Corp lucrat, fara sa mergi la sala? Incearca squash-ul!


Daca vrei sa arati bine, dar te-ai saturat de clasicele antrenamente de fitness sau aerobic, incearca squash-ul. Antrenant, dar amuzant in acelasi timp, acest sport te ajuta sa arzi de trei ori mai multe calorii decat la o sedinta de jogging.


Un sport prea putin cunoscut in România mai ales pentru femei, squash-ul este o metoda dinamica de petrecere a timpului liber si in acelasi timp de mentinere intr-o forma de invidiat. Desi poate parea un sport relaxant la prima vedere, squash-ul este atât de solicitant incat nu este recomandat persoanelor cu probleme cardiace.

Iata care sunt caracteristicile pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a putea practica eficient acest sport si a te mentine in cea mai buna forma:
•    anduranta muschilor
•    forta
•    viteza de actiune
•    flexibilitatea
•    nivelul scazut de grasime

Alaturi de beneficiile imediate (tonifierea corpului la nivelul bratelor si al picioarelor) squash-ul constituie una dintre cele mai bune practici pentru a scapa de kilogramele in plus.

“Squash-ul este un sport care va tine in forma indiferent de cat de obosite v-ati simti. Dinamismul sau va scoate din rutina zilnica si va ofera optimism si energie pentru intreaga zi. Si pentru ca felul in care aratati este foarte important, dincolo de miscare mai sunt si alti factori care contribuie la mentinerea voastra  in forma: alimentatia si odihna. Va sfatuiesc sa gasiti  un echilibru intre cele trei componente, lucru pe care il recomand zi de zi si clientilor mei,” spune Mihai Popa, club manager World Class at the Grand.

Pentru a-ti da seama de eficienta acestui sport, trebuie sa stii ca pe timpul unei sedinte de o ora, in functie si de capacitatea de efort a fiecaruia, se pot arde pana la 1.200-1.300  de calorii, in conditiile in care 45 de minute de alergare consuma in jur de 500 de calorii.

Mai mult decat atat, cand joci squash, ritmul inimii creste inca din primele minute pana la 80-85% din capacitatea maxima si se mentine pe intreaga durata a meciului. Temperatura corpului poate creste cu pana la 20C in primele 40 de minute, dupa care cresterea este mult mai redusa. Intr-o ora, o femeie poate elimina pana la 1 litru de lichid (transpiratie), iar barbatii de doua ori mai mult. Consumul de oxigen se ridica de la 2 la 3,5 l/min, timp in care se consuma energie intre 10 si 18 kcal/min.
 

related posts

Modifică setările cookies