(P) 7 alimente ce pot agrava indigestiile


Perioada Sărbătorilor se apropie, iar noi ne gândim deja ce bucate să pregătim.


Indiferent de ce meniu alegem să facem, important este să conştientizăm că mâncarea pică greu la stomac şi trebuie consumată cu atenţie. Dacă aţi ţinut post, este de două ori mai necesar să mâncaţi câte puţîn şi să nu le amestecaţi, pentru a nu avea probleme cu digestia.

 

Simptomele indigestiei

De obicei, indigestia apare atunci când există schimbări în obiceiurile alimentare. Nutriţia incorectă poate declanşa reacţii neplăcute ale corpului, alături de anumite afecţiuni sau chiar de anxietate. Ea se manifestă printr-un disconfort abdominal apărut la scurt timp după masă. 

Senzaţia de balonare sau de plenitudine la etajul abdominal superior, durerile de stomac, senzaţia de arsură în capul pieptului, refluxul gastroesofagian, greaţa şi diareea sunt cele mai întâlnite simptome ale indigestiei.

Persoanele care sunt mai predispuse la indigestie sunt cele care se confruntă cu tulburări ale sistemului gastrointestinal, cele care au suferit intervenţii chirurgicale la nivel abdominal ori care iau antiinflamatoare sau fier oral. 

 

Alimente de evitat în caz de indigestie

Există 7 alimente care ar trebui evitate atunci când suferiţi de indigestie: gumă de mestecat, băuturile foarte reci şi carbogazificate, cafeaua cu lapte, salatele (în special cele cu roşii), fasolea, cerealele, ceapă. 

 

Gumă de mestecat

Este de evitat gumă de mestecat în perioada în care suferiţi de indigestie. Această poate creşte disconfortul, deoarece determină acumularea de aer în stomac.

 

Băuturile reci şi carbogazificate

Lichidele prea reci pot irită intestinele şi pot produce diaree sau durere abdominală. Băuturile carbogazificate consumate în timpul mesei pot induce disconfort abdominal, balonare.

 

Cafeaua cu lapte

Lactatele, în principal, sunt de evitat în perioada în care tranzitul este mai sensibil şi, mai mult, dacă aveţi intoleranţă la lactoză, pentru că fermentează şi pot fi cauza diareei, iar cofeină stimulează mişcările gastrointestinale şi acutizează deshidratarea organismului. Aşadar, laptele combinat cu cafea poate înrăutăţi starea persoanelor cu indigestie. 

 

Salată de roşii

Indigestia este cauzată de excesul de acid gastric. Din acest motiv, este important să evitaţi şi alimentele acide, precum salatele cu: roşii (inclusiv sosul de roşii), citrice (lămâia, lămâia verde, portocalele) sau strugurii.

 

Fasolea

Fasolea şi-a dobândit notorietatea de aliment care balonează şi provoacă gaze. Apariţia flatulenţei în urmă consumului de fasole se face din cauza prezenţei bacteriilor şi a fermentaţiei. Aşadar, evitaţi consumul ei în perioada în care suferiţi de indigestie.

 

Cerealele 

În perioada indigestiei este indicat să evitaţi produsele din cereale integrale, care sunt bogate în fibre. Fibrele au rol laxativ natural.

 

Ceapă

Chiar dacă e plină de nutrienţi, ceapă produce gaze la nivelul intestinelor, provoacă balonare şi indigestie, deci este de evitat.

Chiar dacă există medicamente de reglare a tranzitului, încercaţi, pe cât posibil, să evitaţi mesele copioase pentru a nu avea nevoie de ele. Indiferent că aţi ţinut sau nu post în această perioadă, încercaţi să nu forţaţi organismul cu alimente grase în exces mai des decât într-o zi obişnuită. Fiţi cumpătaţi şi gustaţi câte puţîn din fiecare preparat.



related posts