Ce poți face iarna dacă stai acasă și în casă, odată cu mutarea activității în online


Dacă ești una dintre acele angajate care lucrează exclusiv de acasă, într-un sistem de telemuncă, există posibilitatea destul de ridicată să fi resimțit deja nu doar efectele pozitive ale acestei schimbări: de la stări de irascibilitate accentuată până la episoade de tristețe.


Este absolut firesc, mai ales dacă ești o persoană sociabilă, pentru care interacțiunea cu cei de la birou și cu prietenii era esențială, iar toate întâlnirile au loc acum cu ajutorul device-urilor.

Ești îngrijorată de primele ninsori și de faptul că venirea iernii aduce cu sine o autoizolare și mai mare, mai ales dacă ești și meteosensibilă? Atunci se impun de urgență câteva măsuri. Dacă după cele nouă luni de pandemie ai rămas cu lecții neînvățate și cu planuri date peste cap, kilograme în plus și listă de sarcini și obiective cu multe liniuțe nebifate, atunci este esențial să acționezi altfel. Iată ce îți propunem noi:

Amenajarea unui spațiu

Chiar dacă e la îndemâna oricui să facă acest lucru, există însă o probabilitate destul de ridicată ca tu să nu te numeri printre acele persoane care au avut în plan o reamenajare a locuinței. Dacă ți-ai propus și încă nu ai reușit, fie din lipsă de inițiativă sau din considerente financiare, nu are rost să te culpabilizezi. Efectiv deschide ușa dormitorului, detectează asemenea lui Sherlock Holmes ceea ce este în neregulă, vizualizează un potențial rezultat și apucă-te de treabă. Nu are rost să te apuci de o altă încăpere, căci baia și bucătăria reprezintă proiecte pe termen lung și cel mai probabil nu vrei să te prindă Anul Nou cu un maldăr de moloz în casă.

În primul rând, renunță la vechile piese de mobilier, mai ales dacă sunt moștenire de la vechii proprietari, și alege mobila dormitor de calitate superioară, care îmbină un design modern cu o funcționalitate maximă. Până la urmă, această cameră nu e una în care doar te retragi pentru a dormi, ci este cea în care petreci cele mai frumoase momente alături de partener, în care te adăpostești seara pentru a deschide o carte și a bea un ceai cu scorțișoară în timp ce rulează serialul preferat de pe Netflix. 

Mișcare

Nu ești singura care poate și-a propus să devină hiperactivă în pandemie și nu a reușit. Așa cum am menționat și anterior, nu te ajută să dai vina pe tine, până la urmă ai fost pusă într-o situație total nouă, te-ai adaptat telemuncii, ai fost nevoită să renunți la atâtea surse de bucurie și conexiune reală. O greșeală frecventă pentru cei care eșuează în a face mișcare este acela că își propun țeluri irealiste sau antrenamente istovitoare și că nu fac ceea ce li se potrivește. Degeaba dai „On” la antrenamente de bodybuilding dacă pilatesul ți s-ar potrivi mănușă, însă îl consideri mult prea ușor. Așadar, nu trebuie să mergi neapărat la sală pentru a face mișcare, ci poți începe să faci sport în confortul propriului cămin, chiar în dormitorul proaspăt amenajat, mai ales dacă ai ales un dulap cu oglinzi mari. Ai nevoie de o saltea de fitness pentru început și de multă determinare.

Pe internet, vei găsi, așa cum bine știi, foarte multe tutoriale care îți vor asigura un antrenament ca la carte, prin antrenarea sistematică a mai multor grupe de mușchi. Setează mereu nivelul „începător” și ai răbdare cu tine, până ce vei transforma acest obicei într-o rutină. După, totul va fi mult mai simplu, iar o zi fără sport va fi interiorizată ca fiind una pierdută.

Așadar, dacă aveai impresia că e totul pierdut, te înșelai. Poți învăța chiar de acum că a sta acasă poate fi o adevărată oportunitate, însă totul ține doar de tine.

Sursă foto: unsplash.com

related posts

Modifică setările cookies