Ai grija la ce mananci in post: te poti trezi cu multe kilograme in plus!


Postul presupune mai multe cunostinte de nutritie decat in mod obisnuit, pentru ca daca nu este tinut corect din punct de vedere nutritional, el poate fi daunator. Insa daca este tinut corect, postul poate avea beneficii asupra corpului. "Dintr-un post monoton in care glucidele, amidonoasele, sunt excesive, putem iesi chiar cu multe kilograme in plus, putem iesi mai bolnavi decat am intrat", spune expertul in nutritie Gheorghe Mencinicopschi.


"Postul religios are o alta dimensiune mult mai importanta decat dimensiunea alimentara - este dimensiunea spirituala. Postul poate fi folositor atat trupului cat si mintii", spune Mencinicopschi.

Evitati o dieta monotona
Ai grija ca si in timpul postului sa ai o dieta echilibrata si diversificata si sa nu mananci aceeasi mancare o zi intreaga. Dintr-un post monoton in care glucidele, amidonoasele, sunt excesive, putem iesi chiar cu multe kilograme in plus, putem iesi mai bolnavi decat am intrat. "Postul religios nu are valoarea unei diete de slabit, este ceva mult mai profund", spune Mencinicopschi.

Hidratati-va si mancati multe legume si fructe

Nu uitati de hidratare in timpul postului. Gheorghe Mencinicopschi recomanda minimun 8 pahare de apa pe zi. Fiind primavara, ar trebui sa consumam cat mai multe legume si fructe de sezon. "Asta nu inseamna sa deveniti vegani, pentru ca nicio extrema in alimentatie nu este sanatoasa. Suntem omnivori, asta inseamna ca trebuie sa mancam cate putin din toate alimentele, dar intotdeauna in farfuria noastra cel putin jumatate ar trebui sa fie umpluta de legume si fructe proaspete", spune Gheorghe Mencinocopschi.

Cand nu suntem in post, nu trebuie sa renuntam la derivatele de origine animala, insa trebuie sa invatam cu ce frecventa sa le mancam, cum sa le preparam, cum sa le integram in dieta si cum sa le asociem.



related posts