(P) Umflarea picioarelor în sarcină: prevenție și remedii


Sarcina, acea perioadă extraordinară în care complimentele nu se fac niciodată așteptate. 

Tag-uri:

Însă cele mai multe femei care au trecut sau care trec prin asta, știu că dincolo de strălucire sunt și câteva aspecte care le țin cu picioarele pe pământ, la propriu. Picioarele umflate sunt printre cele mai comune și normale probleme pe care le întâmpină femeile însărcinate. Chiar dacă este o afecțiune firească, există metode prin care se poate preveni sau prin care i se pot ameliora simptomele.

Picioarele umflate sunt o problemă des întâlnită

Umflarea picioarelor, cunoscute sub termenul medical de edem, este un fenomen cauzat de faptul că organismul femeii gravide reține mai multă apă decât este normal. În plus, odată cu înaintarea în sarcină, asupra picioarelor se exercită o presiune mai mare cauzată de kilogramele în plus. Pe lângă aceste două aspecte, în cazul în care stai mult în picioare sau temperatura de afară este ridicată, șansele să ți se umfle picioarele sunt destul de mari. În principal însă, afara faptului că este neplăcut, edemul nu este periculos pentru sănătate.

  • Un semnal de alarmă este atunci când umflarea picioarelor este însoțită de fața umflata, dureri locale, vedere încețoșată, dureri de cap sau vărsături. În aceste cazuri este bine să discuți cu medicul tău, deoarece te poți confrunta cu o problemă medicală mai complexă.

Edemul poate fi evitat

Pentru a preveni edemul picioarelor sau pentru a ameliora simptomele acestuia, există câteva trucuri ce țin de de alimentație sau de hidratare. Totodată, este bine să eviți anumite obiceiuri  dar și de conduita fizică zilnică.

 

1. Modul în care te alimentezi are un cuvânt important de spus în ceea ce privește picioarele umflate. În plus, o dietă echilibrată te ajută să îl hrănești corespunzător pe cel mic dar și pe tine. Mai ia în considerare și faptul că o atenție sporită acordată alimentației te va ajuta să controlezi numărul de kilograme acumulate în sarcină.

  • Mănâncă alimente bogate în potasiu, precum: banane, kiwi, papaya, avocado, spanac, andive, varză, pătrunjel. Acest mineral împiedică acumularea de cantități mari de fluide;
  • Evită consumul excesiv de sare și optează pentru alimente proaspete, neprocesate.

 

2. Hidratarea corectă este încă un aspect de care trebuie să ții cont întotdeauna, dar mai ales dacă ești însărcinată.

  • Bea multă apă. Acest lucru te menține hidratată, reduce retenția de apă și te ajută să elimini toxinele din corp;
  • Consumă cafeină în cantități moderate. Chiar dacă are un efect diuretic, consumată în cantități mare cafeina poate favoriza retenția de apă sau deshidratarea;
  • Bea ceai de păpădie și urzică pentru a îți îmbunătăți circulația sângelui.

3. Chiar dacă nu pare ceva important, un rol foarte important în evitarea edemului picioarelor îl joacă stilul vestimentar.

  • Încălțămintea confortabilă este poate printre cele mai importante aspecte. Evită tocurile și optează în perioada de sarcină pentru pantofi sport pentru dame. Este extrem de important să nu agresezi în plus picioarele, mai ales când pe ele există deja o presiune mai mare decât erau obișnuite. Mai mult, încălțămintea potrivită poate ajuta enorm și în durerile de spate, accentuate de asemenea în cazul femeilor gravide. Nu este cazul să te obosești prea tare cu mersul prin magazine. Poți oricând să apelezi la shopping-ul online, din magazine de specialitate precum etopsport.ro, unde, printre sutele de modele, sigur vei găsi perechea de pantofi potrivită. Atenție însă: majoritatea gravidelor poartă pe perioada sarcinii cu aproximativ un număr, sau chiar două numere mai mult la picior; 
  • Optează pentru articole vestimentare comode, care să nu te strângă pe gleznă sau la încheieturi;
  • Evită șosetele cu elastic. Chiar dacă nu sunt cei mai estetici, poartă cu încredere ciorapi sau colanți compresivi. Aceștia pot face minuni în cazul picioarelor umflate.

 

4. Pe lângă aspectele de mai sus, mai sunt câteva lucruri ce țin de rutina zilnică. Urmate întocmai, sunt mari șanse ca edemul picioarelor să nu îți creeze prea multe bătăi de cap.

  • Încearcă să nu stai prea mult în picioare
  • Odihnește-te cu picioarele puțin mai ridicate. Pentru acest lucru te poți ajuta de o pernă pe care să o pui sub genunchi. Încearcă să nu stai cu picioarele sub tine sau încrucișate, ci cu ele întinse.
  • Dormi pe partea stângă. Astfel vei menține rinichi într-o stare bună de funcționare
  • Fă mișcare, desigur, în funcție de cât îți permite condiția fizică sau medicul.

Dacă urmezi aceste câteva noțiuni elementare ce țin de alimentație, hidratare și obiceiuri zilnice, ai mari șanse să treci peste perioada de sarcină fără să te lovești de problema gleznelor de elefant!



related posts