Intotdeauna, la inceputul verii, imi propun sa profit din plin de vremea calda si sa nu las niciun weekend fara sa fac ceva interesant. Insa, in fiecare vineri, imi pun eterna intrebare: weekendul asta unde sa ma duc?

Primul impuls este sa merg la mare. Asa am facut si weekendul asta. In fiecare an imi promit mie insami ca nu o sa mai merg la noi la mare. Dar cum, cu ajutorul noii autostrazi se ajunge in doua ore si jumatate (atat am facut din Bucuresti pana in Vama Veche), zic ca este pacat sa nu profit. Si asa am ajuns iar in Vama Veche, unde am avut parte de cea mai mizerabila cazare din viata mea.

O mizerie si o bataie de joc mai mare nu am vazut in viata mea. Desi aveam rezervate doua nopti, dupa o noapte de chin si mizerie, m-am intors acasa. Pe langa conditiile de cazare mizerabile, cineva mi-a vomitat pe masina, iar pe plaja mirosea destul de neplacut din cauza toaletelor de pe drum.

Sambata dimineata mi-am facut bagajele si, daca tot am facut drumul pana la mare, am zis sa dau o fuga pana in Bulgaria. Mi-am propus sa vad doua locuri de care auzisem la televizor: Rusalka si ferma de scoici de la Dalboka – ambele destul de aproape de granita. Rusalka este un loc “over rated”, parerea mea. Am ajuns la un fel de complex cu bungalouri, cu piscina, miniteren de golf, un mic spa si plaja privata, la care aveai acces contra cost.

Foto: plaja Rusalka, Bulgaria

Totul pustiu in jur, desi eu imi imaginam ca este vorba de un sat sau ceva de genul. Am ajuns si la o plaja mica, gratuita, ce-i drept plina de farmec. Era intr-o zona stancoasa si nisipul era adus acolo de oameni. Din pacate, in apa iti rupeai picioarele din cauza pietrelor.

Foto: Rusalka, Bulgaria

Nu am stat mai mult de o ora acolo, pentru ca era cam plictisitor. Dupa asta am ajuns la restaurantul de la Dalboka, unde mi s-a parut intr-adevar superb. Terasa este asezata pe malul marii si este o priveliste minunata.

Foto: Dalboka

Am mancat frigarui de scoici pane si afumate, scoici natur cu pasta de usturoi, scoici in tigaie cu sos picant si scoici cu orez... Da, am mancat ceva :))) Si toate astea n-au costat mai mult de 100 Ron, pentru doua persoane, in cantitati destul de mari. Se poate plati nota in lei, euro, dolari... bani sa fie, cred ca ar fi primit si yeni daca aveam :)

Foto: Dalboka, Bulgaria

Parcarea, intinsa practic pe cateva sute de metri, era arhiplina, majoritatea masinilor avand numere de Romania.

Pe drumul de intoarcere catre Romania m-am oprit sa cumpar de la taranii de pe drum rosii bulgaresti, imense si absolut delicioase.  Nici nu se compara cu cele de la noi din viata. Si mi-am mai cumparat si cativa dovleci mici si haiosi, pe care i-am pus de decor in bucatarie :)

La intoarcerea spre Bucuresti m-am oprit pentru o ora in Jupiter, ca sa fac o ultima baie in mare pe anul asta. Daca in Vama se schimba cate ceva in fiecare an (din pacate nu se construiesc si niste toalete decente), mi s-a parut ca in Jupiter parca a stat timpul in loc. Poate e doar parerea mea. Mi-a placut ca nisipul era fin, iar intrarea in apa excelenta. Pe nisip, exact cum vedem in reportajele de la tv din weekend: cearsaf langa cearsaf. Ma bucur ca romanii au inceput totusi sa mai mearga si la noi pe litoral. Si eu as merge, dar la Mamaia unde am auzit ca este foarte frumos, nu imi vine sa ma duc din cauza preturilor de acolo , iar in celelalte statiuni e cam paragina. Apropo de Mamaia, a fost o colega in urma cu doua saptamani si a platit 60 de euro pe noapte de persoana in camera intr-un apartament inchiriat. Mi se pare enorm. Sigur exista si cazari mai ieftine, dar recunosc ca nu m-am interesat prea tare.

Drumul de intoarcere sambata seara a fost foarte ok. In caz ca nu stiati, taxarea pe autostrada nu se face vineri seara si duminica seara, pentru a se evita ambuteiajele. Singura parte mai putin buna a fost faptul ca am luat-o pe centura Bucurestiului, care este...interminabila.

Weekendul meu s-a terminat cu o zi de distractie la noul aqua park deschis in Bucuresti, “Divertiland La plaja” despre care o sa va povestesc data viitoare :)

• Vacanta de 24 de ore: Bucuresti - Vama Veche – Rusalka- Dalboka – Jupiter - Bucuresti