Cum să treci peste depresiile de iarnă


Diminețile întunecoase, nopțile lungi și zilele friguroase sunt tipice iernii și te fac să numeri zilele până la sosirea primăverii.

Tag-uri: #depresie

Copy Facebook: Dacă simți că moralul tău scade odată cu mercurul din termometru, atunci este momentul să iei atitudine. Află cum din următorul articol. ===▷▷▷

În cărțile de medicină nu există un diagnostic referitor la depresiile provocate de vreme, dar specialiștii recunosc că aproximativ 20% dintre oameni sunt mai triști și lipsiți de energie în această perioadă a anului. Dacă te numeri printre ei, iată ce ar trebui să faci.

Bucură-te de iarnă!

Să zicem că urăști iarna, zăpada și vremea mohorâtă, dar a venit momentul să îi acorzi o șansă. Îmbracă-te bine și ieși la o plimbare. Înfruntă frigul și încearcă să vezi partea frumoasă a acestui anotimp. Nu ai zăpadă în oraș? Nu e nicio problemă. Este momentul perfect să organizezi o excursie la munte, alături de cei dragi. La început de an, găsești oferte de cazare in Poiana Brasov la prețuri mult mai mici față de cele din perioada sărbătorilor.

Poți încerca un sport de iarnă, chiar dacă nu ești pasionat. Mersul pe schiuri sau pe snowboard nu este chiar atât de greu. Iar dacă simți că nu ești făcut pentru așa ceva, te poți da cu sania sau pur și simplu poți savura o cană de vin fiert.

Intră în starea de spirit potrivită!

Popoarele scandinave au de înfruntat ierni mult mai lungi și zile mult mai scurte. În Norvegia, se face lumină la ora 9 dimineața și începe să se înnopteze încă de la 14:30! Nordicii au fost nevoiți să se adapteze și au inventat conceptul Hygge. Ideea de bază este să încerci să te bucuri de ceea ce este în jurul tău, să faci rai din ce ai. Statul în casă alături de familie și prieteni devine astfel mult mai plăcut. Dacă ai și lumina potrivită, dar și o cină pe cinste, iarna va trece mult mai ușor și fără depresii.

De asemenea, poți să folosești această perioadă a anului pentru a face planuri legate de viitoarele destinații de vacanță. Studiile arată că cei mai mulți pasionați de călătorii se bucură mai mult de organizarea excursiei decât de călătoria în sine.

Schimbă-ți dieta!

Carbohidrații din pizza te fac să te simți bine pe termen scurt, dar îți vor lua din energie pe termen lung. Este momentul potrivit să treci la o dietă mai sănătoasă, bazată pe carbohidrații din broccoli, spanac, dovlecei sau linte. Aceștia se digeră mai greu, ceea ce înseamnă că nu îți vor ridica brusc nivelul de zahăr din sânge, iar pe termen lung vor avea efecte mult mai bune asupra stării tale de spirit.

Bineînțeles, te poți răsfăța în continuare cu câte o ciocolată atunci când simți nevoia de dulce. Te va ajuta să uiți de anxietate. De asemenea, o cană cu cacao cu lapte poate face minuni într-o seară rece de iarnă. Nu uita nici de suplimentele care conțin vitamina D. Lumina mai slabă din această perioadă a anului îți poate scădea randamentul. Consumă mai mult pește pe timpul iernii și nu vei avea mai avea probleme.

Fii cât mai activă!

Un studiu realizat de Harvard arată că mersul pe jos ameliorează simptomele depresiei moderate. Experții recomandă plimbări de 30 de minute de cinci ori pe săptămână pentru a avea un moral mai bun în această perioadă a anului. De asemenea, practicarea unui sport, mersul la sală, sau exercițiile făcute acasă îți vor ridica nivelul de serotonină, substanța fericirii.

O altă modalitate de a te menține în formă este terapia prin muzică. Dacă vei asculta melodii vesele, pofta de viață îți va reveni încetul cu încetul. Filmele, cărțile, jocurile de societate sunt și ele recomandate în această perioadă mai dificilă. Cu cât îți vei ține mintea mai ocupată, cu atât vei uita mai ușor de vremea mohorâtă.

Sursa foto: pexels.com

 

related posts