an la an gama de produse ecologice, un exemplu elocvent in acest sens fiind si lansarea in Romania, la sfarsitul anului trecut, a gamei de masini de spalat Eco Bubble, care reduc cu pana la 70% consumul de energie. Consider insa ca, pentru ca schimbarea sa se produca in adevaratul sens al cuvantului, este nevoie sa constientizam in profunzime aceste valori si sa ne cream noi obiceiuri in stilul nostru de viata.  Desi in genere produsele ecologice sunt mai scumpe, necesitand o tehnologie mai avansata, ele trebuie privite ca o economie pe termen lung, o investitie in viitor. Astfel, este nevoie de un efort concentrat, atat din partea producatorilor, cat si al consumatorilor, pentru a ajuta la dezvoltarea acestui segment de piata.”, ne-a declarat Mihaela Stanoiu.

Legatura dintre tehnologie si... ingirjire personala 

Inainte sa se ocupe de aceste doua piete importante pentru compania Samsung Electronics, Mihaela Stanoiu a lucrat pentru Procter&Gambel si a mai detinut o pozitie de coordonare regionala: Head of Communication Planning in cadrul Starcom Media (parte a Leo Burnett Group). 

„Desi este vorba de doua industrii diferite, exista destul de multe asemanari intre ele, cum ar fi ritmul de lansare si dezvoltare a unor noi produse pe piata. Astfel, cunostintele acumulate in perioada in care am lucrat cu Procter & Gamble cat si job-urile ulteriore (in domeniul strategiei de comunicare) mi-au fost de mare folos in pozitia actuala si m-au ajutat sa ma acomodez repede la schimbarile rapide care se produc in aceasta industrie si sa lucrez pe mai multe piete”

Jobul care i-a influentat intreaga cariera

„Dupa terminarea facultatii am lucrat o scurta perioada in cadrul Ministerului Comertului, dar jobul pe care il consider edificator pentru formarea mea si pentru traseul pe care l-am ales este cel de Media Planning la Arbo Media. Acest job mi-a inflentat decisiv cariera si drumul pe care l-am urmat, mai ales ca in 1997, cand am inceput sa lucrez in acest domeniu, tot ce insemna marketing, advertising, comunicare era la un nivel incipent in Romania. Am crescut odata cu piata si am acumulat foarte multe cunostinte in acea perioada.”

„Am jucat „rolul” de profesoara, cativa ani, in cadrul ASE si imi pare rau ca, din cauza lipsei de timp, am fost nevoita sa intrerup aceasta colaborare. Mi-a facut placere insa se discut cu studentii si consider ca a fost un schimb de informatii eficient, benefic pentru ambele parti. Daca as avea ocazia si timpul necesar, cu siguranta as accepta din nou o asemenea provocare.”

Familia unei femei de cariera

„Nu am amanat si nu am conditionat niciodata formarea unei familii de evolutia in cariera. Dimpotriva, mi-am intemeiat o familie la o varsta destul de tanara si ma bucur lucrurile s-au intamplat asa. Desi exista perioade in care sacrifici din timpul alocat familiei pentru cariera, cred cu tarie ca nicio reusita nu poate inlocui bucuriile pe care ti le ofera o familie. Pentru a raspunde pe scurt la intrebare, sunt casatorita si am o fiica de 11 ani, careia ii dedic aproape tot timpul meu liber.”

„In general, in vacanta imi place sa calatoresc si de aceea incerc sa imi creez vacante fie doar si de 2-3 zile in care sa explorez un loc nou. In weekenduri aleg sa merg des la munte care, indiferet de anotimp, ma ajut sa sa ma relaxez si ma incarca de energie.”

Calatorii si shopping

„Recunosc ca imi place sa merg la shopping oriunde calatoresc, este parte din experienta de vacanta. Sigur ca imi cumpar lucruri si din Romania, insa in weekenduri prefer sa ies in natura decat sa imi petrec timpul in magazine.”

  • Marketing manager pentru o companie care inoveaza tehnologia. Mihaela Stanoiu vorbeste despre o cariera de invidiat

related posts

Modifică setările cookies