Vrei o cariera de succes? Uite 7 sfaturi de business de la Oprah Winfrey


Antreprenori, oameni de afaceri si toti cei care doresc sa reuseasca in cariera au de invatat de la cea mai bogata femeie de culoare din lume. Nu degeaba averea sa este estimata la aproape 3 miliarde de dolari, potrivit Forbes. Realizatoarea americana a construit de-a lungul anilor un brand puternic, care i-a adus putere, influenta, notorietate si milioane de fani. Iata care sunt cele sapte reguli de aur care i-au garantat succesul reginei industriei mass-media.


Dupa 4.560 de showuri de televiziune, Oprah, considerata de Forbes a doua personalitate influenta din lume, si-a luat ramas bun de la telespectatorii sai. Ultimele editii din emisiunea care a fost lider de audienta in Chicago timp de multi ani au fost pline de surprize.

Zeci de celebritati, printre care Beyonce, Tom Cruise, Tom Hanks, Jamie Foxx si Madonna au venit sa isi arate aprecierea fata de realizatoarea tv. Ultima emisiune a showului lui Oprah a fost urmarita de 18 milioane de oameni din intreaga lume. "Nu este un secret faptul ca milioane de persoane se simt inspirate de Oprah. Eu sunt una dintre aceste persoane. Ea lupta pentru lucrurile in care crede, chiar daca asta o face sa devina nepopulara", a spus Madonna in ultima editie a celebrei realizatoare.  

"Femeile de pretutindeni au ajuns sa inteleaga mai bine ce sunt, cine sunt si ce pot deveni", a adaugat si Beyonce.   Numeroase vedete internationale si oameni de business se intreaba insa care este secretul realizatoarei americane.

Cum trebuie sa procedeze pentru a-si construi un brand precum Oprah? Iata cateva reguli pe care le poti invata si tu de la rasunatorul succes al reginei mass-media.  

1. Valoreaza-ti fanii, ofera-le satisfactie pentru faptul ca te considera un brand. Fa-i sa te vada precum un om important. In rubrica „Lucrurile favorite ale lui Oprah”, prezentatoarea americana daruia tot felul de lucruri – de la camere video, la cornuri si pana la masini. O buna lectie de afaceri consta in a-ti surprinde „clientii”, lucru care-ti aduce nu doar entuziasm, ci si fidelitate. Consumatorii isi vor indrepta atentia spre compania/brandul tau, fiind obisnuiti cu astfel de strategii.

2. Asuma-ti riscurile si fa-te remarcat. In 1988, Winfrey a invitat in emisiunea sa un grup de neo-nazisti din California. Desi mai tarziu Oprah a afirmat ca regreta decizia luata, miscarea a propulsat-o in atentia publicului si a aratat ca realizatoarei nu i-a fost teama sa-si asume riscuri .

3. Experimenteaza lucruri noi. Winfrey si-a inceput cariera in 1983 cu un show tv matinal, de jumatate de ora, in Chicago. De atunci, Oprah si-a focalizat business-ul spre emisiunea care i-a purtat numele si care a fost difuzata timp de 25 de ani. In 2000 si-a lansat revista The Oprah Magazine, iar in 2010 propria televiziune (OWN). Desi a renuntat la showul care a facut-o celebra, prezentatoarea de culoare urmeaza sa realizeze un alt show, care va fi difuzat de postul sau.  

4. Povesteste lumii despre tine, arata-le cine esti. Unele companii au tendinta de a ascunde antreprenorul in spatele brandului. Acesta nu a fost si cazul lui Oprah. Talk-showul moderat de ea a scos la suprafata adevarate secrete despre viata sa privata, cea mai controversata fiind cea legata de abuzul sexual la care a fost supusa in copilarie. Cei mai multi oameni de afaceri prefera sa tina departe de ochii presei viata intima, dar mesajul realizatoarei a fost unul clar: transparenta intre ceea ce reprezinta si business-ul sau a fost perceputa ca sinceritatea si i-a adus increderea si admiratia publicului.

Citeste mai multe pe www.incont.ro!

related posts

Modifică setările cookies