(P) Cele mai bune cărți de afaceri pe care trebuie să le citești


Fie că ai hotărât să pășești pe drumul antreprenoriatului, fie că ai deja propria afacere și vrei să-ți dezvolți skill-urile de business, este important să fii cât mai bine informată și să te lași inspirată de poveștile pionierilor din domeniul afacerilor.

Tag-uri:

Pentru că acest domeniu prezintă din ce în ce mai mult interes, gama de cărți de antreprenoriat și afaceri se îmbogățește constant cu noi titluri. Cu siguranță că timpul nu îți va permite să parcurgi toate volumele care s-au publicat până în prezent. Tocmai de aceea este necesar să le alegi pe cele care vor servi obiectivelor afacerii tale. 

În continuare îți prezentăm 5 dintre cele mai bune cărți de afaceri pe care merită, fără doar și poate, să le citești:

Asta înseamnă marketing - Seth Godin

Seth Godin este unul dintre cei mai importanți autori care a inspirat milioane de antreprenori, oameni de marketing și lideri din întreaga lume. Prin intermediul cărții Asta înseamnă marketing, Seth Godin pune la dispoziția cititorilor săi cunoștințele esențiale despre marketing, pe care le-a dobândit de-a lungul timpului și care ajută orice antreprenor, indiferent de ramura în care activează.

De ce? Pentru că marketingul este necesar în orice domeniu și poate influența semnificativ succesul unei afaceri. În zilele noastre, un bun om de marketing știe să ajungă la publicul său și să-i câștige încrederea printr-o comunicare empatică. 

Comunicarea empatică presupune multă muncă emoțională, dar nu este nici pe departe o misiune imposibilă. În acest sens, autorul oferă o serie de sfaturi pe care și tu ai putea să le pui în practică în cadrul afacerii tale.

Excepționalii - Malcolm Gladwell

Ce înseamnă a fi un om de succes? Și ce este succesul de fapt? Succesul depinde, oare, doar de inteligență și ambiție sau este vorba despre altceva? Cum a reușit Bill Gates sau Steve Jobs?

Bestsellerul Excepționalii oferă o perspectivă inedită asupra succesului, o temă intens dezbătută în zilele noastre. Celebrul gânditor și strateg de management Malcolm Gladwell consideră că succesul unei persoane depinde de o multitudine de factori, printre care contextul socio-economic al țării în care s-a născut și a crescut, cultura acesteia, educația primită. Și, cel mai important, succesul depinde de pregătirea individuală, adică de multe ore de muncă.

Începe cu de ce - Simon Sinek 

De ce? Cum? Ce? Iată cele trei întrebări esențiale pe care ar trebui să și le pună orice antreprenor aflat la început de drum. Simon Sinek aduce, în acest sens, exemplul companiilor de succes care și-au pus aceste trei întrebări, una dintre companii fiind gigantul Apple. 

În plus, autorul prezintă și detalii relevante din „culisele” vieții profesionale ale unor oameni revoluționari. Astfel, parcurgând Începe cu de ce, ai ocazia să afli, printre altele, o mulțime de lucruri despre modul de lucru al lui Steve Jobs sau despre cum frații Wright au reușit să construiască primul avion, în ciuda concurenței serioase.

Un IQ financiar mai bun - Robert T. Kiyosaki

Robert T. Kiyosaki, celebrul autor al seriei Tată bogat, tată sărac, prezintă în Un IQ financiar mai bun 5 concepte fundamentale referitoare la modul de raportare la bani: creșterea banilor, protejarea banilor, stabilirea unui buget, beneficiile pe care ni le aduc banii, îmbunătățirea cunoștințelor financiare.

Modul în care te raportezi la bani este un factor esențial care influențează succesul unei afaceri. Tocmai de aceea este important să te educi din punct de vedere financiar, să înțelegi cât valorezi cu adevărat, care sunt clienții cărora li se adresează afacerea ta, cum să ai grijă de bani, cum să-ți construiești eficient bugetul și cum să obții profit. Pe scurt, să-ți dezvolți IQ-ul financiar.

Arta negocierii - Chris Voss 

Chris Voss, fost negociator al FBI în cazurile de răpiri internaționale, prezintă situații cu care s-a confruntat în viața sa profesională, precum luări de ostatici și negocieri financiare. În urma experiențelor trăite, acesta și-a dat seama că arta negocierii depinde, în general, de aceiași factori, indiferent că este vorba despre negocierea salariului sau despre negocierea cu un partener de afaceri.

Potrivit perspectivei lui Chris Voss, un bun negociator este, printre altele, o persoană empatică și o persoană într-adevăr implicată în conversație, o persoană care își exprimă curiozitatea față de interlocutor prin întrebări de tipul Ce? sau Cum?

Pentru a descoperi cum poți să stăpânești (mai bine) arta negocierii, îți recomandăm să citești cartea lui Chris Voss.

În final, îți reamintim că, pentru a deveni o antreprenoare de succes, este important să fii tot timpul informată și să aplici sfaturile valoroase din cărțile de afaceri în beneficiul businessului tău. 

related posts

Modifică setările cookies