Adevarul despre fructele si legumele din dieta


Consumul de legume si fructe, desi prezinta numeroase beneficii pentru sanatate, s-a dovedit ineficient in curele de slabire, in cazul in care persoanele care doreau sa piarda kilogramele in plus nu renuntau si la alimentele bogate in calorii.


Potrivit unui nou studiu publicat in The American Journal of Clinical Nutrition, un consum suplimentar de legume si fructe proaspete nu duce in mod automat la pierderea in greutate, mai ales daca acestea nu inlocuiesc alimentele bogate in calorii din dieta, informeaza dailymail.co.uk.

Chiar daca studiile respective au confirmat ca cinci portii de fructe si legume pe zi au un efect benefic asupra sanatatii, acestea nu au oferit dovezi concludente ca influenteaza in mod direct pierderea in greutate.

"Nu putem afirma cu toata certitudinea ca exista vreun efect al fructelor si legumelor care sa aiba un impact semnificativ asupra pierderii in greutate sau in prevenirea luarii in greutate", au afirmat cercetatorii in noul studiu.

"In general, toate studiile pe care le-am cercetat arata un efect aproape zero asupra pierderii in greutate ", a precizat cercetatoarea Kathryn Kaiser intr-un comunicat pentru ziarul NY Daily News, citat de mediafax.

"In contextul mai larg al unei diete sanatoase, reducerea aportului de energie este o modalitate de a contribui la pierderea in greutate, prin urmare, pentru a obtine acest lucru trebuie sa reducem aportul caloric", a explicat Kathryn Kaiser.

Totodata, consumul de fructe si legume prezinta numeroase beneficii pentru sanatate si acestea trebuie incluse in dieta zilnica. Astfel, un studiu realizat in luna mai a descoperit ca nu mai mult de doua portii de fructe si legume pe zi reduc riscul de accident vascular cerebral cu o treime.

related posts

Modifică setările cookies