Lisabona - locul de vacanta unde as merge in fiecare vara:) GALERIE FOTO

Am ramas fermecata de Lisabona. Nu este orasul perfect, dar eu l-am iubit din prima clipa. M-am balacit in cele mai mari valuri pe care le-am vazut in viata mea, in statiunea Costa da Caparica, am facut trasee la Sintra, fosta resedinta de vara a regilor Portugaliei, si am ramas impresionata de luxul din Cascais si Estoril.

Mie Lisabona mi se pare destinatia ideala de vacanta, daca nu ai chef sa stai toata ziua la plaja. Ai o multime de alte variante de petrecut timpul. Mi-a lasat impresia ca este un oras plin de personalitate, cu oameni relaxati si cu mancare excelenta si ieftina.

Sfat daca mergi la Lisabona! Daca ai de gand sa umbli de dimineata pana seara mai tarziu, nu te lasa pacalita de canicula de la pranz. Seara se face frigut, bate vantul destul de tare, asa ca e bine sa ai la tine un pulover sau o jacheta

Ce obiective trebuie sa bifezi
Turistii sunt pur si simplu innebuniti dupa tramvaiele din Lisabona. Au un look retro si urca pante foarte abrupte. Sunt vreo trei tramvaie celebre : Elevador da Gloria, Elevador da Bica si Elevador do Lavra. Personal, consider ca nu au nimic special.

Lusitanii nici nu prea le folosesc, poate doar persoanele cu probleme si cele care nu pot sa urce pe picioarele lor. Am mers si eu cu unul, asa just for fun, a durat cam 30 de secunde tot drumul si m-a costat cam un euro. Pe jos as fi facut cel mult 5 minute.

Ca sa nu fii acuzat ca ai fost in Lisabona degeaba, se spune ca trebuie sa bifezi urmatoarele obiective:

- Catedrala din  cartierul Alfama - celebru pentru strazile pietonale medievale si pentru farmecul caselor de acolo. Intrarea e gratuita.

- Castelo de Sao Jorge (pe locul 1 in Top 10 obiective), care se gaseste tot in cartierul Alfama. Pretul de intrare: 5 euro (cel putin atat costa cand am fost eu, in urma cu doi ani)

- Manastirea Dos Jeronimos, din cartierul Belem. Acolo puteti vedea mormantul exploratorului Vasco da Gama. Intrarea in catedrala e libera, doar daca vreti sa vedeti muzeele trebuie sa platiti.

- Daca tot sunteti in Belem, atunci dati o fuga si pana la Torre de Belem - un fost turn de aparare. Biletul costa 5 euro. Privelistea de sus este superba. Atentie pentru supraponderali si claustrofobi: trebuie sa urcati pe niste scari foarte inguste, iar daca mergeti in plin sezon va fi foarte aglomerat si trebuie sa asteptati destul de mult sa va vina randul.

- Parque das Nações. Este cea mai moderna zona pe care am vazut-o in Lisabona: cladiri moderne, futuriste, un mall, expozitii, oceanariul, telegondola, zeci de restaurante, cea mai inalta cladire din Lisabona, Torre Vasco da Gama.

Cea mai mare parte a cartierului a fost construita cu ocazia Expozitiei Mondiale din 1998, care a marcat 500 de ani de la celebra calatorie in India a lui Vasco de Gama.

Unde te distrezi

Daca aveti chef de iesit noaptea in Lisabona, atunci Bairro Alto este locul in care trebuie sa mergeti. Citisem ca aici este nebunia si dezmatul, dar cand am ajuns eu in zona, la 7 seara, nu misca nimic... Strazi goale, magazine inchise. Dupa 9 seara, era cea mai mare forfota pe care am vazut-o. Este o zona care traieste numai noaptea.

Cascais si Estoril

La 20 de minute de mers cu trenul din Lisabona se afla celebrele statiuni Cascais si Estoril. Nu trebuie sa le ratezi! Pentru ca in Lisabona nu exista plaja, poti sa te bronzezi aici. Preturile nu mai sunt insa la fel de bune ca in oras.

Sintra

La aproximativ o ora de Lisabona, se afla Sintra – care intre secolele XIII-IX a fost resedinta de vara a regilor Portugaliei.  Din 1995 a fost inclusa in Patrimoniul Cultural Mondial al UNESCO. Aici puteti vizita castelele celebre din imprejurimi. Privelistea este spectaculoasa. Pentru o fire atletica, recomand traseul pe jos, nu cu autobuzul.

Costa de Caparica
Eu nu am avut cazare in Lisabona, ci in statiunea Costa de Caparica, aflata cam la 10 kilometri de Lisabona, in directia opusa fata de mult mai cunoscutele Cascais si Estoril. De ce am ales sa stau aici? Pentru ca in Estoril si Cascais este extrem de scumpa cazarea, iar Costa de Caparica se lauda si cu cea mai mare plaja din zona -30 de kilometri. Este pe locul 1 in topul celor mai bune plaje din zona.

Daca ar fi sa ma intorc in Portugalia, cu siguranta m-as caza direct in Lisabona, nu in Costa da Caparica. Oricum, nu regret decizia de atunci. In statiunea asta am avut parte de cele mai mari valuri din viata mea. Senzatia nu poate fi explicata :)  Singura mare dezamagire a fost ca apa din ocean era rece ca gheata. Ieseam vanata din apa.

De doi ani tot visez sa ma intorc in Portugalia...