STUDIU. Meditația Mindfulness ajută la îndepărtarea gândurilor negative și reducerea anxietății și stresului


Un om are zilnic între 50.000 și 70.000 de mii de gânduri atât simple, cât și complexe. Din păcate însă, conform studiilor oamenilor de știință, 70% – 80% dintre acestea sunt negative…


Creierul nostru născocește o mulțime de gânduri fără permisiunea noastră. 

Majoritatea gândurilor noastre se bazează pe frică și îngrijorare. Oamenii de știință au scris despre "tulburarea minții" sau Mintea de Maimuță( termenul folosit pentru a descrie o minte care zboară de la un lucru la altul, niciodată nu stă pe loc, să se odihnească) timp de multe secole, iar noile cercetări vin cu un rezultat surprinzător.

 Meditația poate dezactiva zona creierului care se presupune că este responsabilă pentru o crearea gândurilor negative.

Iar acum, noile cercetări arată că meditația, de fapt, reduce apariția gândurilor intruzive.

Studiul, realizat de Universitatea din Southampton, a împărțit 77 de persoane în trei grupuri și le-a instruit pe scurt despre diferite tipuri de meditație / mindfulness. 

Primul grup a învățat meditația atenției focalizate, care, după cum sugerează și numele, îl învață pe cineva să-și concentreze atenția și este considerat tipul de meditație pe care ar trebui să o înveți mai întâi. (În mod obișnuit, "elementul" de focalizare este respirația, dar uneori se utilizează un obiect fizic sau o mantra.) În acest studiu, instrucțiunile au inclus fraze cum ar fi "A deveni conștient de senzația de respirație ... observând unde în corpul fizic  simți senzațiile fizice de respirație ... apoi alegând un loc pentru a urma respirația ... Și de fiecare dată când îți dai seama că atenția ta a rătăcit, adu-ți ușor atenția înapoi la respirație și senzațiile din corpul tău ... "

 

Al doilea grup a învățat forma mai avansată de monitorizare deschisă de meditație (adesea numită meditație de mindfulness), în care individul observă cu curiozitate și fără să-și judece propriile gânduri. Instrucțiunile au inclus: "Direcționați-vă atenția spre mintea voastră ... observați gânduri, emoții, senzații fizice ... De fiecare dată când deveniți conștienți de o experiență privată, cum ar fi un gând sau un sentiment ... îndreptându-vă atenția spre ea, recunoscând-o, cât de bine poți, lăsând lucrurile să fie ca și cum ar fi ... făcând spațiu pentru experiențele tale ".

 

Și într-un grup de control, oamenii au învățat un fel de mindfulness care ține de conștientizarea muschilor și au învățat cum să îi relaxeze (relaxarea progresivă a mușchilor).

 

Ceea ce a fost interesant a fost cum a fost testată frecvența gândurilor intruzive. 

 

Gândurile negative ale participanților au crescut considerabil imediat după ce oamenii s-au gândit la temerile lor. 

Persoanele din cel de-al doilea grup au avut o cantitate semnificativ mai mică de gânduri negative intruzive - mai mult decât oricare dintre celelalte două grupuri. 

De asemenea, pesoanele din primul grup au avut, de asemenea, mai puține gânduri intruzive, dar diferența nu a fost la fel de mare ca în cazul grupului al doilea.

Pe măsură ce se se fac tot mai multe cercetări, se conturează ideea că da, meditația face exact ceea ce se spune că face de mii de ani.  În orice caz, este clar că merită să încercați- pentru reducerea stresului și anxietății create de gândurile negative. 



related posts