9 alimente excelente care nu trebuie să lipsească de la micul dejun


Fie dacă vrei să slăbești, dacă te pregătești pentru o zi obositoare, de un drum lung, mic dejunul nu trebuie să lipsească din planurile tale de dimineață.Te va ajuta să îți reglezi metabolismul, să te concentrezi mai bine și să primești acel plus de energie de care ai nevoie în prima parte a zilei.


Trebuie să știi însă faptul că micul dejun este bun doar dacă alimentele folosite sunt cele potrivite, adică fără prăjeli, fără produse de panificație, dulciuri sau produse care au grăsimi saturate.


9 alimente excelente care nu trebuie să iti lipsească de la micul dejun: 

 

1. Ouă

Sunt sănătoase, sunt ușor de preparat și sunt delicioase. Ouăle reprezintă alegerea perfectă pentru un mic dejun care să conțină nutrienții necesari începutului de zi. Ajută la echilibrarea nivelului de zahăr din sânge și a nivelului de insulină și sunt bogate în proteină, luteină și zeaxanthină, ultimele două bune în contracararea problemelor cu ochii. 

 

2. Fructe

Alături de ouă ouă, la micul dejun trebuie să incluzi și fructe, bogate în vitamine, potasiu și fibre și cu un număr mic de calorii. În cazul citricelor, consumul lor înseamnă multă vitamina C, iar atunci când vorbim despre beneficii ale lămâilor, lista este uriașă, de la rezolvarea problemelor precum tulburările digestive, până la tensiunea arterială.

 

3. Iaurtul grecesc

O altă sursă grozavă de proteine, iaurtul grecesc poate fi foarte bine pus alături de fructe proaspete la micul dejun, precum fructele de pădure. Evită să consumi iaurtul grecesc care vine deja cu arome de fructe, pentru că acesta va conține mari cantități de zahăr. De asemenea, poate e surprinzător, dar cel mai sănătos iaurt este cel gras, deoarece conține acid linoleic, recomandat în scăderea riscului apariției cancerului la sân.

 

4. Cafeaua

O ceașcă de cafea la micul dejun poate fi un mod perfect să-ți începi ziua. Cofeina te va ajuta să fii mai alertă și să iei deciziile importante mai rapid. În același timp, cafeaua te ajută să îți accelerezi metabolismul, ceea ce înseamnă să arzi mai multe calorii peste zi, și este foarte bogată în antioxidanți.

 

5. Ovăzul

Dacă îți place să îți începi ziua cu cereale cu lapte, renunță la cerealele pline de zahăr și coloranți și încearcă o porție de ovăz. Adaugă nucă și scorțișoară, pentru a-i da un gust special, și te vei bucura de un mic dejun sănătos, plin de fibre, de proteine și antioxidanți.

 

6. Semințele de chia

Reprezintă una dintre cele mai bune surse de fibre și sunt recomandate chiar și persoanelor care suferă de diabet. Un studiu realizat timp de 12 săptămâni pe persoane care suferă de diabet a scos la lumină faptul că semințele de chia reduc senzația de foame, reglează nivelul de zahăr din sânge și tensiunea arterială.

 

7. Brânza de vaci

E bogată în proteine, îți va da o stare de sațietate completă, va accelera metabolismul și este recomandată atât pentru cele care vor să slăbească, dar și pentru persoanele care vor să se mențină sau chiar să pună masă musculară. La fel ca în cazul iaurtului grecesc, brânza de vaci se servește excelent cu fructe de pădure.

 

8. Nucile și alunele

Un mix de nuci și alune, precum: caju, alunele de pădure, arahidele, nucile pecan, migdalele, te va ajuta să îți începi ziua cu multă energie și îți va oferi un nivel consistent de proteine, dar și de grăsimi sănătoase. Fii atentă la cantitatea pe care o consumi, deoarece acestea sunt bogate în calorii. Un mix de cel mult 50 de grame ar trebui să fie suficient.

 

9. Ceaiul verde

Dacă nu ești amatoare de cafea, atunci dimineața poți alege să consumi ceai verde. Conține cofeină și te va ajuta să fii alertă în prima parte a zilei. Este recomandat în cazul diabeticilor, după ce 17 studii au demonstrat că ceaiul verde reduce nivelul de insulină. Acesta mai conține și un antioxidant important, EGCG, care protejează creierul, sistemul nervos și inima. 

 

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Dean Drobot



related posts