5 obiceiuri la care trebuie să renunţi pentru a-ţi păstra sănătatea dinţilor


Tag-uri:

Suntem educați de mici să ne spălăm pe dinți după fiecare masă, pentru o dantură sănătoasă, dar este esențial ca tehnica să fie una corectă. Din cauza programului încărcat, de-a lungul anilor, poţi dezvolta anumite obiceiuri nepotrivite pentru sănătatea dinţilor tăi, iar alte mici gesturi cotidiene, precum consumul de fresh-uri, al băuturilor carbogazoase, utilizarea periuțelor  de dinţi prea dure și a scobitorilor, pot afecta sănătatea dinţilor pe termen lung. Mai jos găsești câteva obiceiuri greșite la care ar trebui să renunți.

1. Faci mai multe lucruri în același timp

Fiecare minut câștigat dimineața este prețios, așa că mulţi sunt tentaţi să se spele pe dinți superficial. Aceasta nu este o idee bună. Pentru a te asigura că efectuezi un periaj corect, este important ca operațiunea să dureze cel puțin două minute. Asigură-te că distribui acest timp în mod egal pe toate zonele  dinților. De exemplu, dedică 30 de secunde părții din stânga a maxilarului, apoi 30 de secunde părții din dreapta și așa mai departe. Alternează mișcările verticale cu cele orizontale, pentru a reduce riscul de apariție a cariilor. După periere, se recomandă folosirea aței dentare. Un dus bucal acţionează similar aţei dentare, dar este mult mai eficient. Acest dispozitiv acționează printr-un jet puternic de apă, care curăță spațiile interdentare. Duşul bucal este util și în prevenirea gingivitei și a parodontitelor.

2. Consumi prea multe sucuri de fructe sau băuturi carbogazoase

Poate că îți place să îți începi ziua cu un fresh. Însă, specialiștii îți recomandă să eviți să te speli pe dinți imediat după ce ai băut sucul de portocale. Acidul din fructe erodează smalțul dinților. Pentru a neutraliza aciditatea fructelor, bea un pahar de apă sau lapte după suc sau așteaptă aproximativ treizeci de minute pentru a te spăla pe dinți. Smoothie-urile și diverse alte sucuri de fructe sunt benefice pentru sănătate, deoarece sunt bogate în vitamine și minerale, dar, multe sunt acide și conțin zahăr. Pentru a limita deteriorarea smalțului dentar, este mai bine să încerci să reduci consumul și să le înlocuieşti cu apă minerală, care nu numai că va clăti excesul de zahăr, dar va contribui și la întărirea dinților, dacă este una care conține fluor.

Același lucru este valabil și pentru băuturile carbogazoase, cu sau fără zahăr, care pot accelera eroziunea smalțului dinților.

3. Folosești scobitori

Poate o scobitoare ți se va părea utilă atunci când o bucată de mâncare se blochează între dinți. Însă, scobitorile pot fi agresive, deteriorând gingiile. Cea mai bună soluție în aceste cazuri este ața dentară, chiar dacă nu este ușor de folosit tot timpul.

4. Nu alegi periuța potrivită

Periuța de dinți nu este un obiect pe care să îl cumperi doar ghidându-te după  preț. Trebuie să iei în considerare faptul că nu este necesar să folosești o periuță cu peri tari pentru o curățare corectă și completă deoarece aceasta poate afecta smalțul. Este recomandat să se folosească o periuță cu perii moi, pentru că aceasta poate fi folosită chiar și în spațiul subgingival, fără pericolul de a produce retracții ale gingiilor. De asemenea, poți opta pentru o periuță de dinți electrică, însă numai la recomandare medicului stomatolog și sub îndrumarea acestuia. Nu uita că periuța de dinți clasică trebuie să fie schimbată la fiecare trei luni, la fel și capătul celei electrice. Periuța de dinți trebuie să fie clătită cu apă după fiecare spălare și depozitată vertical, pentru a preveni înmulțirea bacteriilor.

5. Nu mergi regulat la dentist

Consultul periodic și curățarea profesională sunt cele mai bune metode de prevenire și detectare a problemelor dentare, înainte ca acestea să se agraveze. Nu aștepta până când ai o durere de dinți sau o urgență pentru a merge la stomatolog. Sunt recomandate două vizite medicale anuale în scop preventiv sau ori de câte ori este nevoie. De asemenea, fii atentă la eventuale semne de boală, precum gingii înroşite, umflate sau dureroase, sângerare în timpul perierii sau folosirii aței dentare, halenă.

O sănătate orală precară poate afecta calitatea vieții. Durerile, lipsa unui dinte, o infecție  pot influenţa negativ modul în care vorbești, mănânci și chiar felul în care interacționezi social.

Sursa foto: Pexels.com

related posts