Ce alimente trebuie sa consumi pentru o menstruatie fara dureri


Timp de o saptamana, in acea perioada a lunii, simti ca te transformi intr-un zombie din cauza durerilor si a oboselii? Chiar daca primul instinct e sa poftesti la o felie de tort sau sa-ti amortesti senzatiile cu un pahar de vin rosu, asta nu te va ajuta. Exista insa alimente care pot sa-ti faca aceste zile ceva mai suportabile.


Lapte sau iaurt

Studiile au aratat ca femeile care consuma 1200 de miligrame de calciu in fiecare zi, sau echivalentul a patru portii de lactate, au simptome pre-menstruale cu 30 la suta mai blande decat celelalte. Daca patru pahare de lapte e totusi prea mult, incearca sa variezi cu o portie de iaurt, kefir sau sana.

Peste

Bogati in Omega 3 si alti acizi grasi, somonul si tonul sunt alimentele perfecte pentru a-ti relaxa muschii si a lupta cu dureroasele crampe. Somonul e o sursa importanta si de vitamina D, iar nutritionistii vorbeste despre el ca fiind modul perfect in care poti sa te lupti cu starile proaste si crampele.

Linte verde

Spanac, salata sau fasole verde, legumele verzi sunt bogate in fier, de care organismul are nevoie in aceasta perioada. Incearca sa nu abuzezi totusi de salate, pentru ca in perioada menstruatiei cea mai buna masa este cea calda. Incearca sa gatesti cu linte verde, bogata in carbohidrati, fibre si proteine. Pentru ca boabele contin si foarte multa vitamina B, ti-ar putea ameliora simptomele in aceste zile. Alte alimente care contin mult fier sunt: ficatul, stridiile si molustele, sparanghelul sau semintele de dovleac.

Orez brun

Atunci cand te simti lipsita de energie, organismul cere carbohidrati. Una dintre cele mai proaste idei e sa ii obtii din zaharuri. In schimb, incearca alimente bogate in fibre, precum terciul de ovaz, cartofii dulci sau orezul brun. Cel din urma e si o sursa bogata de magneziu, care previne balonarea.

ceai

De la ceaiul calmant de musetel la cel de frunze de zmeura, recomandate pentru relaxarea uterului, ai de unde alege. Nu te atinge insa de ceaiul negru sau verde pentru ca ambele contin cofeina si te vor agita si mai tare. In schimb, incearca ceaiul cu ghimbir, mai ales ca studiile au demonstrat ca amelioreaza spasmele dureroase si reduce inflamatiile.

Ananas

Cercetatorii americani au descoperit ca femeile care aveau un nivel redus de magneziu in organism aveau un flux menstrual si cu 50 la suta mai mare decat cele care aveau o dieta bogata in magneziu. Majoritatea fructelor contin acest mineral important pentru tonusul muscular, insa ananasul are cele mai mari valori. In plus, mai contine si niveluri mari de bromelaina, o enzima digestiva cu proprietati antiinflamatorii.

Taie de pe lista cafeaua, alcoolul si sarea

In aceste zile incearca sa te tii departe sau sa consumi mai putina cafea decat de obicei, pentru ca are un efect iritant asupra stomacului si intestinului. O cantitate prea mare de sare poate fi responsabila de balonare si constipare, in timp ce alcoolul nu face decat sa inrautateasca simptomele din timpul menstruatiei.



related posts